arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۲۰۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۲

فیلم: بنرهای مخالفت با مذاکره با آمریکا در خیابان‌های پایتخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نصب حجم وسیعی از بنرهای بزرگ در نقاط مختلف تهران با طرح های نمادین مبلغ عدم هرگونه مذاکره با آمریکا که شبیه تصاویری است که در چند سال اخیر بیشتر دیده شده، این پرسش را پیش کشیده که چه نهادی با چه پشتوانه ای اقدام به نصب این حجم عظیم از تصاویر کرده و چه میزان تاثیرگذار خواهد بود؟

به گزارش «تابناک»، از دو روز پیش گذرتان که به هر تقاطع کلیدی یا میدان مهم پایتخت افتاده باشد، شاهد یک المان مشترک بوده‌اید؛ تصاویری که بی شک طراحی و پیاده سازی شان دیروز و امروز صورت نپذیرفته و آن گونه که از مفاهیم قرارداده شده در آن از جمله نماد کگاخ سفید به عنوان اثر مشترک در تمام آنها بر می آید، قرار است به مردم این هشدار را بدهد که نمی‌توان با آمریکا پای میز مذاکره نشست و ایالات متحده زبان مذاکره را نمی‌فهمد.

در یکی از این تصاویر، یک سوی میز مذاکره شخصی با کت و شلوار نظامی مقابل شخصی با ریش پرفسوری نشسته و ظاهراً اشاره مستقیمی به مذاکرات اخیر دارد. در تصویر دیگر دستی برای گرفتن دستی دیگر دراز شده که به دست شیطان تعبیر شده و در تصویر سومی که بیشتر در سطح پایتخت دیده می‌شود، مردی به همراه سگ وحشی پای میز مذاکره نشسته است.

فیلم: بنرهای مخالفت با مذاکره با آمریکا در خیابان‌های پایتخت

آن گونه که نشانه‌های پای این بنر‌ها حکایت می‌کند، تصاویر توسط سازمان هنری اوج به مدیرعاملی احسان محمدحسنی تهیه شده و نشر یافته است؛ سازمانی که البته یک مؤسسه است و محمدحسنی نیز تنها در این سازمان نیست و ظاهراً مسئولیت‌های دیگری نیز دارد.

محمدحسنی پیش از این گفته بود: «سازمان هنری رسانه‌ای اوج، تشکل مردم نهاد و تخصصی مردمی است که توسط NGO‌ها تشکیل شده و هزینه آن و اعتبارات تولیدات خود را با حمایت همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی تأمین می‌کند و مسئولیتی برای پشتیبانی شدن از هیچ نهادی ندارد‌».

اینکه این مجموعه تا چه میزان مستقل است و در ‌‌نهایت این اتفاق تازه چگونه رقم خورده محل بحث و گفت‌و‌گوست؛ اما آنچه مسلم است این بنر‌ها که سطح شهر را ‌‌کامل پوشش داده، با هماهنگی نهادهای متولی تبلیغات شهری در سطح پایتخت نصب شده است. با این حال، آیا این حرکت سازمان نامبرده نتیجه‌بخش خواهد بود؟

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۷۳
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
247
12
با پشتوانه فهم واقعیاتی که بعضا مورد غفلت قرار می گیره
MHD
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
4
259
تورو خدا چیزی نگین ... انگار تا امید به زندگی از بین نره بیخیال نمیشید ...
تورم 41% یعنی هرچی داری ساله دیگه نصفه الانه!
تا به ما رسید دنیا از رومون رد شد!!!
اقای محمدحسنی و امثال این عزیز !!! ..تورو خدا نمیتونید اوضاع رو درست کنید مارو از زندگی نا امید نکنید ...
اندکی صبر صحر نزدیک است ...
بیژن
|
UNITED KINGDOM
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
17
103
گزارشگر عزیز! اون دست دست شیطان نیست بلکه چنگال یک عقاب است که سمبل امریکا ست. حالا چطور دست شیطان دیده شده، جای تفکر داره!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
6
230
سلام
جالب بعد آقای شهردار توی روزنامش تیتر میزنه که عدم تفاهم در سران کشور باعث به نتیجه نرسیدن مداکرات میشه ، حالا هی هیزوم بسوزون آقا شهردار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
5
201
واقعا اينا دلسوز كشورند چرا جلوشان نمي گيرند.
نظرات بینندگان