arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۴۳۰
تعداد نظرات: ۱۳۹ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲

دریابید این مشتاق مهجور مانده را !

مصطفی فقیهی: برخی از این افراد که بنا به توهمات مختلف، پست های دیپلماتیک خود را مفروض و قطعی تلقی کرده و تا دو سه روز پیش یعنی 30 روز پس از مذاکرات نیویورک و گفت و گوی تلفنی به طور کامل و دربست از همه ی رفتارهای دولت و رئیس جمهور حمایت کرده و گام هایشان را تا آنطرف مذاکره ی رو در رو، پیش پیش جلو می گذاشتند، یکباره...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

بلافاصله پس از سخنان ریاست محترم جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل و مذاکرات فشرده ایشان و تیم دیپلماتیک دولت با روسا و هیات های بلندپایه بسیاری از کشورها، و بازتاب گسترده آن درجهان ، بازار گمانه زنی، موضع گیری و تحلیل پردازی های خارجی و داخلی در این خصوص رونق گرفت ، تا انجا که جریان ها و افراد مختلف هر کدام از دریچه ای بدان پرداخته و آن را «مدح» یا «قدح» کردند.

در این میان، رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن حمایت از «تحرک دیپلماسی دولت» و تاکیدشان بر اعتماد به «دولت خدمتگزار»، برخی پیش آمدها در آن سفر را «به جا» ندانستند و خاطرنشان کردند که «ما به هیات دیپلماسی دولت عزیزمان خوشبین هستیم اما به آمریکایی ها بدبینم...ما به مسئولین خودمان اعتماد داریم و از آنها می خواهیم با دقت و ملاحظه همه جوانب، 'ام ها را محکم بردارند و منافع ملی را به فراموشی نسپارند»

این سخنان به مثابه فصل الخطاب همه ی آن «مدح» و «قدح» ها بود و ضرورت ها و بایسته های راه پیش رو را گوشزد کرد و دولت نیز این رهنمودها را به گوش جان شنید و در ادامه تلاش ها دیپلماتیک خود در ژنو، همانگونه که ایشان فرموده بودند «با گام هایی محکم» قدم برداشت.

با این وجود، برخی افراد و رسانه ها تا هنوز هم بر طبل نقد دولت می کوبند و بسیاری از رفتارها و گفتارهای دولت به ویژه در بخش خارجی و بخش های دیگر را به نقد می کشند.

نگارنده پس از بررسی مجموعه انتقادات، ذکر نکات ذیل را ضروری می داند:

اول: در نگاهی گذرا به نقد و انتقادها و مدح و قدح ها، صرف نظر از منتقدان و انتقادهایی که از آبشخور پاره ای جریانات افراطی سیاسی می نوشند و پیش از آن که نگران اصول و آرمان ها باشند، موفقیت گفتمان اعتدال و دولت برخاسته از آن را نمی خواهند و برنمی تابند و لذا از هر موضوع و پدیده ای، محمل و بهانه ای برای هجوم به دولت دست و پا می کنند ، بسیاری از انتقادات قابل درکند. و به نظر از سر درد و دلسوزی اند و همان نگرانی یی را تعقیب می کنند که همه دلدادگان به امام و انقلاب می بایست دلواپس آن باشند.

حضرات که همه ی مشکلات پیش آمده در کشور را به شکلی به مسئله ی مناسبات ایران و امریکا مربوط می سازند و اصول انقلاب و شعارهای امام و افتخارات این ملت را زیر عنوان هزینه شعارهای تند زیر سئوال می برند و برای برقراری روابط، لحظه شماری می کنند و در منقبت برقراری روابط «بحر طویل» می سرایند، نمی خواهند فهم کنند که در شرایط فعلی سخن از روابط نیست بلکه به گفته رئیس جمهور سخن از «مدیریت اختلافات» بر پاره ای حوزه هاست. و زمان زیادی لازم است تا آمریکایی ها بتوانند اعتماد از میان رفته ی مردم ایران را جلب کنند.

این حضرات و دوستان می دانند که نگاه جریان اعتدال و اولویت های دولت تدبیر و امید با نگاه دوستان متفاوت است و قرار نیست که این دولت، (در صورتی که تندروهای جریان راست بگذارند) زمینه ساز به قدرت رسیدن عناصر و جریانهای افراطی شود. (اگرچه دوستان این عزیز ، تمایل چندانی به تبدیل شدن «اعتدال» به عنوان یک گفتمان جامع نداشته و این جریان را صرفاً به مثابه «جاده صاف کن» برای به قدرت رسیدن جریان خویش می دانند.)

دوم. برخی از این افراد مدعی و  که بنا به توهمات مختلف، پست های دیپلماتیک خود را مفروض و قطعی تلقی کرده و تا دو سه روز پیش یعنی 30 روز پس از مذاکرات نیویورک و گفت و گوی تلفنی، به طور کامل و دربست از همه ی رفتارهای دولت و رئیس جمهور حمایت کرده و گام هایشان را تا آنطرف مذاکره ی رو در رو، پیش پیش جلو می گذاشتند، یکباره و پس از گذشت سی روز از آن داستان، به ناگاه ساز مخالف کوک کرده و گفت و گوی تلفنی رییس جمهور و برخی اقدامات تیم مذاکره کننده هسته ای را به باد انتقاد گرفته، آن را محصول «مشورت های مشاوران رئیس جمهور» دانسته اند. مشاورانی که بنا به نوشته ایشان «نه دارای سابقه سیاسی هستند، نه قدرت ذهنی دارند و نه مسائل بین المللی را فهم می کنند و رئیس جمهور عزیزمان را در آمپاس قراردادند».

حال سئوال این است که اگر این فرد، به گفته ی خود «صادق» است و دلسوز و نگران عزت ملی ، چرا پس از وقوع مذاکره تلفنی و در همان ایام ، این عمل را مورد نقد قرار نداد بلکه حمایت کرد و درست پس از گذشت نزدیک به چهل روز از آن ماجرا ناگهان بدین ماجرا تفطن یافت و مجموعه دل نوشته های انتقادی خویش را متوجه دولت و رئیس جمهور کرد؟ سرِّ این نکته چیست که پس از 40 روز، منتقد «صادق» ما، به یاد این انتقادات افتاده است؟

مخفی نماند سخنانی از این دست از هر کس پذیرفته شود، از ایشان و جماعتشان پذیرفته نیست، چرا که اگر براساس اشتها و تمایلات این جماعت عمل شود، می گویند اصلا چرا مردم و امام انقلاب کردند که آمریکا ناراحت بشود و چرا...

سوم .
نکته ی دیگری که بر ناصوابی این جوسازی می افزاید، انتقاد تلویحی او از دکتر ظریف و تضعیف وی در یادداشت اول است و بلافاصله، در مطلب بعدی ، حمایت از ظریف با استفاده از جملاتی چون «دل ظریف هم خون است» ، تضعیف دوست خود را با کمک تصاویر قدیمی اش در کنار وزیر خارجه دنبال می کند! آیا چنین روشی چیزی جز در قالب تلاش برای تقابل ظریف و رییس جمهور و همچنین مجموعه مشاوران رئیس جمهور قابل تحلیل است؟

چهارم. از سوی دیگر و در شرایطی که توپخانه رسانه ای جریان افراطی، تلاش همه جانبه ای را برای شکست مذاکرات ژنو در پیش گرفته است، توسل وی به کلید واژه های حساسیت برانگیز این جریان، یا حکایت از سستی تحلیل این به اصطلاح دیپلمات دارد و یا همداستانی وی با این جریان را محتمل می سازد. ضمن آنکه از دور، اراده و نیت شخصی وی محرز و قطعی به نظر می آید.

پنجم. ایشان در شرایطی که معتقد است «دوران مهجوری و مشتاقی را سپری می کند»، در بخش دیگری از دلنوشته هایشان بر فیس بوک، چنین آورده است: «من سابقه رفاقت سی ساله با جناب آقای دکتر حسن روحانی دارم و مراتب دوستی و رفاقتم با وی بر حسب برادری، محبت و دوستی بوده و خواهد بود. بیشترین مقالات را در دوران انتقال دو دولت در تبیین مبانی ریاست جمهوری نوشتم و در این باره اظهار نظر کردم»

صرف نظر از اینکه چگونه ایشان که در زمان سخنرانی معروف حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی در مراسم بزرگداشت حاج آقا مصطفی خمینی (در سال 56)، چهارده تا پانزده سالشان بوده است، مدعی چنین سابقه ی رفاقت و دوستی و برادری شده اند، و صرف نظر از آن که گمانه های مختلفی درباره این فراز از سخنان ایشان قابل طرح است، طبعاً ایشان تصدیق می فرمایند که این گونه سخن گفتن تا چه اندازه با آداب و ادب ایرانی سازگار است؟!

ششم. ایشان در این کلمات پیچیده، متذکر شده اند که در دوره انتقالی (پس از پیروزی دکتر روحانی در انتخابات و قبل از مراسم تنفیذ)، بیشترین مقالات را در «تبیین مبانی ریاست جمهوری» نوشته اند. گرچه مراد ایشان از «تبیین مبانی ریاست جمهوری» و ربط این مقالات با رئیس جمهور بر من معلوم نشد، اما سیاق این گونه نوشتن به حکم اینکه در مواردی «الظاهر یدل الی الباطن»، نشان از انباشت توهمات ویژه ای در نفس آدمی است ، بایستی از آن و عواقبش به خدواند جل و علی پناه برد.

این خرد خام به میخانه بر

تا می لعل آوردش خون به جوش

* مصطفی فقیهی
     مدیرمسئول
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳۹
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۶
کارمند وزارت خارجه
|
Austria
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
169
539
احسنت احسنت
ایشان علیرغم ادعای فهم روابط بین الملل، طی وجاهت رانتی در وزارت خارجه بیشتر بفکر بازی اقتدار خودش بود و تمایل نداشت چیزی یاد بگیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
موافقم شدیدا ایشون با این اظهارات مشخص کرد که در انتظار چه ... هایی بوده که بدست بیاورد ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
کو ان دم مسیحایی که فریاد بزند ما تنها یک دولت داریم ونقدهایتان را نه در سخنرانیها واظهار نظرهای تند وتیزبلکه محرمانه به رئیس دولت بنویسید یا در روزنامه به طورمنطقی برزسی کنید از بعضی مربیان فوتبال یاد بگیرید که هنگام بازی تیم ملی سکوت می کنند ووقتی بازی تمام می شود نقد میکنند
ناشناس
| Austria |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
البته حساب عموی ایشان جناب دکتر کمال خرازی برای اهالی وزرات خارجه جداست. دل عمو هم از دست آقا صادق کم خون نبود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
با تشکر از جناب فقیهی در مورد مقاله کاملا بجایشان ، و یک گلایه بابت اینکه هفته پیش در ذیل مطلبی راجع به انتقادات آقای خرازی همین نظر را بنده بدون هیچگونه اهانتی ارائه داده بودم ولی منتشر نکردید.
سید
| United States |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
کارمند وزات خارجه لطفن عقده های شخصی خودت را اینجا خالی نکن صادف خرازی اگر دنبال بازی اقتدار خودش بود بعد از اینکه دوستش ظریف وزیر شد یه حکمی ازش می گرفت بهتره روز معارفه ظریف یادت بیاد که خرازی دوشادوش ظریف ایستاده بود.در ضمن بهتر مصطفی فقیهی هم هر از چند گاهی سری به سایت دیپلماسی ایرانی بزنه و ببین مشی سیاسی خرازی چیه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
آقای خرازی قرار بود معاون وزیر خارجه شود اما ظاهرا با مخالفت دولت مواجه شده و برا یهمین یه دفه نظر ایشان هم عوض شده
کارمند وزارت خارجه
| Austria |
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
اصلاح تحشیه سید (یکی از کامنت نگاران):
وزارت خارجه ای ها اطلاعاتشان محدود به این نیست روز معارفه وزیر چه کسی کجا ایستاده بوده و یا آقا صادق خرازی با چه کسانی عکسهای تاریخی گرفته است (لابد دیده اید از وی تازگی ها دو عکس منتشر شده یکی با دکتر ظریف در امریکا و یکی هم با آقای مصباح در کانادا)؛ محض نمونه عرض می کنم: ایشان طی ایام معاونتش در وزارت خارجه دو سه بار قهر کرد و رفت خانه اش و بعد واسطه فرستاد که برش گردانند! نیز هر کس از همکاران معاونتش در وزرات خارجه می خواست همکاری ای با معاونت آنوقت بین الملل به مدیریت دکتر ظریف داشته باشد، این آقا اغلب بر نمی تافت و قس علیهذا؛ البته مثل هر مدیر دیگری زحماتی برای مملکت کشیده که هر مرتبه چندبرابر مورد قدردانی واقع شده است و بقیه اش هم به یوم الحساب مربوط خواهد بود.
در ضمن اجازه بدهید یک هزارم درصد مشارالیه هم ما شحصی نگرها در سایتی که نامش انتخاب است و نه اجبار، عقده گشایی کنیم. سایت رانتیر ... که در اختیارمان نیست (جسارت نشود به همه کسانی که به امید اصلاح در آنجا قلم و قدم می زنند).
کارمند واخ
| Germany |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
دوستی که نوشته اند حساب عموی ایشان جداست آیا فراموش کرده اید که همین عموی گرامی ایشان بود که بدون اینکه صادق دارای توانایی خاص تخصصی و علمی و کلا شایستگی های لازمه را داشته باشد از همان ابتدا او را در بالا رفتن پله های ترقی و گرفتن پست های کلیدی هل دادند ؟! شاهد مدعای من کسانی هستند که صادق را از زمان تبلیغات جنگ و خبرگزاری و نیویورک می شناسند.
بچه رستم آباد !
| Germany |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
عقده گشایی وزارت امورخارجه ای کدومه دوست عزیز ناشناس ؟! صادق اگر از ظریف حمایت کرد و دوشادوشش اومد دلیلش رفاقت از زمان نیویورک بود که تو کوچه پس کوچه های منهتن با هم می نشستند یه دفعه 15 تا پیتزا می خوردند ! اما شما اگر وزارت خارجه ای باشی باید بدونی که تو این سیستم یه مثل مشهوری هست که می گه "رفاقت سر جاش ! نامردی هم سر جاش " آره دوست عزیز ! اینطوریاس
کارمند وزارت خارجه
| Austria |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
جناب بچه رستم آباد، ممنون که با یک مثل تازه آشنایم کردی؛ با آنکه بارها این دوگانه رفاقت و نامردی شامل حالم شده بود اما مثل را نشنیده بودم. لابد شما بیش از من مشمول یا شاهد این دوگانه بوده ای و زودتر به این مثل برخورده ای. باز هم سپاس، خیلی کوتاه و گویا معرف روابط آقایان شدی؛ البته بیاد ندارم دکتر ظریف مشهور به نامردی بوده باشد اما بعضیها، رتبه بالایی در این رشته داشته و دارند! لابد قبول دارید همه در واخ اهل نامردی نیستند. در هر حال خدا عاقبت بخیر کند.
محسن
|
India
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
79
169
متاسفم برای آقای (خ)
متا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
89
410
آقاي فقيهي بابت مطلب ممنون و همه بدانند كه بسياري از آقايان از آشفتگي بازار و وابستگي به سياست سود مي برند و اين نتيجه 8 سال عملكرد پاك ترين دولت جهان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
452
404
جالب نبود این نوشتت! بعد نبود 1% درصد هم احتمال میدادی که داری اشتباه میکنی.

تیترت زشته و تفرقه انداز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
دوست عزیز "بد نبود" درست است نه "بعد نبود"!
irani
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
شماها خودتون عین التفرقه اید، بعد به تیتر یه خبر که صدها لایک میخوره میگی تفرقه انداز؟؟!!!
شماها عجب موجوداتی هستید به خدا.....
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
207
414
جناب فقیهی عزیز باز هم مثل همیشه زدی تو خال ! صدها تشکر و سپاس . ضمنا مطلب ایشان در مورد خانم نعیمه ی اشراقی هم بر همین سیاق است . اگرچه مطلب خانم اشراقی سخیف بود و نابجا ولی خانم اشراقی هم تکذیب کرد و هم عذرخواهی شدید . این آقا بعد از تکذیب و عذرخواهی خانم اشراقی ناگهان احساس مسئولیت کرد و از موضعی متفرعنانه خود را عمو ی فرزندان شهداءلقب داد و با لحنی تند و دور از ادب (و با به کار بردن کلماتی چون کثافتکاری )
نوه ی امام را نواخت و خودی نشان داد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
184
392
این برادر صادق را بخوبی می شناسم. در عین حال که باید از زحمات فراوان ایشان در امور مختلف و طی سالیان متمادی قدر دانی و تشکر کرد ولی با شناختی که دارم متاسفانه سالیان سال است مشکل خود بزرگ بینی دارند و مقداری کم ظرفیتی . که شاید نمی توانند بعضی از وابستگی ها را معقولانه هضم کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
ایشان چه زحمتی کشیده است ؟ همه مقامات او با رانت بوده ؟ عمو وزیر خارجه و آشنا با آقای خاتمی و خواهرش هم .؟ اگر ممکن است تحصیلات ایشان را اعلا م کنید؟ اینها مملکت را ارث پدری خود می دانند؟ بعد از اردشیر زاهدی ایراد می گیرند؟
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
اتفاقا صادق خیلی خوشش میاد که خودشو تو مایه های اردشیر زادهدی نشون بده ! یه عادت دیگه هم داره ! اینکه به حضرت امام خطاب کنه آقای خمینی ! یعنی ما خیلی با ایشون ندار و هم سطح و ... اینا هستیم
علی دبیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
227
243
احسنت جناب فقیهی عزیز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
81
257
اصلا به کسی مربوط نیست که رئیس جمهور چه کرده و چه میکند. چرا آن هشت سال که روزگار مردم را سیاه کردند که هنوز هم یحتمل تا سالها باید تاوان نابخردی آنها را بدهیم کسی لام در کام نبرد.
برخی منافعشان در خطر افتاده که به چلز و ولز افتاده‌اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
عزیزم ایشان به عزیزی اصلاح طلب اشاره کردند که اتفاقا مقلاتی در روزنامه شرق در این ۸ سال داشتند. به ۸ سال قبل مربوط نیستند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
63
65
سلام و درود بر جناب فقیهی عزیز،
حقیر نیز از زاویه شما مسائل و مشکلات را می نگرم و شاید به نویسنده سطور مورد بحث نیز انتقاد کنم که گاهی یک حرف حساب نشده از سوی دوستی که روزگاری دستی بر آتش داشته، هزاران بار مشکل ساز تر است از عربده کشی های پوچ دشمنان. در عین حال، از شما نیز می خواهم دوستان دلخور را با برچسب سهم خواهی نرنجانید. چرا که اگر این رویه صحیح بود خیلی وقت پیش از این، اطراف شخصیت های برجسته ای چون آیت الله هاشمی خالی شده بود. این سخنان دوستان دلخور را با لبخندی پذیرا شوید که رسم ما "با دوستان مروت" و "با دشمنان مدارا" است. به امید بازگشت امید به دلهای عموم ملت. پیشنهاد می کنم در زمینه بردباری مصاحبه ای با آیت الله هاشمی داشته باشید که نتیجه آن حتما قوت قلبی است برای ما، شما و خدمتگزاران حقیقی ملت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
334
240
اشتباه كردي جناب فقيهي! جناب آقاي صادق كه نام برديد نقد دلسوزانه ميكند! همه را به يك هيزم سوزاندي برادر!
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
371
324
جناب فقیهی آرام آرام از مسیر اعتدال خارج میشید!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
70
50
به هر حال این انفعال تیم رسانه‌ای دولت به کلافگی رسیده. به هر حال هر کاری ابزاری دارد و اگر هم ایشان اشتباه می‌گوید با ابزار خودش ایشان را متوجه اشتباهاتشان بکنید یا مردم را!

ایشان ابهاماتی مطرح میکنند که با توجه به سمت‌هایشان برخی آنها را میتوانند قرین به صحت بدانند. اگر درست نیست، به سادگی تیم رسانه‌ای دولت (اگر واقعا تیمی در کار باشد) میتواند این ابهامات را برطرف کند.

ضمن اینکه برای بار هزارم: افراد و تیم رسانه‌ای دولت واقعا ضعیف هستند و میدان را عملا به رسانه‌های آنطرفی می‌دهند به سادگی یک آب خوردن...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
139
98
چطور رفتار سهم خواهانه افروغ و خوش چهره و توكلي و مطهري خوب است اما رفتار آقاي صادق خرازي كه به مراتب فهمي بالاتر از ديگران در عرصه ديپلماسي دارد بد است .
پاسخ ها
بهلول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
اگر فهم بالاتر در مسایل اجتماعی هم داشته باشد ما راضی هستیم! فهم بالا در عرصه دیپلماسی ادعایی تان پیشکش!!
بهلول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
29
180
برخی برای اینکه بر سر زبانها بیفتند چه کارها که نمی کنند! از شاگردان مکتب مصباح! انتظاری بیش از این نیست! هدف برایشان وسیله را توجیه میکند! بنابراین آب به آسیاب دشمن ریختن! و خلاف رای و خواست ملت جبهه گرفتن بسیار برایشان سهل است!!
پاسخ ها
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
بابا مصباح بیچاره کو؟ چرا هر اتفاقی میفته بدون تحلیل و اطلاع الکی حرف میزنید. این مقاله در مورد صادق خرازی مشاور سیدمحمد خاتمی بود. حداقل عکسشو که مثلاً شطرنجی شده نگاه میکردی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
116
7
خدا را شکر داریم به طرف جنگ می رویم..باید این تند روها حرکتشان را تند تر کنند تا زمینه ظهور آماده شود..
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغیر نمیدهد مگر آنکه خود آن قوم تغییر دهند سرنوشت خود را.شما هم به جای اینکه دنبال جنگ باشی برو خودتا درست کن از این جنگ ها زیاد اتفاق افتاده امام زمان هم نیومده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
خدا شمارا شفا عنایت فرماید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
9
274
جناب اقای فقیهی خواهش میکنم اصلاحطلبان را با اشخاص یکجا حساب نکن . همه ما از صحبت های ایشان ان هم در خبرگزاری فارس ناراحت شدیم .
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
5
111
کاملا صحیح.بعضی از صحبت ها بر گرفته از دل انسان اما از زبان کسسی دیگر،ممنون
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
237
98
اصلاح طلبان تندرو ترین موجودات روی زمین هستند که تحمل حتی یک مخالف خود را نیز ندارند.
پاسخ ها
ماندا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
با این حساب آقای احمدی نژاد اصلاح طلب ترین آدم در کره ی زمین و در تمام اعصارن!!!!!!!!!!
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
18
121
کلا زندگی پیچیده ای دارد و در یک کلاف خیلی پیچیده و سردرگم درگیر شده است:
وی مدت‌هاست از بیماری سرطان لنفوم رنج می‌برد و بارها مورد عمل جراحی در مراکز مختلف درمانی قرار گرفته است
به نسخ خطی و تاریخی علاقه وافری دارد و یکی از کلکسیونرهای این آثار می‌باشد
ازدواجهای جالب: خواهرش با آقا مسعود ازدواج کرده و پسرش نیز با دختر نوه ی امام (دختر محمدرضا خاتمی و زهرا اشراقی) وصلت گزیده است، حلقه ی واسط تمام این چپ و راست ها ایشان هستند و به نوعی ایشان جمع بین اضداد است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
26
201
و کاش میدونستید این آقا توی چه شرایط افسانه ای‌ زندگی‌ می‌کنه و بچه‌هاش خارج از کشور چه شرایطی دارن و مبادا که مشکلی‌ براشون پیش نیاد نمیذاره بیان ایران ایشون یه مغازه ۴ دهانه داره با همهٔ جناحها فامیله.من فقط از آقای خاتمی موندم که این مثلا مشورش واقعا عجیب
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
مگه خارج درس خوندن بده همین ظریف که حالا ابروی ما شده کجا درس خونده. منم اگه نمیتونم برم خارج حداقل حسودی نمیکنم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
چقدر درست گفتی ؟ آفرین؟ البته آقای خاتمی شخصا" آدم خوبی است اما دور و بری هایش نه ؟ اصلاح طلبان دست کمی از اصولگرایان ندارند؟ غالبا" خودخواه هستند و دیکتاتور منش و بد دهن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
خارج درس خوندن اصلا بد نیست ولی‌ اینکه بچها رو بفرستی‌ که توی ساله ۸۸ اتفاقی‌ براشون نیفته و.....ثانیا شما که احتمالا از نزدیکنشون هستید به ما بگید این همه ثروت از کجا اومده ثالثاً ایشون چه خط فکری دارن که با همهٔ جناحها فامیلی دارن اشکالی‌ نداره آدم نونو به نرخ روز بخور فقط دیگه دم از مذهبو و اخلاقیات نباید حرف بزنه .ایشون هر چقدر میخوان سیاسی باشن ولی‌ فکر نکنن مردم نمیفهن که چه خبره و این اظهار نزررا توی این موقعیت از کجا ناشی‌ می‌شه
امان امان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
14
55
جناب آقای فقیهی عزیز نان را باید همان روز ی که میخری باید بخوری وگرنه کفک میزند و تو هم بدون نان خواهیماندامثال آقای خ هم اکنون چنین هستند وقتی به مردم رسیدن شاید نظری مردمی وآزاد اندیشی پیدا می کنند پس بنابراین شما نگران نباشید بقول پیامبر اکرم می فرمایند وانتم مذکر من فقط تذکر می دهم شماهم فقط تذکربدهید
رضا
|
-
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
14
79
افراد دم دمی مزاج به اینگونه افراد می گویند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
26
84
همه حرف های شما کاملا درسته جناب فقیهی عزیز فقط این نکته یادتون نره که همه اینها در مقابل اراده ملت ایران که اینبار برای تامین خواسته هاشون محکم ایستادند مثل کف روی آب میمونه.
کافیست نگاهی به تاریخ بیندازیم تا بفهمیم که این بادمجان دور قاب چین های بی هنر که تنها هنرشان حرف زدن و تخریب این و آن است مانند طبلی تو خالی هستند که فقط صدا دارند .صدایی که در غرش موج خروشان مردم وزوزی بیش نخواهد بود.
علی
|
United States
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
16
87
بعضی ها حزب باد تشریف دارن
هر کجا منفعتشون باشه اون طرفین !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
21
85
آفرین به قلم آقای فقیهی. متاسفانه نقد منصفانه از زبان فرد مورد اشاره ایشان اصلا شنیده نشد. اصلاح طلب یا اصولگرا بودن آنقدر مهم نیست که عادل و منصف بودن مهم است. نمونه اش آقای مطهری است که جناح مقابل هم به او احترام میگذارند و از رابطه فامیلی هم نان نمیخورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
آقای مطهری نمونه یک انسان کامل است خدا حفظش کند؟
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
2
140
این آقا همان کسی است که در سال ۲۰۰۳ به اتفاق سفیر وقت سوئیس در تهران پیشنهاد موسوم به معامله‌ی بزرگ را نوشت و برای دولت بوش فرستاد. هیچ کس هم در آمریکا کوچکترین اهمیتی به آن پیشنهاد نداد. حالا مدعی شده که با مکالمه‌ی تلفنی دو رئيس جمهور عزت ملی و استقلال کشور به خطر افتاده. کافی است عبارت 2003 grand bargain را جستجو کنید تا ببینید این شخص چه پیشنهاداتی به یکی از هارترین رؤسای جمهور تاریخ آمریکا داده است.
سید حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
27
80
با سلام و تشکر ......... احسنت از این تحلیل واقع بینانه. این موضوع برای خیلی دیگر از افراد نیز مصداق دارد و باید به خداوند پناه برد و صبور باشیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
23
86
احسنت به اقاي فقهيي
يكي از محسنات ديپلماسي دولت كنار زدن كف روي اب است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
43
17
آقای فقیهی عزیز
لطفا وارد دعوا با همسنگری های خود نشوید. اینکار سبب تضعیف جریان اعتدال-اصلاح طلبی می شود. جناب آقای خرازی حسن نیت دارند.بنده هم با مطالب مطرح شده از سوی ایشان موافق نیستم هر چند بخشی از سخنانشان بی راه هم نیست. به عنوان نمونه اینکه چرا توسعه روابط با کشورهای منطقه -که دکتر روحانی در مناظره ها هم به عنوان اولویت اول سیاست خارجی بر آن تاکید داشتند- مدنظر نیست و کاری در این خصوص نمی شود جای تعجب دارد. باید تلاش شود که با ایجاد اعتماد متقابل بین ایران و عربستان فشار عربستان را از روی آمریکا برداشت و در مورد سوریه و عراق به یک مفاهمه رسید.شاید این چنین بتوان تندروی ها رو هم محدود کرد.
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
30
76
این جماعت از شکستی که در انتخابات گذشته خورده اند ناراحتند.بقیه بهانه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
خودش به روحانی رای داده الکی حرف نزن
ناشناس
| United States |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
واقعن اگر جریانات سیاسی را نمیشناسی بهتر حرف نزنی مشکل درون گروهی برادر .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
اینکه با آقای خاتمی حشر و نشر دارد؟ احتمالا" دنبال مقام بوده ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
111
39
جناب آقای فقیهی عزیز
خود زنی نکنیم. به هر جهت آن شخص صادق سرمایه کمی نیست که این گونه از خود برانیم. حتی اگر ایشان عامدانه چنین کرده باشند که شما می فرمایید. تفاوت ما با آنان این است که میل به ناحق نکنیم.
حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
17
91
بنده خدا دوست داشت معاون ظریف بشه خوب گناه داه دیکه....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
5
83
هر چه بگویند و بنویسند اکثریت مردم موافق دیپلماسی رئیس جمهور محترم و آقای ظریف دوست داشتنی اند آقای ظریف با این ویلچرش نشان داد که حاضر است به مانند یک سرباز قهرمان جانش را در راه این مملکت بدهد
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
59
4
واقعا واسه شما متاسفم . شما ها از اون تیپ آدمهایی هستید که اگه مثلا آقای خاتمی انتقادی از دولتی ها بکنه آسمون رو به زمین می آرید و هرچه لیاقت خودتون هست رو به ایشان نسبت می دید . با وجدان تر از صادق خرازی نیست . آقای فقیهی شما چند سالته ؟ واستون متاسفم که عقده تاریخی شما از بچه های جبهه و جنگ این جوری خودشو نشون میده . صادق خرازی جهت اطلاع شما نیاز به پست ومقام نداشته و نداره .هر چه زودتر عذر خواهی کنید.
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
بازم هزینه کردن از بچه های جبهه وجنگ!!! عزیز من بخدا گناهه حرفتو بزن اگه منطق داشته باشی مردم قبول میکنن وگرنه باید بیشتر فکر کنی خیلی ساده.
سید جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
16
37
الظاهر یدل علی الباطن!
لطفا شما هم مثل کیهان و کیهانیان نشوید و ننویسید این نوشته کمی خارج از اعتدال و مبتنی بر نیت خوانی و انگیزه کاوی بود که بیم در غلطتیدن به جوسازی های جریان تندرو را به دل دوستداران دولت تدبیر و امید می اندازد. من هر روز اول سایت شما را می بینم لطفا ناامیدم نکنید!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
16
81
به نظر من نباید یک انتقاد ساده را این چنین در بوق کرد. مطمئن باشید فرصت طلبان منتظر همین اتفاقات هستند. از سوی دیگر آقای خرازی نیز حق دارد تحلیل خودش را بنویسد. اما قبل از آن باید در این فضای آلوده؛ کمی هوشیارتر عمل نماید.!!! چراکه هیچ کس اگر نداند ایشان به عنوان یک دیپلمات برجسته بهتر وضعیت دشوار پیش روی کشور را درک می کند لذا باید بصیرت توام با هوشیاری را چاشنی عمل نماید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
119
78
اقا تموش کنید این بحث ها رو. صادق خرازی از نزدیکان خاتمی عزیز است. با این هجمه ها او را به سمت کیهان هل ندهید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
13
100
جناب فقیهی
اول: اگر شما بدلایلی که خودتان میدانید و بعضا" توضیح هم داده اید با این اقا مشکل دارید حق ندارید حساب ایشان را با حساب طرفی که وی خود را ازانان میداند یکی کنید،
دوم : گفتمان اعتدال که ظاهرا" از نظر شما ا پایه و بنیه قوی هم دارد ، بدون حمایت تمام قد جناحی که ایشان بدان منسوب است چندان اقبالی در جامعه نمی یافت ،چه نظر سنجی های معتبر که از قضا همین سایت شما به ان استناد میکرد تا چندروز قبل از انتخابات حمایت حد اکثر 8تا 10 درصد را نشان میدادو شاید عدم ائتلاف رقیب اصولگرا نیز به همین عدم اقبال عمومی به جریان اعتدال برگردد.
سوم: جناب اقای دکتر روحانی نیز در اولین مصاحبه خود با سیما که بصورت تلفنی وبا شبکه خبر انجام دادند با ذکر نام به این موضوع اذعان کردند
چهارم:خطای اقای " صادق" در ارائه تحلیلهای چند روز گذشته و خروج سهوی از مسیر درست که معمولا" از یک دیپلمات انهم در سطحی که ایشان خود را در ان می بیند بعید بنظر میرسد محرز بوده وباید به ایشان پاسخ درخور داده شود اما به گمان من تحمل نقد ولو مغرضانه اولین انتظار از معتدلین است،گرچه عصبانیت در مرقومه جنابعالی مشهود است
پنجم: افکار عمومی که تجلی ان در انتخابات 24 خرداد رخ نمود تنها چیزی است که این روزها متاسفانه مورد ظلم قرار میگیرد چرا که نه تریبونی دارد که از خود و خواسته خود دفاع کند ونه حامیان صادقی که از سر صدق ومنافع ملی بگویند و قلم بزنند. و هرکس از ظن خود بر خوان ملت نشسته و مشغول اطعام است
ششم: انشاا... مسولین دولت تدبیر و امید بویژه اولیائ سیاست خارجی همچنانکه تا کنون بر مدار رای ملت گردیده اند بدون واهمه از قیل وقال غوغاسالاران رسانه دار که منافعشان را بر بحران بنا نموده اند بوظیفه ملی و سوگند شان وفادار بمانند ودر این راه پر خطر از غوغا و طبل توخالی این معدود نهراسند.که : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ * وَالَّذِينَ كَفَرُوا فَتَعْساً لَهُمْ وَأَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ
حامد قزوینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
19
76
سلام
واقعا مطلب خوب و مفیدی بود.بعضی از آقایان هنوزدرباره اوضاع وحشتناک مملکت توجیه نیستن،اینا دوست ندارن که وضع معیشت مردم خوب بشه همش دنبال طراحی مشکل هست

اصلاحات اصلاحات پیروز انتخابات
صادق
|
-
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
47
138
عالی بود.
کل مطلب یه طرف،تیترش یه طرف...

فک کنم تا یکی دو هفته پیش هم منتظر پست بوده ولی الان دیگه فهمیده گیرش نمیاد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
26
68
ایشان حرکتشان راجع به خانم اشراقی هم عجولانه بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
27
143
ایشان و آقای افروغ و.. بخاطر اینکه سرشان بی کلاه مانده و سمتی نگرفته اند ساز مخالف می زنند؛بر مردم پوشیده نیست این حرکات امثال ایشان
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
نه یکم فکر کن افروغ را با خرازی یکی میکنی
عوام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
55
75
اگر رفیق شفیقی درست پیمان باش
حریف خانه و گرمابه و گلسان باش
بودی و بوده ای و لذا ست که صادقی ، و مگذار پایت را از دریای سکوت به گود هیاهو بکشند ، هر چند ،
گفتگو آیین درویشی نبود
ور نه با تو ماجراها داشتیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
6
47
زنده باد مخالف...!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
33
2
ایشان که دیگر اصولگرا نیست ادم خاتمی جونتون هست و حرف حق برایتان تلخ است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
2
18
من همین را همان وقت نوشتم که ایشان از به بازی گرفته نشدن ناراحت اند ولی شما چاپ نکردید جای تاسف است کسی مثل ایشان موقعیت خطیر فعلی را فدای منافع شخصی می کند و آب به آسیاب کسانی می ریزد که دلال تحریم و انزوا هستند...حکایت همان کسانی ست که عمری عبادت می کنند و شبی به یک باره همه را به باد می دهند
شکری
|
France
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
4
55
یک خصیصه عجیبی توما ایرانیها هست که البته توی بعضیهامون بیشترهست واون اینکه خیال میکنیم از بقیه بیشتر میفهمیم وبقیه ول معطلند.آقای خرازی به خود بیا...یک سوزن به خودمون بزن یک جوالدوز به مردم.شما که گفتی "اما نمی شود که ما بعد از ۳۴ سال "نه" گفتن یک دفعه "آری" بگوییم.وفرموده اید مابه ازای دیپلماسی تلفنی چه بود؟چرا توقع دارید درطرف مقابل آمریکاهم با یک تلفن آری بگوید وتحریمهارو لغو کند؟آیا از فشار لابی صهیونیست وعربستان وقطر براوباما که به محض اینکه کمی به طرف ایران آمد وبه سوریه حمله نکردتک وتنها مونده(البته نمیخواهیم زیاد هم به اوباما کردیت بدیم) وامکان اینکه دولت آمریکا هم توسط جمهوریخواهان تعطیل شداز همینجاآب بخوره هست بیخبرید؟دیپلماسی یعنی گام به گام وباتدبیر جلو رفتن.قصد شما از زیر سوال بردن صحبت تلفنی رئیس جمهورباگفتن اینکه مابه ازایش چه بوده چیست؟آیا با یک تلفن قرار بود همه چیز حل شود؟کجاهمچین قراری بود؟شماکه عمق دانشت برخلاف توهینی که به خیل عظیم کارشناسان وصاحب نظران کرده اید بیشتر از یک وجب است چرا همچین حرفی میزنید؟حل شدن مشکلات کشور ومردم بالاخره بایداز جایی شروع میشد واکثر کارشناسان خبره ودلسوزان کشور بر این نکته متفق القول بودندکه باید از رفع تحریمهاشروع میشد که قدم محکم واول را دکترروحانی عزیز وشجاع ودلسوز برداشته البته با اتکال به خداوند پس لطفا بگذارید درآرامش کارش را بکند.لطفا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
27
14
شما آخرش دولت و به بیراهه میکشونی!

چرا خودمون از خودمون انتقاد نکنیم؟؟؟
با یک انتقاد هم جنابعالی شمشیر کشی و توهین میکنی.. این راهش نیست برادر

راه رو برای انتقاد باز بزارید قرار نیست هر کاری دولت کرد حمایت کنیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
0
11
کسانی که دنبال شکست مذاکرات و ادامه گوشه گیری و منوزوی شدن ایران ارن هستند خیلی خوب میدانند که اگر ایران سربلند و عزت مند باشد و با جهان رابطه نیکی ایجاد کند. سفره این افراد کوچک خواهد شد. اینها منافع اکثریت مردم ایران رو فدای ثروت اندوزی خود میکنند. اینها همان تندروها هستند. اینها همانهایی هستند که برای اکثریت مردم جهان آرزوی مرگ میکنند.حتی برای یاران نزدیک امام هم آرزوی مرگ میکنند. اینها همانهایی هستند که در مقابل دزدیهای 3 میلیارد دلاری ساکت اند اما با مذاکرات قلبشان به درد می آید. اینها همانهایی اند که با تانک به ماهواره های مردم حمله میکنند. ما آرزوی مرگ برای هیچ کسی نمیکنیم برای اینها هم آرزوی سلامت میکنیم. که اگر سلامت فکر خود را باز یابند دیگر برای مردم جهان آرزوی مرگ نخواهند کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
52
132
از این اقا بپرسید چرا وقتی یک مداح به هاشمی آن توهین ها را کرد احساس مسئولیت نکردی تا کثافت کاری هایش را جمع کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
4
87
نمي دونم اين اقا تازگيها خيلي سخنران ودلسوز شده اما مردم هم مي فهمند واز تيم دولت حمايت مي كنند خيلي مقاله خوبي بود.
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
58
4
دوستان عزیز
این انتقاد دکتر خرازی یک هدف استراتژیک داشت و انتقاد تند از خود برای کاستن از فشار بیش از حد به دکتر ظریف و در حقیقت این نقد را کرد تا فشار ها از دکتر ظریف کاسته بشود . ضمنا این گونه نقد ها در میان اصلاح طلبان باب بوده است و بعد ها به ارزش و کار دکتر خرازی پی می بریم. خواهشا تمنا دیگه این قضیه را کش ندهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
دوست عزیز اساسا می شه بفرمایید شما مدرک دکترای ایشون رو کجا دیده اید و کجا تحصیل دکترا کرده و از تز خود دفاع کرده اند ؟! ایشان وقتی امریکا می رفتند دیپلم داشتند و وقتی بر می گشتند لیسانس و آنهم چنانکه افتد و دانی !
ناشناس
| Austria |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
وی امریکا می رفت دیپلم هم نداشت، زمانی که دانشگاه آزاد دانشجوی بدون مدرک می گرفت رفته بود چندواحدی مثلا پاس کرده بود و بعدها در امریکا به عنوان دانشجو از استادان ایرانی یاری جست و بعله شد فوق لیسانس؛ دکتری هم لابد مثل گذشته نصیبش شده است.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
90
55
چجوری یهو صادق خرازی بد شد؟!
موتور کیهان اینوریام استارت خورد؟!
هر کی باب میلمون حرف نزنه عقبه ش میره زیر سوال؟!
رضا ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
72
4
تسخیر سفارت امریکا واقعا از دیوار بالا رفتن بود.ولب بنده هم به صحب های ایشان انتقاد دارم ولی اینطور حمله به ایشان را اصلا دوست ندارم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
6
34
بله خوب ايشون از انقلاب هم ممكنه ناراحت باشن چون منزل شخصي تو امگليس و اقازاده در امريكا ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
1
39
بارک الله جوان . درست و دقیق گفتی . این بنده خدا لا اقل این را از قبل پیش بینی نکرد که نگاه تیز بین افراد متخصص کار دستش میده .
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
1
104
من یک فرزند شهیدم وقتی واکنش آقای خرازی در باره خانم اشراقی و استفاده از واژه سخیف کثافتکاری را خواندم از این که از ایشان به عنوان مشاور آقای خاتمی نام برده شد احساس تردید کردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
35
4
دقيقا تخريب غير مشروع بود
شما كه متولد قم هستي و خودت را از خاندان علم ميداني چرا؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
85
12
باز دم حسین شریعتمداری گرم چون شعار وعملش یکی هست ولی آقای فقیهی جوان شما یه مقدار شعار وعملتون یکی نیستا!
هیچ معلوم هست به کجا میری رفیق؟

برای بار چندم بوی کیهان و کیهانیان از سایتتون استشمام شد...
امبدوارددچار استدراج فکری نشیم(آمین)
اگر تایید کنید منت گذاشتید و اگر نکنید محبت کردید
حق به همراه باد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
76
28
بابا صادق خرازیه ها !!!! شریعتمداری که نیست!!! من حرفهاشو تا حدودی قبول دارم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
14
60
اگر منظورت برادر صادق است، نگران نباش! ايشان هر چند وقت يك چيزي مي‌فرمايد تا فراموش نشود! صحبت‌هاي ايشان را جدي نگير و به طور كلي فراموش كن! براي اعصاب بهتره!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
12
60
سلام
ایشان خودشان بواسطه برخی ارتباطات (کمال خرازی و...)به وزارت خارجه راه پیدا کردوگرنه سابقه ای در امورات وتحلیلهای سیاسی نداشت که خودرا صاحبنظر میپندارد.ضمنا از این خانوتده ب - خ و ک -خ هم در این برهه بی نصیب نمانده اند
eliya
|
Japan
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
2
12
ba salam be aghay faghihy.kesi harf hay ishono tahvil nemikire shoma ham harf hay eshono jedi nagirid lotfan.
خیام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
26
19
می دانم که منتشر نمیکنید شاید هم نه!!!!
به سیاق شطرنجیون (تلویزیون میلی ایران)رفتار کرده اید به طعنه و کنایه رو آورده اید به صادقی که میشناسیمش و میشناسند و شما هم که فعال مطبوعاتی و سیاسی اید بیشتر! می توانستید با تکیه بر حرفها و نظراتشان بطور متقن نقد بنویسید جناب فقیهی نه به زبان متلکیون و تیکه پرانهاتلویحا کسی را به فرصت طلبی و منفعت طلبی متهم کنید. باشد که چنین بشود و فرهنگ نقد بیاموزیم و فقط چراغیون و کیهان نشینان را ملامت نکنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
0
6
طي اين سالها طبقه اي شكل گرفته كه متكئ به روابط و نسب هايشان (أعم از اينكه به كدام جناح ادعاي نزديكي دارند) هم ادعاي صاحب نظري دارند هم انتظار جلوس بر مناسب. واگر چنانچه شرايط به گونه اي پيش برود كه انتظارات و تمنيات شان محقق نشود حاضرند قيصريه را به خاطر دستمالي به اتش بكشند. اين اقا هم جزو اين جماعت است.
فران
|
United States
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
0
9
آقای فقیهی اینارو ولش از زندان چه خبر
ارمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
4
8
یکی کردن افراد یک جناح درست نیست یک جوری گفتی انگار ایشون سخنگوی اصلاحات است در حالی که الان کلیت اصلاح طلبان حامی تمامی اعمال دیپلماسی دولتند و ایشان تنها نقد مخالف را داشته،جاده صاف کن هم لغتی است که مدام اصولگرایان برای این دولت استفاده می کنند از شما استفاده از این تعبیر بعید بود،در ضمن هر جناحی در کشور به دنبال رسیدن به قدرت است حال اصولگرایان برای 4 سال دیگه و اصلاح طلبان برای 8 سال دیگه قطعا برنامه دارن توقع دارین همیشه در سایه باشن؟
ایشون پاس گل به حریف داده شما لطفا گلش نکنین!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
5
15
ابتدا لازم است بگویم اینجانب از حامیان این دولت نیستم.(اصول گرا)
جناب آقای فقیهی شما که از گفتمان اعتدال حمایت می کنید و طبل این گفتمان رو هم در سایتتون می کوبید بدونید که عصبانیت و عدم تحمل نقد نافی گفتمان اعتدال است.چرا که عصبانیت و داغ کردن و بی صبری کاملا از نوشتتون مشهوده.
ثانیا این آقای صادق به نوعی از خودتونه و در طیف اصلاحاته و اگر سیاستمدار بودید
حساب ایشان را که وی خود را ازشما میداند جدا نمی کردید و در گفتمان خودتان به زعم خودتون جذب حداکثر می کردید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
3
37
درست نیست هرکس نظری خلاف ما داشت رو این طور بکوبید.
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
19
4
جناب فقیهی در شرایطی که توپخانه عناصر افراطی . شکست خورده در انتخابات مدام از کیهان وهمپالکیهایش وصدا وسیما برروی دولت عزیز آتش میریزند آیا اینکار شما وبرخورد با یک نقد دلسوزانه هرچند هم همراه بااشکالاتی باشد کمک به خریان افراطی که برایشکست دولت مردمی لحظه شماری میکنند نیست ؟شمارا چه شده ماجرای خیبر را تکرار میکنید وبرای غنائم تلاش میکنید؟اکنون وقت پرداختن به این اختلافات نیست.اگرراست میگوئید کیهان و همدستانش را هدف بگیرید.اگر از باب تذکر میگوئید بایک تماس با ایشان اینکاررا بکنید و سایت خودرا آلوده به مسائل تفرقه انگیز نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
1
11
من با صحبت های این دیپلمات عزیز در این مورد به خصوص موافقتی نداشتم. و به گمانم به دور از ادله ی متقن بود. اما پاره ای از مسائل در این مقاله و ارتباط دادن بعضی از مسائل به هم یا دفاع از بعضی رخداد ها برایم در این مقاله غیر قابل هضم هست.
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
15
11
من هميشه انتخاب را به عنوان يك سايت وزين و موجه مي شناختم. ظاهرا روي كيهاني اتان بالا اومده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
21
12
آقای فقیقی دوست داشتنی!فراموش نکن مردم ما به گفتمان اعتدال رای ندادند!دقیقا به اصلاحات رای دادند...آره برادر..شما دیگه همسو با شریعتمداری حرف نزن.توهمم ورت نداره که جریان سومی رای آورده..دقیقا اصلاحات برادر! واقعا تحلیلگر بودنت زیر سواله اگه 1 درصد فکر کنی بدون اصلاحات جریان اعتدال رای میاورد یا احیانا میاره..میدونم چاپ نمیکنی..خوشحالم که خودت میخونی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
1
57
۱) استحالۀ چپ‌های قدیم به اصلاح‌طلبان جدید الزاماً با تغییر واقعی در همۀ ایشان همراه نبود.
۲) افسوس از آن است که برخی مثل موضوع مقالۀ حاضر هیچگاه نه چپ بودند و نه اصلاح‌طلب، حضرتشان بیشتر مصداق رانت خوار سیاسی هستند که ماشاءالله از قبل از بیست سالگی همیشه رئیس بوده‌اند و معلوم نیست چه زمان فرصت کردند دکتر بشوند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
6
46
آقای صادق خرازی که در نیویورک بود یادشان رفته چه کارهایی میکردند که صدای اصولگرایان را در می آورد حالا که کنار هستند برای مطرح کردنشان مناسب دیدند انتقاد کنند . البته انتقاد آقای افروغ با آقای خرازی خیلی فرق دارد . آقای افروغ یک فرد فرهنگی است ولی ایشان نه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
74
64
آقاي فقيهي اين چه ادبياتي است؟
بايد ظرفيت نقد را داشت آن هم از جانب كسي كه متخصص است. اگر امسال ايشون نقد نكنند، ميدان براي كسانس باز مي شود كه غرض ورزند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
21
9
مانده ام که چرا آقای فقیهی وسایت انتخاب به سخنان عجیب آقای افروغ درمناظره باآقای آشناپاسخی ندادند؟وحالا به انتقاد کوچک فردی که به قول خودشان تاحالا فقط حمایت کرده بوده چنین سخیف وباادبیات موهن پاسخ می دهند.معنی اعتدال آقای روحانی هم مشخص شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
1
34
متاسفانه علیرغم خدمات خوب آقا صادق مانند انجام پروژه ساختمان اجلاس سران تهران و ایجاد رابطه خوب با هموطنان خارج از کشور, احتمال قوی با روحیه ای که بسیاری از آن شناخت دارند ایشان با توجه به روابط چند جانبه خود بین مسئولین ارشد , خود را پدر فکری وزارت خارجه و بزرگ مدیریت ارشد آن میداند که امثال ظریف ها جز شاگردان ایشان هستند.یک دوره پست سفارت اعطایی توسط آ قای کمال خرازی به ایشان هم مقداری امر را به وی مشتبه کرد! به هر حال نباید صرفا منفی بود انشااله ایشان سلامت باشند و در چهارچوب توانایی های خود ( که دیپلماسی جز آنها نیست) بتوانند بیشتر خدمت کنند.خداوند به همه ما انصاف و اعتدال بیشتر در ننظراتمان ا عطا فرماید.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
5
27
آقای فقیهی خیلی ممنون.خیلی خوب و قوی نوشته بودید مثل همیشه
منم میگم به خاطر پست نگرفتن این حرفا رو میزنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
122
34
صرفنظر از عملکرد ایشان و مقاله پاسخ داده شده، این تیتر و عکس شرنجی تقریبا واضح، توهین آمیز است و مبین رفتار غیر حرفه ای است و از اعتبار سایت می کاهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
4
8
ممنون جناب فقيهي
دولت را با گفتار و رفتار تان ياري كنيد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
8
46
اقای صادق خرازی شخصیت و پیشینه قابل دفاعی ندارند. خوب است بزرگانی مثل اقای خاتمی در نزدیک شدن به آنها تجدید نظر کنند. ضمنا ایشان سمت رهبری در اصلاحات ندارند ، نه تئوریسین هستند نه فعال سیاسی. سخنان و حرکات ایشان را به پای اصلاح طلبان ننویسید
xxx
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
8
48
این آقا صادق کی دیپلمات شد و تحلیلگر سیاسی ؟
به صرف اینکه چند روزی پا منبری آقا کمال (عموجان)شد مدارج دیپلمات شدن را معراج گونه طی کرد . بابا ماشالله به این همه فراست و هوش !؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
2
13
این کار ایشان و برخورد تند با نعیمه اشراقی کمی عجولانه و گل به خودی محسوب می شود.
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
6
44
تازگیها جناب "صادق"خان زیادی خودشو تحویل میگیره!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
0
8
بیایید همه چیز رو با دید مثبت ببینیم . اینقدر زود موضع نگیریم . آقا صادق هم زود قضاوت کرد .
سياوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
97
3
سلام آقاي فقيهي.
من يكي از همكاران رسانه‌يي شما هستم.
نگاهتون به آقاي خرازي اشتباه بود. ايشون يك پست مهم در وزارت خارجه رو به دليل مشكلات جسماني نپذيرفت.
فكر كنم نقدشون هم از سر دلسوزي بود.
در اين شرايط حساس يه كم دقت كنيم بهونه به دست همون توپخانه رسانه‌يي افراطي كه اشاره كردين نديم.
با تشكر
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
4
0
اشکال دولت ووزارت امور خارجه آنستکه چون از فییسبوک برای ارتباط با محاطبان بهره میبرند که در جای خود اهمییت دارد،قکر می کنند اختیاج به تبیین مواصع وکار رسانه ای داخلی نیست در جالیکه باید اصل بر استقاده از کار رسانه ای معمول وبموقع وفعال باهمان ابزاری باشد که موردنقد ویاوتخریب قرار میگیرند شبهات بنوفع پاسخ دهند
محمد
|
United States
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
2
62
ممنون آقای فقیهی که مثل همیشه بجا و محکم نوشتی. امیدوارم این برادر صادق هم کمی بخود بیاد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
17
2
جناب اقای فقیهی بنده دوستدار دولت تدبیر و امید و جنابان روحانی و خاتمی هستم. در برهه فعلی این حملات را صحیح نمیدانم. جناب " صادق" اظهار نظری کرده است و بهتر است در مقام پاسخ تنها جواب سخنان ایشان داده شود نه اینکه به کل سابقه سیاسی ایشان حمله کرده و گزشته وی زیر سوال برده شود. یادمان باشد که خودانتقادی لازم است ولی تخریب همفکران ما توسط کیهان و قس علیهزا انجام میگیرد و نیازی به ایجاد کدورت در اردوگاه خودی نیست.
کورش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
2
6
جناب فقیهی ما به اعتدال وامید رای دادیم وتا آخرشم هستیم ورعایت اعتدال ومیانه روی وظیفه من شما وتمام دلسوزان ملک وملته به امید موفقیت وبهروزی ملت ایران.
سعید
|
United States
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
7
4
جناب فقیهی! مقاله ی بلند بالای شما که با هدف فقط یک بند نوشته شده را خواندم. دقیقا به هدف زدی و همه فهمیدند آن فرد صادق با تصویر شطرنجی کیست. این امانتداری رسانه ای نیست و ای کاس مستقیم اشاره می کردی ایطور بهتر بود. چرا با یک انتقاد باید چنین بتازیم به یک نفر؟!!!! من موافق نظر صادق خرازی نبودم ولی مقاله و خبر شما شائبه بر انگیزتر است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
7
6
هیچ دقت کردین تو این 2 ماه و چند روز چقدر نقد و توهین و لنگه کفش و نثار دولت منتخب ملت شده؟؟؟ من نمیدونم اینهمه تو این 8 سال کجا بودن؟؟؟ اگر دولت قبلی کاراش اینقدر درست بوده که نیازی به اینها نبوده پس چرا اینقدر بدبختیم؟؟ اگر هم نیاز بوده پس خودشون یا دل و جراتشون کجا بود اینها؟؟؟؟
mehdi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
54
52
آقای فقیهی مشکل از آنجایی شروع شد که عمو جان ایشان وی را بدون هیج تخصصی با خود به نیویورک برد و رشد توهمی به ایشان بخشید. ماجرای درس خواندن ایشان در آنجا و رفتارهای ... که مثل نقل و نبات بر زبان دارند معروف است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
55
53
این آقا طی سی سال هم از توبره خورده هم از آخور هم خودش رو به دولت اصلاحات چسبوند هم دولت اصولگرا...و.... اندوخت احتمالا در دولت تدبیر.....
mehran
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
56
47
صادق خرازی اصولاً فردی ....است و متاسفانه اعزام ایشان به عنوان سفیر به فرانسه ایشان را صد برابر متوهم کرد.
ناشناس
|
Sweden
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
54
59
افرین انتخاب خوب امدید هم اینو هم بذر پاش رو باریکلا
من این اقا را میشناسم هرجا موقعیتی باشه هست ولو در .... درغیر اینصورت ایشان مخالف است. بعبارتی دیگی که برا ایشون نجوشه بذار ... بجوشه. خیلی هم ارزشی شده این روزا ولی برید ببینید چطوری ....
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
51
50
ایشان بر اساس 2 فرصیه علط به انتقاد پرداخته است:
1-دیپلماسی ایران در نیویورک به علت عدم دستاورد قبول مداکره تلقنی با اوباما شکست خورده است
2=آقای روجانی دید دیپلماتیک قابل توجهی ندارد وصلاج جود را تشحیص نمیدهدوبسادگی تچت تاثیر القائات اطراقیان فرار وتن به مکالمه داده است
اولا اینکه قبول مکالمه تلقتی هیچ دستاوردی نداشته است از اساس باطل است چرا که نتد روهای امریکایی ولابی صهیونیستی میخواهند القا نمایند تعییر لجن ایران نه یک نرمش وبه تعبیر رهبر انقلاب نرمش قهرمامانه بلکه اولا از سرناچاری به دلیل تاثیر تجریمها و ثانیاخرید زمان برای دستیابی به بمب اتمی است وایران ماهیتا توسعه طلب وافراطی است وفصد تشنج زدایی واعتماد سازی وتعامل ندارد.در جالیکه رئس جمهور هوشمند با عدم فبول مداکره حصوری با اوباما فرصیه موصع ضعف وذوق زدگی ایران برای ایجاد ارتباط با امریکا راعملا باطل کرد وسپس بافبول مذاکره تلقنی نیز، نطریه عدم فصد ایران را به جل ریشه ای احتلاقات وتشنج زدایی، خط بطلان کشید. فقط یکی ازاثرات ملموس موقفیت این دیپلماسی،علنی شدن ونصج اختلاف بین امریکا واسرائیل بر سر مسئه ایران وپیشنهاد عدم تصویب تجریمهای جدید از سوی شرمن است.صمن اینکه آفای روحانی قبل از اینکه رئس جمهور باشد،یک دیپلمات کار کشته ودنیا دیده است ومشاوران به او جهت بالندگی هر چه نیشتروتکمیل دیپلماسی مشاوره میدهند نه اینکه ایشان فاقد دید دیپلماسی باشد وهمه خط وربطها را از دیگران بگیرد
میراقا طلبه جانبا ز ازقم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
51
48
سلام برآقای فقیهی عزیز خیلی خوب آمدی عزیزم هم تیتر وهم محتوا عالی بود .یک مقداری هم به آقای مصباح نصیحت کن برود دنبال درس وبحث فلسفی وکلامی اش وبه سیاست کاری نداشته باشدچون تجربه وسابقه افکارش خوب جلو ه گرنشدوخراب ازکاردرآمد.یادت باشد یکدفعه هم نصیحت مشفقانه کرده بودی ولی گوش نکرد.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
0
15
با عرض سلام خدمت مديرمسئول سايت انتخاب و عرض ارادت نسبت به همكارانتان و مخاطبان سايت انتخاب و به خصوص ملت بزرگ. ايران، بنده از خواننگان دائمي سايت وزين شما هستم ، اين را از ادرس ايميل بنده ميتوانيد دريابيد ، بنده به عنوان يك شهروند نسبتا عادي و با ٣١ سال سن ، از حاميان جناب دكتر روحاني بوده و هستم و تا كنون از ايشان و دولت محترمشان به خصوص دستگاه ديپلماسي حمايت كرده و ميكنم ، در جمعهاي اجتماعي و سياسي كاملا و با مصداق در مقابل تخريبها و جوسازيها با ابزار منطق ايستاده ام ، شما رسانه هاي زحمتكش و دلسوز ميهن عزيزمان يكي از مهمترين اركان اطلاع رساني و شفاف سازي افكار عمومي ميباشيد ، من به شخصه در اين چند سال اخير هميشه به اصلاح طلبان و اصولگرايان ميانه رو و حق طلب و شجاع نگاه ويژه اي داشته ام ، بنده سختيها و دشواريهايي كه در مقابل شما و همكاران شما در ديگر سايتها درك ميكنم و از تلاش شما تقدير ميكنم اما يك خواهش از شما داشتم ، اين يادداشت كه كاملا به حق ميباشد را خواندم ، اما از شما و كليه پايگاه هاي اطلاع رساني كه دلسوز كشور و دولت محترم و حامي هستند استدعا دارم هوشيار باشيد كه بهانه به دست افراطيون ندهيد ، شما بهتر ميدانيد كه افراطيون تشنه اينند كه در طيف حامي دولت ، روزنه كوچكي از اختلاف بيابند كه جشن بگيرند ، كه متاسفانه از يادداشت جناب اقايي كه تصويرشان را در بالا قرار داديد ، خوشحال و مسرور شدند ، ٢،٣ روز پيش كه يادداشت ايشان راخاندم ، حتم دانستم كه امثال كيهان و رجا و ... در پوست خود نخواهند گنجيد و همين تور هم شد ، رجا با اب و تاب و مثل كودكاني كه از رقيبشان نقطه ضعفي يافته اند به ان پرداخت ، از شما خواهش ميكنم تلاش كنيد بين اصلاح طلبان كه يكي از مهمترين عوامل دكتر روحاني شدند اختلافي در نگيرد ، همين طور بين معتدلين و اصلاح طلبان با اعتداليون ، زيرا از نكات قوت اينان همبستگي ، خرد جمعي و پيروي از تصميمات بزرگان اين طيفها جناب سيد محمد خاتمي عزيز و ايت الله رفسنجاني كه خون دلها خوردند ، است . ما دوست نداريم اين جريان دلسوز كشور به مرز اختلاف برسند و مانند اصولگرايان چند تكه شوند
سيد قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
15
8
باز يك بنده خدايي از شما انتقاد كرد شما تختعش كردين خوشم مياد دارين كم كم به جون هم مييفتين شما به خودتون هم رهم نمي كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
آقا سید قاسم..یک سطر نوشتی 5 کلمه اشتباه ..کسی مجبورت کرده که مطلب بنویسی...
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
44
54
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین/ آمین یا رب العالمین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
53
31
منم جای ایشون بودم مخالفت می‌کردم وقتی‌ انقدر تمکن مالی دارن و توی کار عتیقجات هستن و با تمام گروهها پیوند خانواد‌گی دارن خارج رفتن مثل نقل‌و نبات واسشون ایشون از وضع مردم و جووناشون چه میدونه واقعا ایشون به فکر نونو درمان هنگفت این روزا نیست ایشون مگه مشکلی‌ با تحریما داره تمام درمان و چکاباشون خارج مگه ایشون مهمه که تا الان به خاطره همین تحریما و نبود داروها چن نفر از بین رفتن ایشون رانتو منافع اقتصادی بیشترو می‌بینن کاش فقط یه کمی‌ انصاف بود و کمی‌ به فکر مردم بودیم و بخاطر این ملت مظلوم انقدر سیاسی کاری نمی‌کردیم کاش از مریزیشون درس میگرفتن ولی‌ متاسفانه این رانتها نمیذاره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
ایول این عتیقه جات رو زدی تو خال ! اسمش هم شد جمع آوری نسخ خطی قرآن !! خدا شانس بده!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
11
3
سلام، چه اشکالي دارد که يک دوست يک انتقاد تند و تيز به دوستش داشته باشد و آن را علني کند؟ چرا مسائل مربوط به عموم مردم را بايد محرمانه گفت؟ آبا به نظر شماه رهبري هم بايد محرمانه انتقادميکرد؟ اين انتقادها سبب رشد و ارتقاي سطح مذاکرات خواهد شد. مشروط به اينکه دو طرف از دايره اخلاق پا فراتر نگذارند.
اين نوشتار نشان از تحمل انتقاد و تشويق متقد ندارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
21
7
خوشم اومد با یه تیر چند نشون
پوز شریعتمداری هم خورد
سیدعباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
0
1
معمولا اگر می خواهید انسانیت وشعور افراد را محک بزنید به انها ریاست وپست بدهید اگر پس از مدتی به هر دلیل ریاستشان را گرفتید اما لب نگوشدند واعتراضی نکردند وبه طریق مختلف خدمتگذاری کردند بدانید انسان فهمیده ایست اما اگر منتقد شدند وکاسه داغ تر از اش بدانید ....
نظرات بینندگان