arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۲

دهقان: صالحی‌ نمی‌تواند سرپرست باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه صالحی‌امیری دیگر نمی‌تواند سرپرست وزارت ورزش و جوانان باشد، گفت: رئیس‌‌جمهور می‌تواند تا 24 آبان برای وزارت ورزش، سرپرست جدید انتخاب کند؛ گرچه توصیه ما این است فورا وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند تا اگر آن وزیر هم رای نیاورد، دولت برای معرفی وزیر یعدی وقت داشته باشد.

محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه رئیس‌جمهور محترم باید هرچه سریعتر وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان را به مجلس معرفی کند، گفت: چون حداکثر زمان اداره وزارت ورزش و جوانان، 24 آبان است، پس رئیس‌جمهور باید سریعاً وزیر ورزش را به مجلس معرفی کند.

وی افزود: با توجه به عدم رای اعتماد مجلس به آقای صالحی‌امیری، ایشان دیگر نمی‌‌تواند سرپرست وزارت ورزش و جوانان باشد و بنابر این رئیس‌جمهور باید برای این وزارت خانه سرپرست جدید معرفی کند.

وی با بیان اینکه طبق قانون اساسی هر وزارت خانه‌ می‌تواند حداکثر تا 3 ماه با سرپرست اداره شود، تصریح کرد: مدت سه ماهه برای اداره وزارت خانه‌ها با سرپرست، تنها برای یک سرپرست نیست بلکه برای تمام سرپرست‌هاست.

دهقان گفت: توصیه ما این است که آقای رئیس‌جمهور هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را به مجلس معرفی کند تا اگر آن وزیر هم رای‌ نیاورد، دولت برای معرفی وزیر بعدی وقت داشته باشد چرا که اداره وزارت ورزش و جوانان از طریق سرپرست به لحاظ قانونی تنها با 24 آبان ممکن است.
نظرات بینندگان