arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۰۶ آبان ۱۳۹۲

جزئیات توقیف روزنامه بهار از زبان مطهری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیات نظارت بر مطبوعات با یادآوری جلسه امروز هیات نطارت بر مطبوعات برای رسیدگی به تخلف روزنامه بهار گفت: با نظر اکثریت اعضا روزنامه بهار توقیف و برای تعیین تکلیف نهایی به دادگاه ارجاع شد.

علی مطهری در گفت وگو با خانه ملت با بیان اینکه مدت زمان توقیف روزنامه بهار از سوی دادگاه مشخص می‌شود، افزود: هیات نظارت بر مطبوعات وضعیت روزنامه بهار را رسیدگی و برای تعیین تکلیف نهایی آن را به دادگاه ارجاع داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقاله منتشر شده در روزنامه بهار تحت عنوان " امام پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟" اصل امامت را نقض کرده است، تصریح کرد: در این مقاله امامت صرفا به معنای ولایت  و هدایت معنوی گرفته شده و حکومت و رهبری سیاسی ائمه نفی شده است.

وی ادامه داد: مقاله منتشر شده در روزنامه بهار در برخی بخش ها به نظریات اهل سنت و در برخی بخش‌های دیگر به اعتقادات و نظریات وهابیت اشاره دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: جای طرح این‌گونه مقالات در نشریات تخصصی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: تعیین تکلیف نهایی روزنامه بهار با رای دادگاه مشخص خواهد شد.

مطهری پیش از این نیز در گفتگویی اعلام کرده بود که سرمقاله روزنامه بهار اصل امامت به معنای حکومت و رهبری سیاسی را نفی کرده است و درج این مطالب آن هم در صفحه اول و دوم روزنامه کار صحیحی نیست.
منبع: فارس
نظرات بینندگان