arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۸۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۲

شما کدام را انتخاب می کنید٬ زمین ۸٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ نفری یا ۱۲٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ نفری؟

تا سال ۲۱۰۰ زمین در خوشبینانه ترین حالت میزبان ۸.۵ میلیارد انسان با وضعیت آب و هوایی فعلی و در بدبینانه ترین حالت میزبان ۱۲.۵ میلیارد انسان با اقلیم خشک خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ایرنا نوشت:

مجله علمی نیوساینتیست در گزارشی که توسط گروهی از دانشمندان منتشر شده ، به بررسی تغییرات آب و هوایی و محیط زیست در سال 2100 پرداخته است.

به گزارش پایگاه فرانسوی آتلانتیکو، دانشمندان در این گزارش بر اساس مدل های آب و هوا ، جمعیت و انرژی، چهار پیش بینی مختلف را برای آینده زمین در سال 2100 ارایه داده اند.

بر اساس این گزارش، جمعیت کره زمین در حال حاضر نزدیک به 7.1 میلیارد نفر است و غلظت دی اکسیدکربن در حدود 400 قسمت در هر یک میلیون قسمت است.

در پیش بینی اول این نشریه آمده است در صورتی که انسان به طور چشمگیری در جایگزینی انرژی های تجدید پذیر فعالیت و در بهره برداری از انرژی های زمین سرمایه گذاری کند، جمعیت کره زمین در سال 2100 به 9 میلیارد نفر خواهد رسید و غلظت دی اکسیدکربن به کمتر از 400 قسمت در هر یک میلیون قسمت خواهد رسید.

این خوش بینانه ترین پیش بینی ممکن از فعالیت های انسان بر روی زمین و محیط زیست و تعمیم انرژی های تجدید پذیر است.

براساس پیش بینی بعدی این نشریه پیشرفت های تکنولوژیکی به انسان در سال های آینده کمک می کند.در این حالت، جمعیت کره زمین 8.5 میلیارد نفر خواهد شد و غلظت دی اکسید کربن به میزان 550 قسمت در هر یک میلیون ثابت خواهد ماند.

این پیش بینی، با وجود شرایط فعلی، واقع بینانه ترین حالت ممکن است. در این پیش بینی گرم شدن زمین به عنوان یک تهدید واقعی در نظر گرفته شده است و انرژی های تجدید پذیر و هسته ای، انرژی های غالب در این شرایط خواهد بود. انسان کمتر گوشت مصرف خواهد کرد و گازهای گلخانه ای کمتری توسط دام تولید می شود. شهرها فشرده تر و به شبکه های حمل و نقل عمومی مجهز می شوند.

کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در پایان قرن، سومین پیش بینی دانشمندان در این نشریه است . در این وضعیت کره زمین 9.5 میلیارد نفر جمعیت خواهد داشت و غلظت دی اکسیدکربن 650 قسمت از هر یک میلیون قسمت خواهد بود.

در پیش بینی چهارم ، تولید گازهای گلخانه ای در سال 2100 همانند جمعیت کره زمین به حد انفجار می رسد.

جمعیت کره زمین در این شرایط 12.5 میلیارد نفر خواهد شد و غلظت دی اکسیدکربن 950 قسمت در هر یک میلیون قسمت خواهد بود.

این بدبینانه ترین پیش بینی این گزارش است. در این حالت سرمایه گذاری روی انرژی های تجدید شونده ناکافی خواهد بود و غلظت دی اکسید کربن به بیش از دو برابر افزایش می یابد. تنفس در بسیاری از نقاط جهان دشوار و تعادل اکوسیستم با از دست رفتن تنوع زیستی تهدید می شود. درجه حرارت به سرعت افزایش می یابد و سیل و خشکسالی در فصل تابستان، چندین دهه سراسر زمین را فرا می گیرد.

به گفته دانشمندان، این پیش بینی ها به مردم برای بهبود فعالیت های مفید برای محیط زیست و اجتناب از آسیب به آن، کمک خواهد کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
1
46
الان ما در ايران مانند سال 2100 ميلادي است از وضعيت معيشت مردم گرفته تا وضعيت درامدي انها و اين اواخر هم صنعت خودكفايي خودرو سازي
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
3
24
کمتر از 8500 (انشااله)
نظرات بینندگان