arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۲

مداحان روضه‌هاي كوتاه بخوانند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چهارمين همايش ملي مداحان بسيجي و ايثارگر و يادواره شهيد محمدرضا تورجي زاده فرمانده گردان الزهرا(س) در گلستان شهداي اصفهان برگزار شد.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان در حاشيه اين مراسم، با بيان اينكه مداحي طولاني قساوت قلب به همراه مي‌آورد، گفت: مداحان بايد روضه‌هاي كوتاه بخوانند.

حجت‌الاسلام والمسلم?ن سيد يوسف طباطبايي افزود: به تصوير كشيدن تمام جزئيات حادثه عاشورا براي گرياندن مردم كار درستي نيست.

وي با بيان اينكه بايد با زمينه سازي مناسب براي حادثه عاشورا، مردم را آماده كرده و روضه را كوتاه خواند، تاكيد كرد: مداحان بايد مقاتل و وقايع عاشورا را مستند بخوانند و براي اين كار بايد مطالعه داشته باشند تا مباحث جعلي وارد مباحث عزداري نشود.

وي با اشاره به ورود برخي آلات موسيقي در عزاداري‌ها، گفت: روش سنتي عزاداري بايد حفظ شود و از ورود بدعت‌ها جلوگيري كرد.

نماينده ولي فقيه در استان اصفهان با بيان اينكه در مباحث ديني بايد به متخصص دين مراجعه كرد، افزود: در عزاداري هم بايد به شيوه و سبك‌هايي كه مورد تاييد كارشناسان ديني است، رجوع كرد.
وي اظهاركرد: بايد از غلو و مسائل اغراق آميز در سخنراني‌ها و مداحي‌ها پرهيز كرد زيرا ائمه اطهار(ع) ما را از اين كار باز داشته‌اند در عين حال كه برخي اظهارنظرها و مسائل موجب وهن دين مي‌شود.

گفتني است؛ در اين مراسم از تعدادي از مداحان ايثارگر، پيشكسوت و نخبه تجليل شد. رونمايي از مستند 25 دقيقه‌اي يازهرا(س) از ديگر بخش‌هاي اين مراسم بود كه با حضور مسوول سازمان بسيج مداحان كشور برگزار شد.

نظرات بینندگان