arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۲

طه هاشمی: وظیفه آحاد جامعه اسلامی پرداختن به روح و جوهره قرآن است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید برگزاری جشنواره‌ای قرآنی در سطح جشنواره خوارزمی در اولویت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سید طه هاشمی، در آیین اختتامیه بیست و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت که امروز 11 آبان ماه در آمفی تئاتر علامه رفیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار شد اظهار کرد: باید به زوایای کمتر توجه شده در خصوص قرآن و عترت بپردازیم و در این خصوص پژوهشکده قرآن و عترت با نگاه عمیق به موضوعات قرآنی می‌پردازد و جایزه ویژه قرآنی در سطح جایزه خوارزمی تعریف خواهد شد.

وی با بیان اینکه تنها پرداختن به ظواهر قرآنی کافی نیست و وظیفه آحاد جامعه اسلامی پرداختن به روح و جوهره قرآن است که راه درست زندگی کردن را به ما نشان داده است، افزود: مهم ترین اصل در جامعه قرآنی روابط اجتماعی است و در این روابط دستورات قرآنی پیاده نشده است و جامعه قرآنی یک جامعه اخلاق مدار است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به هدف جامعه اسلامی و رسالت حضرت محمد(ص) اشاره کرد و گفت: باید جایگاه و مرتبه ربوبیت در بین مردم مشخص شود و بشر به نقطه ای برسد که همه زوایای پنهان جهان هستی را بشناسد.

وی ضمن اشاره به تحولات دوره رنسانس و عدم توانایی قوانین کلیسا در مقابل تغییرات مدرنیته ، اعلام کرد: حقانیت قرآن کریم موجب حفظ فرهنگ اسلامی شد و با وجود تاثیرپذیری از مدرنیته مکتب اسلام و قرآن پا برجا ماند.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه زمانی خواهد رسید که رسالت پیامبر اکرم (ص) تبیین خواهد شد و امام عصر (عج) جهان را با تمام پیشرفت های تکنولوژی اداره و هدایت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: بر اساس اعتقادات دین مبین اسلام مکتب های استقلال طلبانه شکل خواهد گرفت که این پیش بینی‌ها در حال وقوع است و حقانیت قرآن را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: در این گونه محافل قرآنی باید به نکته توجه شود که تنها تلاوت قرآن با صوت زیبا کافی نیست و اساس نهضت رسول اکرم(ص) پرداختن به دستورات قرآنی است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه قرآن متعلق به جامعه علمی است و در دانشگاه‌ها باید به ارزش‌های قرآنی بیشتر توجه شود، اضافه کرد: دانشجویان باید زبان قرآنی را یاد بگیرند و همان طور که امام راحل و مقام معظم رهبری و علما تاکید کردند جامعه باید روی قرآن تمرکز کند و این انتظار از جوامع دانشگاهی بیشتر است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان