arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۲

این مرد، به رهبری طالبان پاکستان انتخاب شد + تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"خان سعید"، فرد شماره ٢ طالبان پاکستان، از سوی شورای مرکزی طالبان پاکستان، بعنوان رهبر این گروه و جانشین "حکیم الله محسود" انتخاب شد.

حکیم الله محسود، رهبر پیشین طالبان، روز جمعه بر اثر حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکائی در منطقه وزیرستان پاکستان کشته شد.

خان سعید، رهبر جدید طالبان پاکستان، که با نام "سجنا" هم معروف است، سال گذشته هدایت عملیات حمله به زندانی در شمال غربی پاکستان را برعهده داشت. در جریان این حمله نزدیک به ۴٠٠ تن از زندانیان از بند گریختند. همچنین وی یکی از عوامل اصلی حمله به یک پایگاه هوائی پاکستان در همان سال بوده است.

چندی است مذاکرات محرمانه و غیررسمی میان دولت نواز شریف و طالبان پاکستان آغاز شده است. کشته شدن حکیم الله محسود می تواند بر روند این مذاکرات تاثیرگذار باشد.

بدنبال کشته شدن حکیم الله محسود، در سراسر پاکستان، تدابیر شدید امنیتی به اجرا در آمده است.

یک مقام اطلاعاتی در پاکستان گفته که مراسم تدفین حکیم الله محسود، به همراه ۴ تن دیگر که در جریان این عملیات کشته شدند، امروز شنبه برگزار می شود اما یک منبع طالبان پاکستان گفته است طالبان جنازه حکیم الله محسود را شب گذشته در محلی نامعلوم دفن کرده اند.

در سالهای اخیر انجام عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکائی موجب بروز تنش در روابط میان دو متحد آمریکا و پاکستان شده است.

در روزهای گذشته،، نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از وی خواسته بود تا به حملات با هواپیماهای بدون سرنشین خاتمه دهد.
نظرات بینندگان