arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۲

دمشق: اظهارات جان کری دخالت آشکار در امور سوریه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت خارجه سوریه تاکید کرد اظهارات امروز وزیر خارجه آمریکا در قاهره دخالت آشکار در امور سوریه است و موجب به شکست کشاندن کنفرانس ژنو 2 قبل از برگزاری آن است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک مقام وزارت خارجه سوریه امروز یکشنبه تصریح کرد: اظهارات جان کری، وزیر خارجه آمریکا  موجب به شکست کشاندن کنفرانس ژنو 2 قبل از برگزاری آن است و دخالت آشکار در امور سوریه و تعرض به حق ملت سوریه در تعیین آینده خود محسوب می شود.

این منبع افزود: اگر آمریکا در همکاری با روسیه برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 صادقانه رفتار کند، جان کری باید بداند که تنها ملت سوریه در انتخاب رهبر و آینده سیاسی خود بدون هیچ دخالت خارجی صاحب حق هستند.

این مقام وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: وزیر خارجه آمریکا باید بداند که موفقیت کنفرانس ژنو 2 بسته به اراده سوری ها و نه غیر آنها است و مردم سوریه باید با یکدیگر برای همکاری در توقف خشونت و تروریسم همکاری کنند و راه حل سیاسی برای ترسیم آینده سوریه تعیین شود.

وزیر خارجه آمریکا که به قاهره سفر کرده است در نشستی خبری در سوریه گفت: مشکل است که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مرحله آتی در سوریه نقشی داشته باشد با توجه به اینکه قدرت معنوی خود را از دست داده است.

نظرات بینندگان