arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۲

آیت‌الله جنتی: کنار آمدنی در کار نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر شورای نگهبان گفت: عدالت‌خواهی از اصول اسلام است؛ بنابراین باید در مقابل آمریکا موضع داشته باشیم و نمی‌توانیم در مقابل آنها کوتاه بیاییم مگر اینکه از اصول‌مان صرف‌نظر کنیم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله جنتی در همایشی که به منظور حل مسائل و مشکلات قضایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به روز 13 آبان، اظهار کرد: از افتخارات اسلام، نظام جمهوری اسلامی، امام و امت امام فتح دژ محکم آمریکایی‌ها بود که جاسوسان را دستگیر کردند و لانه جاسوسی تسخیر شد.

وی ادامه داد: در این لانه جاسوسی توانستیم اسنادی را جمع‌آوری کنیم که بسیار ارزنده بود و می‌توان گفت که این کار بی‌سابقه در تاریخ آمریکا است؛ زیرا آنها به دلیل اینکه مصونیت سیاسی داشتند خیالشان راحت بود که در چهار دیواری خودشان می‌توانند اسرار مربوط به ما را محفوظ بدارند.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا یک قدرت الهی بود که خداوند به نظام و مردم داد که جاسوسان مدتی دستگیر بودند و امام در این راستا فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند؛ بنابراین حکومت ما یک حکومت الهی است و ملت ایران در این راستا ضرری نکرد.

جنتی خاطرنشان کرد: البته دشمنی‌ها از گذشته تاکنون وجود داشته و دارد، اما آنها نتوانستند ضربتی کاری کنند؛ بنابراین تسخیر لانه جاسوسی در روزی اتفاق افتاد که قرار بود امام (ره) را دستگیر کنند و این نشان می‌دهد که این روز جزو ایام‌الله و مایه افتخار جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با تسخیر لانه جاسوسی، آمریکا را به گونه‌ای تحقیر کرد که تلخی‌اش هنوز در ذائقه آمریکا وجود دارد و بعد آن‌ها به فکر انتقام افتادند که در درجه اول انتقام آنها از اسلام بود؛ زیرا اسلام بود که این قدرت را به امام داد، اسلام بود که آمریکایی‌ها را دستگیر کرد، اسلام بود که هشت سال جنگ را با افتخار به پایان رساند و هنوز اسلام است که تحریم‌ها را تحمل می‌کند و غرش دارد و حاضر به تسلیم نیست.

جنتی گفت: اگر مردم در این راستا حمایت‌هایی انجام می‌دهند به دلیل مسلمانی و احساس وظیفه شرعی است نه به لحاظ جنبه ملی، چرا که جنبه ملی آدم را وادار نمی‌کند که خود را به کشتن دهد؛ بنابراین خطر نترسیدن از مرگ به همراه داشتن روحیه اسلامی است.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به مساله هسته‌ای خاطرنشان کرد: کسانی که فکر می‌کنند ما در مساله هسته‌ای کنار آمده‌ایم باید بدانند که امکان کنار آمدنی در کار نیست و این شکستی است که جمهوری اسلامی و مردم قبول نمی‌کنند. در این راستا اگر فرض کنید در روزی ما با این مساله کنار آمدیم و خواسته آنها را در این جهت پذیرفتیم باید بدانید که آنها دست‌بردار نیستند، آنها تا زمانی که همه منافع خود را در این مملکت تامین نکنند و همه مردم از اسلام صرف‌نظر نکنند دست‌بردار نیستند.

وی با بیان اینکه اسلام حامی مستضعفین است، گفت: اسلام در حمایت از مستضعفین جنگ می‌کند. آیا آمریکا می‌تواند این مسائل را تحمل کند؟ آنها باید بدانند که عدالت‌خواهی از اصول اسلام است؛ بنابراین باید در مقابل آمریکا موضع داشته باشیم و نمی‌توانیم در مقابل آنها کوتاه بیاییم مگر اینکه از اصول‌مان صرف‌نظر کنیم.

جنتی ادامه داد: مگر می‌توان امام و سخنان امام را نادیده گرفت، آیا می‌شود کسی که امام و رهبری را قبول دارد نسبت به آمریکا اظهار علاقه کند و گرایش آمریکایی داشته باشد؟ برخی مطالبی را مطرح می‌کنند که دوره ضدآمریکایی امام و مردم گذشته، بنابراین آنها باید بدانند که این اصول تغییرناپذیر است و هر چقدر اوضاع عوض شود باز هم اصول نباید تغییر کند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به سخنان اخیر رهبری خاطرنشان کرد: صحبت‌های اخیر رهبری بسیار عالی بود و ان‌شاءالله خداوند عزت ایشان را حفظ کنند. چیزی که رهبری در صحبت‌هایشان تاکید می‌کنند این است که ما باید متکی بر خودمان باشیم و باید برای حل مشکلات خودمان از امکانات خودمان استفاده کنیم و نباید فکر کنیم که حل مشکلات به دست آمریکایی‌ها است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی‌ها می‌خواهند این را به جوانان ما تزریق کنند که مشکلات را آمریکایی‌ها حل می‌کنند، اما باید بدانند که ما امکانات زیادی چه از جنبه انسانی، طبیعی و جغرافیایی داریم و اگر به نحو احسن از آنها استفاده کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی تصریح کرد: عده‌ای دیگر می‌گویند که باید تسلیم شویم اما خیر، این حرف‌ها حرف‌های شیطانی است و خود آمریکایی‌ها اینها را اینگونه القا می‌کنند بنابراین با اتکا بر خدا و استفاده از امکانات و اراده مردم می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم.

جنتی با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد گفت: باید کار و فعالیت شما رنگ و بوی خدایی داشته باشد؛ زیرا سر و کار شما با اموال عمومی است و باید در این راستا حداکثر رعایت صورت گیرد. باید از این اموال درست و بجا استفاده کنیم و از هزینه‌های غیرضروری بکاهیم. همچنین قشری که شما با آنها سر و کار دارید باید با احترام با آنها برخورد کنید
نظرات بینندگان