arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۲

ونزوئلا: دستگیری 4 ایرانی به دلیل تلاش برای سفرغیرقانونی به کانادا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایرنا - مقام های ونزوئلا روز شنبه (به وقت محلی) اعلام کردند: از پرواز یک هواپیمای عازم تورنتو (کانادا) اندکی پیش از برخاستن از فرودگاه کاراکاس و پس از آن جلوگیری شد که آشکار شد چهار ایرانی و یک افغان با بلیت تقلبی و بدون روادید سوار برآن شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس به نقل از ˈلوییس گراترولˈ رییس فرودگاه بین المللی ˈسیمون بولیوار مایکوئتیاˈ، کاپیتان پرواز 075 شرکت هواپیمایی کانادا که قرار بود جمعه شب خاک ونزوئلا را ترک کند، دریافت که پنج مسافر اضافی در هواپیمای وی سوار شده اند.
 
گراترول به خبرگزاری دولتی ونزوئلا گفت: در پی آشکار شدن این موضوع، همه مسافران هواپیما،وادار به خروج از آن شدند تا آنکه مقام های نظامی مسافران مظنون را شناسایی کردند.
 
گراترول افزود: این ایرانیان و یک افغان دارای روادید ورود به کانادا و همچنین بلیت معتبر نبودند.
به گفته وی،پرواز به علت وقوع این حادثه با پنج ساعت تاخیر مواجه شد.
 
دفتر دادستان کل ونزوئلا اعلام کرد: در این پرونده چهار تن که عبارتند از یک عضو دفتر مهاجرت ونزوئلا، یک کارمند شرکت هواپیمایی کانادا و دو کارمند یک شرکت امنیتی فرودگاه کاراکاس، متهم خواهند شد.
 
در بیانیه دفتر دادستانی کل ونزوئلا همچنین آمده است: مظنونان با اتهاماتی مرتبط با سفر غیرمجاز پنج خارجی در فرودگاه سیمون بولیوار، روبرو خواهند شد.
 
هنوز جزییاتی در باره متهم شدن پنج مسافر غیر مجاز منتشر نشده است.
این نخستین بار نیست که در فرودگاه کاراکاس خطای امنیتی رخ می دهد. از یک فروند هواپیمای جت شرکت هواپیمایی ایرفرانس که در ماه سپتامبر از همین فرودگاه به مقصد فرانسه پرواز کرده بود،در فرودگاه پاریس 1.3 تن کوکایین کشف شد.
 
در آن پروند دستکم 28 تن از جمله هشت عضو گارد ملی ونزوئلا، چند مقام فرودگاهی و یک کارمند شرکت ایرفرانس بازداشت شدند.
نظرات بینندگان