arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۱۶ آبان ۱۳۹۲

نظر یونسی درباره ترور دادستان زابل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت‌الاسلام علی یونسی وزیر اطلاعات دولت خاتمی پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر حیبب‌الله عسکراولادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره ترور دادستان زابل گفت: در وهله اول به خانواده دادستان زابل تسلیت می‌گویم. این گونه ترور‌ها ادامه عملیات تروریستی گروه‌های سلفی وابسته به القاعده است که دشمنان جمهوری اسلامی ایران از آنها حمایت می‌کنند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها در زمینه اقدامات لازم برای پیشگیری از انجام عملیات‌های تروریستی گفت: بیش از هر چیزی باید اقلیت‌های مذهبی به خصوص اهل سنت را در تصمیمات ملی دخالت بدهیم. راهکار بنده این است که نیروهای امنیتی متحد شده و با کنار گذاشتن اختلافات ریشه‌های ترور را شناسایی کرده و خنثی کنند.

وی بر این نکته تأکید کرد که باید اقدامات اطلاعاتی به صورتی دنبال شود که شاهد تکرار حوادث این چنینی نباشیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها در جمع‌بندی سخنان خود تصریح کرد: پیشگیری بیش از هر چیز در مباحث این چنینی باید مورد توجه قرار گیرد که برای پیشگیری مشارکت مردم در مدیریت برنامه‌ها و اشراف اطلاعاتی از جمله اقدامات مورد نیاز است.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره برنامه‌های دولت برای اداره اقلیت‌ها و اقوام گفت: در این زمینه برنامه‌هایی آماده کرده و به رئیس جمهور ارائه کردم که امیدوارم تصویب و اجرا شود.

نظرات بینندگان