arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۱۷ آبان ۱۳۹۲

انتقاد صدر از ذوق زدگی فدراسیون فوتبال از سفر بلاتر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک کارشناس فوتبال نسبت به وسواس بیش از اندازه فدراسیون فوتبال در استقبال از رئیس فیفا انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا صدر کارشناس فوتبال، با انتقاد از آنچه «ذوق زدگی مفرط» مسئولان فدراسیون فوتبال ایران دانست، گفت: به نظر من سفر بلاتر یک سفر معمولی بود. ایشان به عنوان رئیس فیفا به کشورهای زیادی سفر می کند و فکر می کنم مسئولان فدراسیون بیش از اندازه ذوق زده شدند.

صدر در پاسخ به این سوال که آیا باید تا این اندازه از بلاتر استقبال صورت می‌گرفت، گفت: باید این را بدانیم که مدیران می آیند و می روند و این اسطوره ها هستند که می مانند، در انگلیس بابی چارلتون همیشه نامش زنده است، بابی مور با این که فوت کرده اما همچنان محبوب است. امثال بلاتر مانند هاوه لانژ آمده اند و رفته اند. هاوه لانژ آدمی است که درگذشته اما هنوز تحت تعقیب قضایی قرار دارد!

این کارشناس فوتبال درباره حضور تمام اسطوره های فوتبال ایران در مراسم استقبال از او گفت: ما امثال دایی و مهدوی کیا را داریم که از افتخارات فوتبال آسیا و جهان هستند. مهدوی کیا بیش از ده سال تجربه ارزشمند بازی در اروپا را دارد و وضعیت دایی هم که معلوم است. این که ما بیایم فرش قرمز جلوی بلاتر پهن کنیم و با این شدت ذوق زده شویم به نظر من چندان کار خوبی نبود. آن هم برای کسی که مدیریتش این روزها در فوتبال زیر سوال رفته و انتقادهای زیادی از او صورت گرفته است.

صدر در واکنش به بخشی از اظهارات بلاتر در نشست خبری و صحبت هایی که مبنی بر افزایش تعداد کرسی های ایران در فیفا شنیده می شود، گفت: به نظر من این کمیته ها باید افتخار کنند که کسانی مانند دایی و مهدوی کیا تجربیات ارزشمند خود حاصل از سال ها فعالیت حرفه ای در فوتبال را در اختیار این کمیته‌ها قرار دهند.

کارشناس فوتبال درباره وعده های داده شده از سوی بلاتر و بخشی از صحبت هایش گفت: در صحبت های رئیس فیفا خواندم که ایران پتانسیل بالایی دارد و .. این نکته نیازی به گفتن نداشت چرا که همه می دانند ایران از لحاظ نیروی انسانی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. ما جوانانی داریم و به آنها افتخار می کنیم.

دکتر صدر در پایان در پاسخ به این سوال که اگر در نشست خبری بلاتر بود چه سوالی از او می کرد، گفت: دو سوال می کردم؛ چرا به پرسش هایی که درباره ابهامات مالی فیفا وجود دارد، پاسخ نمی دهید، شما می دانید که قطر جای مناسبی برای میزبانی جام جهانی نیست، چرا میزبانی را به این کشور دادید؟ و سوال دومم این بود که آثار سالخوردگی در شما به خوبی دیده می شود. صندلی ریاست فیفا را کی رها می کنید؟
نظرات بینندگان