arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۲

دستگیری طلادزدهای مسلح شهرک ولی‌عصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دایی و خواهرزاده که به‌صورت مسلحانه به طلافروشی دستبرد زده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش خبرنگار ما سرقت مسلحانه از طلافروشی در شهرک ولیعصر ساعت 16:15 روز دهم ماه جاری به ماموران پلیس تهران اطلاع داده و با حضور آنها در محل مشخص شد دو سارق جوان، با استفاده از سلاح کمری و قمه اقدام به سرقت طلا و جواهرات داخل ویترین طلافروشی کرده و پس از آن با خودرو سواری ریو سفیدرنگ از محل متواری شده‌اند.

رسیدگی به این پرونده بعد از مشخص‌شدن موضوع به اداره یکم مبارزه با سرقت‌های مسلحانه پلیس آگاهی تهران سپرده شد و صاحب طلافروشی به کارآگاهان گفت: «ساعت 16 روز حادثه طبق روال هر روز، مغازه‌ام را باز کردم. چند دقیقه بعد جوانی با لباس قرمز از پشت در طلافروشی به من گفت سکه می‌خواهد به همین دلیل در را برایش باز کردم اما او بلافاصله سلاحی کمری را از زیر لباسش بیرون کشید و چند ثانیه بعد، نفر دوم با کیف و قمه‌به‌دست وارد شد. آن دو با فحاشی و سروصدا مرا تهدید کردند.

نفر دوم از روی پیشخوان به طرف دیگر پرید و شروع به برداشتن طلاهای داخل ویترین مغازه کرد. چندین‌بار خواستم مقاومت کنم اما نفر اول با یک دست قمه و با دست دیگر سلاح را به سوی من گرفته بود. نفر دوم حین دزدی مرتب به همدستش می‌گفت: «اگر حرکتی کرد بزن». تمام این ماجرا چند دقیقه بیشتر طول نکشید.»  کارآگاهان با بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته طلافروشی و همچنین شعبه بانکی در آن نزدیکی موفق به شناسایی خودرو ریو سفیدرنگ شدند و در بررسی‌های بعدی مشخص شد این خودرو دو هفته پیش از سرقت طلافروشی، در خیابان پیروزی سرقت و دستور توقیف آن در سیستم جامع پلیس ثبت شده است.

خودرو ریو بعد از گذشت چند روز از سرقت طلافروشی در حوالی ایستگاه مترو جوانمرد قصاب کشف شد اما اثری از متهمان به دست نیامد. در حالی‌که سرنخی از متهمان وجود نداشت تصاویر دوربین‌های مداربسته با مجوز بازپرس پرونده در روزنامه‌ها منتشر شد و سرانجام فردی با کارآگاهان تماس گرفت و گفت یکی از دزدان را می‌شناسد. با شناسایی هویت این سارق به نام مصطفی مشخص شد او همان فردی است که زمان سرقت لباس قرمز به تن داشت و به‌عنوان خریدار سکه وارد طلافروشی شده بود. کارآگاهان در ادامه با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی هویت سارق دوم به نام امید شدند و فهمیدند او دایی مصطفی است.

 کارآگاهان با شناسایی مخفیگاه دایی و خواهرزاده در ورامین، با اخذ نیابت قضایی به این شهر رفتند و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند متهمان پس از انتشار تصاویرشان در جراید متواری شده‌اند. سرانجام با انجام تحقیقات گسترده پلیسی، مخفیگاه هر دو متهم در یکی از شهرهای استان گیلان شناسایی شد و متهمان روز چهاردهم ماه جاری به دام افتادند. آن دو پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی توسط مالباخته شناسایی شدند و به سرقت از طلافروشی اعتراف کردند.  مصطفی (28ساله) در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: خودرو ریو را حدود  15 روز قبل از سرقت از طلافروشی، در خیابان پیروزی دزدیدم. بعد از آن طلافروشی را در شهرک ولیعصر شناسایی کردیم و تحت نظر گرفتیم و یک روز بعد اول من وارد طلافروشی شدم و بعد امید داخل آمد. من سلاح را به سمت طلافروش گرفتم و بعد دایی‌ام به بالای ویترین رفت و مقداری طلا را برداشت و سریع بیرون آمدیم. من پشت فرمان نشستم و به‌سرعت از محل متواری شدیم. بعد از آن، ماشین را در حوالی ایستگاه مترو رها کردیم.»

 مصطفی درباره نحوه سرقت خودرو نیز به کارآگاهان گفت: «خودرو را در گوشه‌ای پارک کرده بودند اما سوییچ روی آن بود و صاحب ماشین نیز چند متر بیشتر از ماشین فاصله نداشت من با دیدن خودرو روشن به‌سرعت پشت فرمان نشستم و همراه امید فرار کردیم.»  امید (24ساله) نیز در اعترافات مشابه به کارآگاهان گفت: «حدود دو هفته قبل از سرقت طلافروشی به اتفاق خواهرزاده‌ام در خیابان پیروزی خودرو سواری ریو سفیدرنگ را دزدیدیم و بعد از دو هفته به مغازه طلافروشی که مصطفی آن را انتخاب کرده بود، رفتیم و سرقت را انجام دادیم.» بنابر این گزارش در حال حاضر هر دو متهم پرونده با قرار بازداشت موقت در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند و تحقیقات برای کشف اسلحه و اموال مسروقه و همچنین شناسایی دیگر جرایم احتمالی متهمان در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفته است.

روزنامه شرق
نظرات بینندگان