arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۲

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی :523 نفر در هفته گذشته دچار سانحه شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور اعلام کرد: در هفته ای که گذشت 523 نفر از هموطنانمان در سراسر کشور دچار سانحه شدند.

 
دکتر محمد تقی طالبیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در هفته گذشته 131 حادثه ویژه و پر تلفات در سراسر کشور بوقوع پیوست که منجر به اعزام 203 دستگاه آمبولانس و 400 امدادگر اورژانس پیش بیمارستانی به محل وقوع آنان شد.
 
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور ادامه داد: با تلاش و اعزامی اورژانس 115 به محل وقوع حوادث یادشده تمامی 523 حادثه دیده هفته گذشته پس از دریافت خدمات پایه و اولیه فوریت های پزشکی برای دریافت مراقبت های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.
 
وی مهمترین حوادث بوقوع پیوسته در هفته گذشته را واژگونی یکدستگاه مینی بوس در محور خرم آباد به الشتر در استان لرستان عنوان کرد و گفت: با دریافت خبر واژگونی خودروی یادشده بلافاصله سه دستگاه آمبولانس اورژانس 115 مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان لرستان به محل اعزام و 11 مصدوم این حادثه پس از دریافت اقدامات اولیه و تخصصی فوریتهای پزشکی به بیمارستان شهدای عشایر منتقل شدند.
 
طالبیان برخورد یکدستگاه اتوبوس و یکدستگاه کامیون در بزرگراه پیامبر اعظم در استان آذربایجان شرقی را از دیگر حوادث بوقوع پیوسته در هفته گذشته ذکر کرد.
 
وی اضافه کرد: در این حادثه نیز امدادگران اورژانس 115 اعزامی از مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان آذربایجان شرقی با بهره گیری از سه دستگاه آمبولانس14 مصدوم این حادثه را پس از ارائه اقدامات اولیه و تخصصی فوریت های پزشکی به بیمارستان میانه منتقل کردند.
 
این مقام مسئول در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور از عموم هموطنان خواست هنگام وقوع انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت مسیر خودروی امدادی (آمبولانس) را باز نگاه داشته و از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری کنند.
 
وی گفت: هموطنان می توانند در صورت نیاز به خدمات فوریت های پزشکی با شماره 115 تماس بگیرند و در صورت تماس با شماره یادشده برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کارشناس مربوطه ارائه کرده و از ازدحام در محل حادثه پرهیز کنند.
نظرات بینندگان