arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۶ - ۱۹ آبان ۱۳۹۲

نتانیاهو: 1+5 با ایران توافق نکند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی خود با اعضای کابینه امروز یکشنبه از رهبران کشورهای 1 +5 خواست در امضای توافقنامه با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور عجله نکنند.
 
به گزارش ایرنا،خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال، نتانیاهو مضمون این توافقنامه را که تاکنون امضا نشده است بد خواند.
 
نتانیاهو با اشاره به تماس های پایان هفته گذشته خود گفت: وی با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا،ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه ، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان ودیوید کامرون نخست وزیر انگلیس تماس گرفته است.
 
وی گفت: من با اوباما، پوتین، اولاند، مرکل وکامرون صحبت کردم وبه آنها گفتم بر اساس تمامی اطلاعات رسیده به اسرائیل توافق پیش بینی شده با ایران نه تنها برای ما بد وخطرناک است بلکه برای خود آنها نیز چنین است .
 
وی افزود: من از آنها پرسیدم چرا عجله ؟ وبه آنها پیشنهاد کردم کمی تامل کرده وکارها را با جدیت بیشتری بررسی کنند.
 
وی افزود: این توافق فشارهای تحریم ها را که برای چندین سال در نظر گرفته شده از بین می برد این در حالی است که توانمندی هسته ای ایران وامکان غنی سازی برای ایران باقی می ماند وشامل از کارانداختن سانترفیوژها نمی شود با توجه به اینکه صحبت درباره قطعنامه های تاریخی است بهتر است صبر کنید.
 
گفتنی است کشورهای 1+5 وایران جمعه گذشته تصمیم گرفتند دور بعدی مذاکرات به ده روز دیگر موکول شود.
 
نتانیاهو گفت:خیال پردازی نمی کنم وتمایل زیادی برای دستیابی به توافق وجود دارد وامیدوارم که این توافق به هر قیمتی نباشد وباید به توافق خوب دست یابیم نه توافق بد .
 
وی ابراز امیدواری کرد این توافق کاملا توانایی ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای را کاهش دهد.
 
وی ادامه داد توافق بد، نه تنها توانایی هسته ای ایران را کاهش نداده بلکه فشار تحریم ها را نمی کاهد وما هرچه در توان داریم برای جلوگیری از دستیابی به توافق بد میان رهبران کشورهای 1+5 وایران به کار می گیریم.
 
نتانیاهو در دیدار جمعه گذشته خود با ˈجان کریˈ وزیر خارجه آمریکا با ابراز مخالفت شدید از توافق احتمالی میان کشورهای 1+5 وایران این توافق را بد نامید وتاکید کرد تل آویو به آن پایبند نخواهد بود.
نظرات بینندگان