arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۲

امام جمعه اهل سنت زاهدان: اهل سنت به ائمه اطهار (ع) عشق می ورزند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیر حوزه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: اهل سنت ائمه طاهرین را از مقدسات می دانند و به خاندان عصمت و طهارت (ع) عشق می ورزند.
 
مولوی ˈعبدالحمید اسماعیل زهیˈ روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: علما، ائمه جمعه و جماعات اهل سنت سیستان و بلوچستان همواره در سخنرانی های خود در جمع مردم و نمازگزاران یاد اهل بیت بخصوص حسنین، حضرت فاطمه (رض) و علی (رض) را زنده نگه می دارند.

وی گفت: مطالب زیادی در خصوص فضیلت های اهل بیت (ع) در احادیث و منابع اهل سنت وجود دارد که نشانه ارادتمندی زیاد جامعه تسنن به خاندان پیامبر (ص) است.

مدرس حوزه علمیه دارالعلوم مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: ما اهل بیت (ع) را بسیار دوست داریم و اهل سنت حسنین، حضرت فاطمه (س) و علی (ع) را در رابطه با مسائل دینی، تقوا، پرهیزکاری، عبادت و بندگی خدا الگوی خود قرار می دهند.

مولوی اسماعیل زهی با برحق دانستن قیام عاشورا افزود: علمای اهل سنت معتقدند که امام حسین (ع) با هدف جلوگیری از انحراف دین، احیای امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه علیه استبدادگران و دیکتاتورهای زمان قیام کردند.

وی گفت: امام حسین (ع) با توجه به اقدامات بی شماری که برای توسعه جامعه اسلامی و خدمت به مسلمانان انجام داد شایسته آن بود که زمام امور جامعه را در دست گیرند.

وی افزود: کسانی که در صحرای کربلا در جبهه مخالف امام حسین (ع) قرار گرفتند و خون پاک ایشان را به همراه یاران وفادارشان بر زمین ریختند، جنایتکاران واقعی بودند.
نظرات بینندگان