arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۷۸۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۶ - ۲۰ آبان ۱۳۹۲

برگزاری دادگاه احمدی‌نژاد سر موعد مقرر/ تغییری در مجازات موسوی و کروبی به وجود نیامده/ پرونده مرتضوی در دیوان عدالت اداری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی قوه قضاییه گفت: دادگاه محمود احمدی‌نژاد سر موعد مقرر برگزار می‌شود و زمان تشکیل جلسه دادگاه تغییری نکرده است.

به گزارش ایسنا غلامحسین محسنی اژه‌ای با بیان این مطلب، اظهار کرد: پرونده آقای احمدی‌نژاد دارای شاکی خصوصی است و احضاریه برای وی فرستاده شده و اگر پرونده‌ای در نوبت دادگاه باشد به طور طبیعی قبل از تشکیل دادگاه احضاریه می‌فرستیم.

وی افزود: این که شاکی خصوصی پرونده آقای احمدی‌نژاد رضایت می‌دهد و اینکه آیا زمان تشکیل دادگاه وی به زمان دیگری موکول می‌شود قعطی نیست و اگر شاکی از شکایت خود صرف نظر کند زمان تشکیل جلسه دادگاه تغییر خواهد کرد، ولی اکنون وقت تعیین شده برای دادگاه آقای احمدی‌نژاد همان زمانی است که اعلام شده است.

قبل از این، 5 اذر 1392 به عنوان زمان حضور احمدی نژاد در دادگاه اعلام شده بود.


تغییری در مجازات موسوی و کروبی به وجود نیامده است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: کسانی که پس از انتخابات 88 حصر خانگی شدند، معترض نبودند بلکه مرتکب جرم شده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قوه قضاییه در مورد کسانی که پس از انتخابات سال 88 حصر خانگی شده‌اند، آمادگی محاکمه دارد؟ گفت: این افراد مرتکب جرم شدند و ضرر و زیان آنها برای نظام، کشور و مردم بوده است.
 
وی افزود: کسانی که حصر خانگی شدند معترض نبودند، بلکه اقدامات‌شان مجرمانه بوده و به مردم ظلم کردند و در قانون آمده که با کسی که مرتکب جرم شده، چگونه باید برخورد کرد. در خصوص افراد مذکور تصمیماتی اتخاذ شده است و تغییری در مورد مجازات‌های آن‌ها به وجود نیامده است.


پرونده مرتضوی در دیوان عدالت اداری است

دادستان کل کشور در مورد حصر کروبی و موسوی گفت: تصمیمی که در خصوص این دو گرفته شده است کماکان به قوت خود باقی است.
 
سخنگوی قوه قضاییه در خصوص پرونده مرتضوی و پالیزدار بیان داشت: پرونده مرتضوی به دیوان عدالت اداری رفته و هنوز بازنگشته است اما پرونده پالیزدار در مجرای رسیدگی است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه سخنان خود در نشست خبری ظهر امروز در واکنش به پرسشی در مورد مخالفت وی با طرح بررسی دارایی مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت نظام با وجود انکه همه اعضای مجمع با این طرح موافق هستند، گفت: ابتدا باید بگویم که این یک دروغ بزرگ است و این طرح از سوی شورای نگهبان رد شده و اینکه در خصوص این طرح در مجمع نمی‌توانم سخن بگویم چرا که من در مقام سخنگوی مجمع نیستم.

وی افزود: مگر می‌شود در مجمع یک نفر مخالف باشد و همه موافق، این موضوع یک دورغ بزرگ است و نکته جالب که پرسش کننده حتی نمی‌داند محتوای طرح مذکور و یا عنوان طرح مذکور چیست و حتی بسیاری از خبرنگاران نیز از این طرح بی‌اطلاع هستند.

دادستان کشور تصریح کرد: من معتقد به تدوین قوانینی هستم که هم شفاف باشند و هم مکانیزم اجرایی و پیگیری داشته باشم. به عقیده بنده بیش از آنچه که ما الآن در حال حاضر به تدوین قوانین نیاز داریم به تنظیم و تدوین قوانینی نیاز داریم که بتوانند مکانیزم اجرایی داشته باشند.
اژه‌ای در ادامه تأکید کرد: من هم عقیده دارم اموال باید شناسایی و پیگیری شود و حتی در صورت تخلف برخورد قاطع با آن انجام شود. اما باید طرحی در قانون اجرا شود که شفاف و مکانیزم برخورد پیگیری لازم را داشته باشد.

وی با طرح پرسشی بیان داشت: آیا در دولت قبل می‌دانید که چه تعداد اموالشان بررسی شده است؟ من همین موضوع را امروز با یکی از افراد در میان گذاشتم گفت هنوز بعضی از مسئولین دولت قبلی لیست اموالشان را ارائه نداده‌اند و این بیانگر این است که قوانین وجود دارد اما اجرای قانون مهم است.

دادستان کل کشور در ادامه به بحث حصر کروبی و موسوی اشاره کرد و گفت: این‌ها معترض نبودند و نیستند، چرا که مسبب زیان‌های بسیاری به برای کشور شده‌اند و آن‌ها به کشور ظلم کرده‌اند و خسارت کارشان را باید ببینند.

وی تأکید کرد: تصمیمی که در خصوص این دو  گرفته شده است کماکان به قوت خود باقی است
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در خصوص پرونده مرتضوی و پالیزدار بیان داشت: پرونده مرتضوی به دیوان عدالت اداری رفته و هنوز بازنگشته است اما پرونده پالیزدار در مجرای رسیدگی است.

وی همچنین در مورد قاچاق گفت: قاچاق یک عمل مجرمانه است، چرا که به تولید داخلی و اقتصاد کشور لطمه می‌زند و دولت باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد. اما با این وجود قوه قضاییه برآن تأکید دارد و در این زمینه دادستان‌های ما در شهرهای مرزی قاچاقچیان را بازداشت و مجازات می‌کنند.
نظرات بینندگان