arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۷۰۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۲۴ آبان ۱۳۹۲

ظریف:هرگونه توافق باید برمبنای حقوق‌مردم باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که هرگونه توافقی که مورد رضایت ایران نباشد و حقوق ملت ایران را به رسمیت نشناسد، شانسی برای موفقیت ندارد.

به گزارش تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (جمعه) در حاشیه مراسم ختم والده محمدعلی نجفی معاون رئیس‌جمهور، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که اخیرا وزیر خارجه آمریکا گفته است که ایران مانع به توافق رسیدن مذاکرات هسته‌ای شده است، گفت: من فکر می‌کنم دوستان هرچقدر هم تلاش کنند، نمی‌توانند واقعیات رخ داده در آنجا را تغییر دهند.

وی افزود: مهم این است که هرگونه توافق که مورد رضایت ایران نباشد و حقوق مردم ایران را به رسمیت نشناسد و براساس احترام متقابل نباشد، شانسی برای موفقیت ندارد.

وزیر خارجه با بیان اینکه هفته گذشته و خبرهای روزهای پنجشنبه و جمعه نشان داد که چه اتفاقی در ژنو به وقوع پیوست، تصریح کرد: باید راجع به آینده صحبت کنیم و هرگونه توافق بر مبنای احترام و حقوق مردم باشد و همه از موضع برابر سخن بگوییم.

ظریف تاکید کرد: مردم ایران و نمایندگان ایران هیچ چیزی را جز احترام نمی‌پذیرند.

وی در پاسخ به این سوال چه مقدار امید دارید که مذاکرات هسته‌ای پایانی خوش برای کشورمان داشته باشد، گفت: بدون امید نمی‌شود زندگی کرد، اما این امیدواری مخالف این نیست که با چشم باز و با واقع‌بینی مذاکره کنیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
0
14
...حق مردم داشتن خوردوی ایمن نیست تا 20 برابر جنگ آمریکا با عراق در هر سال کشته ندهیم...حق مردم مسکن و دارو کار و درمان نیست..فقط کیک زرد و آب سنگین حق مردمه...
نظرات بینندگان