arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۲

چربی‌ساز چربی‌سوز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 گردو با وجود چرب بودن چربی‌سوز است و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.
 
"گلزار مولایی"، در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه ایلام، گفت: گردو یکی از مواد غذایی گروه مغزها‌ست که به عنوان «غذای مغز» نیز آن را می‌شناسند و این به خاطر وجود امگا 3 موجود در آن است.
 
وی با بیان اینکه وجود امگا 3 در برنامه غذایی برای عملکرد مغز ضروری است، ادامه داد: از آنجایی که نوع چربی موجود در گردو پایین آورنده کلسترول بد (LDL) و افزایش دهنده کلسترول خوب (HDL) است در نتیجه خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد، به همین دلیل توصیه می‌شود از گردو که خود منبع چربی است برای درمان چربی و کلسترول بالا استفاده شود.
 
این مشاور تغذیه به کالری نسبتاً بالای گردو اشاره و تصریح کرد: به دلیل وجود حدود 654 کالری در هر 100 گرم گردو، بهتر است در زمان استفاده، کالری آن را محاسبه شود و در صورت استفاده از این منبع از مواد عذایی دیگر که حاوی کالری است، ممانعت به عمل آید.
 
این کارشناس تصریح کرد: در میان گیاهان دارویی متنوع که از روغن‌های مختلف بصورت خوراکی استفاده می‌شود، باید گفت روغن گردو به دلیل اینکه چربی غیراشباع بالایی دارد، کاربرد خوراکی نداشته و به دلیل برخورداری از امگا 3 در استعمال خارجی و درد مفاصل کاربرد فراوانی دارد.
نظرات بینندگان