arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۲

صادق: انتظار دولت از رسانه‌ حرفه‌ای عمل‌کردن است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهور، با تاکید بر این‌که تعامل دولت و مجلس تا به حال خوب بوده است و این تعامل از این به بعد نیز بهتر خواهد بود، تصریح کرد:امیدواریم فرد معرفی شده به مجلس برای وزارت ورزش و جوانان رای اعتماد خوبی اخذ کند.

محمدرضا صادق در حاشیه حضور و بازدید از ایسنا،‌ در پاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی رویکرد مجلس به رای اعتماد به وزیر ورزش و جوانان و علت تکرار سه باره رای ندادن مجلس به وزیر پیشنهادی رییس جمهور، اظهار کرد: این حق مجلس محترم است که بر اساس تشخیص خود آنچه مدنظرش است را انجام دهد و دولت بابت این بحث نگرانی ندارد و امیدواریم فرد معرفی شده به مجلس برای رای اعتماد فردا رای خوبی اخذ کند.

مشاور ارشد رییس‌جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به پروسه رای اعتماد به وزیر ورزش و جوانان می‌توان گفت که این موضوع آغاز چالش دولت و مجلس است، گفت: من این موضوع را قبول ندارم. مجلس دقت خود را اعمال می‌کند و اینطور نیست که چالشی اتفاق افتاده باشد.

محمدرضا صادق همچنین در جمع مدیران ایسنا، با تاکید بر تداوم گفت و گو با اصحاب رسانه از سوی مسئولان دولت، استفاده از تجربیات ایسنا، در امور رسانه‌ای کشور را لازم برشمرد.

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که طی سال‌های گذشته در کشور وجود داشت گفت: سال‌های سخت گذشته ، قرار است دست به دست هم دهیم و گذشته را فقط محدود به استفاده از عبرت ها کنیم و به آینده امید داشته باشیم.

وی در تبیین نوع نگاه دولت به رسانه‌ها با استناد به گفتمان مطرح شده از جانب رئیس جمهور در انتخابات گفت: قرار است فرصت‌های برابر برای همگان فراهم شود و از این روش که بگوییم، اما کاری انجام ندهیم پرهیز کنیم و وظیفه‌ی انعکاس آنچه باید گفته شود را به کسانی واگذار کنیم که در این خصوص وظیفه دارند.

وی خاطر نشان کرد: شاید بخشی از تخاصمات و دلخوری‌های ادوار گذشته به خاطر این بوده که مسئولان آن دوره چیزی را که در عمل نبوده را می‌خواستند در بیان وجود داشته باشد و آنچه در بیان آنها بود، در عملشان مشاهده نمی‌شد.

وی با تاکید بر لزوم عملکرد صحیح رسانه در انعکاس واقعیت‌ها، عملکردهای موجود گفت: البته در این میان رسانه‌هایی هستند که متاسفانه نگاه حزبی آنها بر عملکرد حرفه‌ای‌شان غلبه دارد اما ایسنا از جمله رسانه‌هایی است که عملکردش این چنین نبوده است.

وی خاطر نشان کرد:‌دولت انتظار خاصی ندارد که رسانه امر کوچکی را بزرگ و بالعکس امور بزرگ را کوچک جلوه دهد. انجام عملکرد حرفه‌ای رسانه‌ مطابق رسالتی که بر عهده دارد مطلوب دولت است و دولت بیش از این توقع دیگری از رسانه‌ها ندارد.

وی تعامل را مبنای کار دولت در ارتباط با رسانه‌ها معرفی کرد که همه‌ی رسانه‌ها اعم از منتقد و غیر منتقد را در بر می‌گیرد.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به خاستگاه ایسنا وجود چنین رسانه‌ای را در کشور مایه‌ی افتخار دانست و از ایسنا به عنوان رسانه‌ای یاد کرد که نه تند روی و نه کند روی داشته و عملکرد معتدلش در تاریخ ثبت شده است.

وی با مرور مراحل اولیه تشکیل ایسنا، گفت: زمانی که ایسنا تاسیس شد تجربه‌ی تاسیس چنین رسانه‌ای آن هم غیر دولتی وجود نداشت، ولی این کار انجام شد تا به این نقطه امروز رسیدیم.

صادق افزود : تجربه ایسنا را باید به دیگران منتقل کرد و باید اجازه داد دیگران نیز بیایند و مانند ایسنا کار رسانه‌ای را آغاز کنند.

وی با تاکید بر این‌که رسانه‌های داخلی باید کار روایت از وقایع دنیا را آغاز کنند، گفت: باید اخبار خارجی بیشتر مورد توجه قرار گیرد و دولت در این زمینه حمایت های لازم را از رسانه‌ها خواهد داشت.

وی تاکید کرد: دولت نباید از رسانه‌ هراس داشته باشد. ارتباط رسانه‌ها و دولت‌ باید دو سویه باشد و این امری است که منظور نظر بوده و هست.

وی گشوده شدن عرصه‌های جدید برای رسانه‌های کشور از جمله ایسنا را مورد تاکید قرار داد و گفت: رسانه‌ای مانند ایسنا، باید در این مرحله بخش‌های دیداری و شنیداری خود را راه‌اندازی کند و فکر نمی‌کنم در این زمینه منع قانونی وجود داشته باشد.

او در بخش پایانی سخنانش با اظهار امیدواری نسبت به این که دولت و ایسنا، که هر دو شعار اعتدال می‌دهند موفق باشند از رسانه‌ها از جمله ایسنا، دعوت کرد تا اگر در جاهایی نقص مشاهده می‌شود به شیوه‌ی اسلامی امر به معروف و نهی از منکر نسبت به رفع آن نقیصه اقدام کنند.

صادق با آرزوی موفقیت برای مدیریت جدید جهاد دانشگاهی و خبرگزاری دانشجویان ایران در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و مردم سخنان خود را به اتمام رساند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان