arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۲۹ آبان ۱۳۹۲

ارزش مخابرات باید به قیمت روز محاسبه شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، گفت: برای بازگشت کابل مسی به دولت باید روال قانونی طی شود و این روال در اختیار مدیران شرکت مخابرات ایران نیست، بلکه در اختیار سهامداران این شرکت است.

 

دکتر زارعیان در گفت‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری سیتنا (CITNA.IR)، در خصوص مباحث اخیر پیرامون بازگشت کابل مسی به دولت، گفت: دولت راجع به شبکه‎ی کابل مسی مباحثی را مطرح کرده است. طبیعتا اگر آن‎ها شبکه‎ی مسی را هم بخواهند قاعدتا باید روال قانونی‎اش طی شود.


وی، ادامه داد: بحث روال قانونی این موضوع در اختیار مدیران شرکت مخابرات ایران نیست، بلکه در اختیار سهامداران این شرکت است. در موضوع اخیر هم فروشنده باید برود و با خریداران صحبت کند. خریدار هم سهامداران هستند و حتما سهامداران روی این بحث، نظرات و یا پیشنهاداتی دارند.


زارعیان در ادامه گفت: بنده به عنوان یک کارشناس حوزه‎ی ارتباطات و اقتصاد معتقدم طبیعتا اگر کسی کالایی را چهار سال پیش خریداری کرده باشد و بخواهد امروز آن کالا را بفروشد، حتما به قیمت روز می‎فروشد. ارزش مخابرات هم باید به قیمت روز محاسبه شود.

 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر این نکته که در موضوع مخابرات هم باید شرایط حال حاضر بازار در نظر گرفته شود، اظهار داشت: ما باید ببینیم که در موارد مطروحه‎ی اخیر سهامداران چه نظری دارند. طبیعتا مدیرعامل شرکت مخابرات نیز تابع نظر سهامداران است.


وی ادامه داد: طبیعتا شبکه، خرید کالا و خدمات، امروز در بازار تعریف دارد و این کاملا مشخص است. اقتصاد کشور از 4 سال پیش تا به حال به کجا رفته، چه تورمی را طی کرده است؟

 

زارعیان در ادامه‎ی گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا در خصوص اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر بازگشت کابل مسی به دولت برای مدیریت همه‎ی استفاده کنندگان از این زیرساخت توسط دولت، خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران آمادگی دارد تا کل شبکه‎ی کابل مسی را در اختیار همه‎ی کاربران قرار دهد. ما حتی این را هم اعلام کردیم که به دنبال سود زیادی هم نیستیم، هزینه‎های نگهداری شبکه را به ما پرداخت کنند تا این کار انجام شود.


وی ادامه داد: ما در حال حاضر هم این کار را کرده‎ایم. چه شرکتی از ما شبکه را خواسته و ما در اختیارش قرار ندادیم؟ PAPها هم از کاربران ما هستند که ما این زیرساخت و امکانات را در اختیارشان قرارداده‎ایم. دیگران هم اگر بخواهند ما این امکانات را در اختیارشان قرار خواهیم داد؛ بنابراین این اصلا بحثی نیست که بخواهد راجع به آن صحبت شود.

 

زارعیان دیگر بار تاکید کرد: حداقل درخواست ما این است که هزینه‎ی نگهداری این شبکه به ما پرداخت شود. ما حتی به دنبال سود هم نیستیم. اگر دولت یا بخش دیگری هم بخواهد وارد این عرصه شود مگر می‎تواند هزینه‎ی نگهداری نگیرد؟ مگر می‎تواند شبکه را مجانی در اختیار دیگران قرار دهد؟

انتهای پیام
نظرات بینندگان