arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۳ - ۲۱ آذر ۱۳۹۲

مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 فردا نیز ادامه می‌یابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو هیات مذاکره‌کننده ایران با 1+5 از ادامه مذاکرات کارشناسی در چارچوب توافق ژنو در وین خبر داد.

به گزارش ایسنا ، گفت‌وگوهای کارشناسی ایران و 1+5 از روز دوشنبه هفته جاری 18 آذر ماه در محل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین آغاز شده است که تاکنون ادامه دارد.

این عضو هیات کارشناسی ایران با 1+5 در پاسخ به اینکه آیا تاکنون نتایج این مذاکرات و میزان پیشرفت آن مشخص شده است، با بیان اینکه "تنها می‌توانم بگویم که مذاکرات همچنان ادامه دارد" به جزئیات بیشتر مذاکرات کارشناسی اشاره‌ای نکرد.

وی همچنین درباره احتمال ادامه یافتن مذاکرات برای روز جمعه نیز گفت: به احتمال بسیار قوی مذاکرات برای فردا (جمعه) ادامه پیدا می‌کند.

وی همچنین اظهار کرد: مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 از صبح روز پنج‌شنبه آغاز شده است و تا ساعات پایانی امشب ادامه دارد.

مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 در راستای رسیدن دو طرف به درک مشترک از توافق ژنو برای اجرای درست این توافق با کمترین اختلاف نظر انجام می‌شود.

کارشناسانی در زمینه‌های هسته‌یی، حقوقی، بانکی و مالی در هیات‌های دو طرف برای تشریح اقدامات حضور دارند.

به نظر می‌آید با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات سال نوی میلادی و ضرورت رسیدن به درک مشترک از اجرای توافق، نیاز است تا کارشناسان دو طرف مذاکرات را هر چه سریعتر و به طور فشرده انجام دهند.

بنا به گفته مسئولان و مقامات دو طرف ایران و 1+5، نتایج مباحث در مذاکرات کارشناسی باید به اطلاع پایتخت‌های دو طرف برسد و سپس درباره آغاز اجرای توافق و تفاهم بر روی مکانیزم اجرای آن تصمیم‌گیری شود.

حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی وزارت خارجه و عضو تیم‌ مذاکره‌کننده ایران، ریاست هیات کشورمان را در مذاکرات کارشناسی بر عهده دارد.

همچنین استفان کلمنت، دستیار کاترین اشتون، نماینده اتحادیه اروپاست و دیگر هیات‌های گروه 1+5 نیز کارشناسان مربوطه خود را به این مذاکرات اعزام کرده‌اند.
نظرات بینندگان