arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۲

باج‌خواهی پس از سرقت فیلم‌های خصوصی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
مردی که بعد از سرقت از زنی مسن قصد داشت از بستگان او اخاذی کند توسط کارآگاهان شناسایی و دستگیر شد.
 زنی 60‌ساله روز دهم ماه جاری در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از سرقت به‌عنف از منزلش در قیامدشت خبر داد. طبق گفته او جوانی ناشناس که به بهانه خوردن آب وارد حیاط خانه وی شده، پس از اطمینان از تنهابودن شاکی ضمن ضرب و شتم شدید این زن و در حالی‌که قصد داشت وی را به قتل برساند طلاجات داخل خانه را سرقت کرده بود.

کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بعد از تشکیل پرونده مقدماتی مسوول تحقیق در این‌باره شدند. زن مالباخته در این مرحله به کارآگاهان گفت: ساعت 20 روز حادثه وقتی می‌خواستم وارد خانه‌ام شوم جوانی 20‌ساله به بهانه خوردن آب از من درخواست کرد به او اجازه بدهم وارد حیاط شود. من نیز مخالفتی نکردم حتی از وی خواستم هنگام خروج، در را پشت سرش ببندد. حتی من صدای بسته‌شدن در خانه را شنیدم.

 شاکی در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چند دقیقه‌ای بیشتر از این ماجرا نگذشته بود و من داخل آشپزخانه، در حال درست‌کردن شام بودم که ناگهان احساس کردم سایه‌ای پشت سرم افتاده است. وقتی به پشت سر نگاه کردم همان جوان را دیدم که دقیقا مقابلم ایستاده بود. می‌خواستم جیغ بکشم و درخواست کمک کنم که ناگهان آن جوان به جانم افتاد و مرا به شدت مورد ضرب‌وجرح قرار داد و همزمان شال و روسری را که از روی مبل برداشته بود دور گردنم انداخت و آنقدر فشار داد که چشمانم سیاه شد. دیگر هیچ چیزی را به خاطر ندارم. وقتی به هوش آمدم، دیدم هنوز در آشپزخانه هستم. تمام بدنم سیاه و کبود شده بود و گردنم نیز به علت شدت فشار واردشده بسیار درد می‌کرد.

 خودم را به تلفن داخل اتاق خواب رساندم، با موبایل پسرم تماس گرفتم و از او درخواست کمک کردم. دقایقی بعد پسرم همراه همسرش به خانه‌ام آمدند و پسرم پس از دادن مقداری آب به من، با پلیس تماس گرفت. در زمان حضور ماموران، با بررسی وسایل خانه متوجه شدم علاوه بر طلا و جواهراتم، تمامی وجوه نقد داخل خانه و گوشی تلفن همراهم سرقت شده است.»

مالباخته چند روز بعد در حالی‌که هنوز ردپایی از متهم به دست نیامده بود به پلیس آگاهی رفت و به کارآگاهان اعلام کرد سارق از طریق تلفن همراه سرقت‌شده با بستگان وی تماس گرفته و تهدید کرده اگر به او پول ندهند، فیلم‌های خصوصی و خانوادگی داخل گوشی تلفن همراه شاکی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهد کرد.

مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: «داخل گوشی تلفن همراهم، عکس‌ها و فیلم‌هایی از عروسی پسرم و تعدادی دیگر از بستگانم وجود دارد که همگی آنها خانواده‌هایی محترم و دارای جایگاه اجتماعی ممتاز هستند.» کارآگاهان با توجه به حساسیت ایجادشده در پرونده، دامنه تحقیقات را گسترش دادند و آموزش‌های پلیسی را به مالباخته و بستگانش ارایه کردند تا به هیچ عنوان بدون هماهنگی پلیس کاری انجام ندهند. سرانجام با انجام اقدامات پلیسی و همکاری شاکی پرونده، محل تردد متهم در محدوده حوالی حضرت عبدالعظیم(ع) شناسایی و کارآگاهان موفق به دستگیری وی شدند.

با دستگیری متهم و در بازرسی از وی، گوشی تلفن همراه مالباخته کشف و متهم 22‌ساله به نام داود نیز پس از انتقال به پلیس آگاهی به سرقت به‌عنف از منزل مالباخته و تلاش برای اخاذی اعتراف کرد.

سرهنگ حسین زارع، رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام کشف طلا و جواهرات مسروقه از مخفیگاه متهم گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم قرار بازداشت برای او صادر شده و تحقیقات تکمیلی برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی توسط وی در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.»
منبع: روزنامه شرق
نظرات بینندگان