arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۲

استاندار: قطعا دروغ نخواهم گفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار کردستان با بیان اینکه تغییرات در بدنه مدیریتی کشور پس از هر انتخاباتی طبیعی است و فعالان سیاسی استان اجازه دهند این روند در فرصتی منطقی، بدون عجله و با ارزیابی صورت گیرد گفت: قطعا به مردم دروغ نخواهم گفت.

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی در دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی روحانی در استان کردستان که شامگاه جمعه در سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه ملت ایران به گفتمان جدیدی رای داده اند و انتظار تغییر دارند، افزود: تغییر مدیران باید هدفمند صورت گیرد و این مساله نیز نیاز به یک فرصت منطقی و تصمیم گیری بدون عجله و با ارزیابی دارد.

به گفته وی افرادی که همسو با دولت و گفتمان اعتدال باشند و بتوانند سیاست های دولت را اجرا کنند، می توانند در دولت یازدهم مدیر باشند.

نماینده عالی دولت در کردستان در ادامه سخنان خود یکی از نیازهای کردستان را توسعه دانست و اظهار کرد: مدیران کردستان باید نگاه توسعه ای و قدرت ریسک داشته باشند و تنها به میز نچسبند و برای توسعه و پیشرفت استان تلاش نمایند.

وی گفت: جهت بکارگیری نیروهای بومی در استان تمام توان خود را به کار می برم و زمینه را برای بکارگیری نیروهای استان در کشور نیز فراهم می سازم که باید ابتدا زمینه آن را در داخل استان فراهم کنیم.

زاهدی به ماموریت های استاندار به عنوان نماینده عالی دولت اشاره کرد و با اشاره به اینکه ماموریت ما تنها کار اجرایی نیست، گفت: باید ایده پردازی کنیم و دیدگاه های مدیریتی را تغییر دهیم.

وی گفت: بنده با عوام فریبی اگر هم به نفع خودم باشد، مخالفم و این خصلت بد را نمی پسندم.

وی حرکت افراد غیربومی که در کردستان مدیر بوده اند و اقدام به پوشیدن لباس کردی کرده اند را تعبیر به عوام فریبی کرد و گفت: این اقدام را مردم به خوبی رصد کرده اند و می دانند که این حرکات عوام فریبی بوده است.

استاندار کردستان از اتخاذ شیوه های پوپولیستی در دولت گذشته نیز انتقاد کرد و گفت: ملت ما اعم از شهری و روستایی اقدامات عوام فریبانه و پوپولیستی را مشاهده کردند و با انتخاب گفتمان اعتدال آن حرکات و دیدگاه ها را کنار گذاشتند.

زاهدی در ادامه با اشاره به اینکه یک مدیر باید بتواند مدیریت کند، گفت: مدیر باید برای فکر کردن زمان بگذارد و فرصت برای فکر کردن داشته باشد و نباید روشی در پیش بگیرد که فرصت فکر کردن از وی را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه همواره به مشورت معتقدم و از دوستان در استان نیز مشورت گرفته ام، گفت: ظرف چند روز اخیر مطلع شدم آمارهایی که در مورد استان داده می شود، اشکال دارد.

وی با اشاره به اینکه مدیران کنونی نرخ بیکاری در کردستان را 13 درصد اعلام کرده اند، گفت: من که اینجا غریبه هستم آن را باور ندارم چه رسد به مردم استان که از نزدیک شاهد وضعیت بیکاری در استان هستند.

وی گفت: بنده قطعا به مردم دروغ نخواهم گفت، وعده بدون پشتوانه مالی به مردم نمی دهم، وعده کاری را که نمی شود انجام داد را هم نخواهم داد.

نماینده عالی دولت در کردستان همچنین با اشاره به تعهدات دولت قبلی در قالب سفرهای استانی، گفت: اکنون پروژه های نیمه تمام زیادی در استان وجود دارد که اگر تمام بودجه استان را نیز صرف آن کنیم تا 16 سال دیگر به اتمام نمی رسد اما باید اولویت بندی کنیم و براساس نیازهای مردم، پروژه ها اعتبار اختصاص دهیم و آن را تکمیل کنیم.

زاهدی با اشاره به کمبود اعتبارات دولت، گفت: اگر بخواهیم برای کل پروژه ها اعتبار بگذاریم باید تمام اعتبارات استان را به این پروژه ها اختصاص دهیم که غیر ممکن است.

وی با اشاره به کاهش بودجه امسال کشور به نسبت سال گذشته، گفت: دکتر روحانی آبرویش را گرو گذاشته و دولت تشکیل داده تا مشکلات کشور را برطرف کند.

وی با اشاره به واکنشها به بودجه امسال کشور نیز گفت: دکتر روحانی نمی خواست بودجه ای به مجلس ببرد که محقق نشود از این رو بودجه واقعی به مجلس برد.

وی از اعضای ستاد انتخاباتی حسن روحانی در کردستان خواست تلاش کنند انتظارات مردم بالا نرود و اجازه دهند تا در یک مسیر منطقی مسایل پیش برود.

وی اظهار امیدواری کرد با پیشرفت مذاکرات ایران با کشورهای غربی گشایشی حاصل شود و بخشی از مشکلات کشور برطرف گردد.

زاهدی با اشاره به اینکه کل مشکلات کشور ما به تحریم بر نمی گردد، افزود: ضعف مدیریتی از مشکلات اصلی کشور در دولت قبل بوده که دولت یازدهم تلاش دارد این ضعف را بر طرف سازد.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بعد از مراسم معارفه، اولین جلسه خود را با اعضای ستاد دکتر روحانی در استان برگزار کردم، نقش اعضای ستاد در شکل گیری گفتمان تدبیر و امید را مهم دانست.

زاهدی با اشاره به اینکه مردم کردستان با حضور حماسی خود در انتخابات دوم خرداد 76 و 22 خرداد 92 دو حماسه سیاسی بزرگی رقم زدند، گفت: مردم کرد اهل سنت کردستان در این دو انتخابات به روحانی شیعه رای دادند که این نشان از تشابه و اشتراک دیدگاه بین مردم این منطقه با مردم سایر نقاط کشور دارد.

وی انتخابات سال 76، 84 و 88 ریاست جمهوری را تقابل دو دیدگاه و جریان در کشور دانست و گفت: اما انتخابات ریاست جمهوری امسال متفاوت از گذشته بود و همه جریان ها، دیدگاه و شخصیت ها را کنار هم قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در این دوره نگاه جدید با رویکرد اعتدالی در کشور شکل گرفت، افزود: اصلاح طلبان اصلاح طلب و اصولگرایان اصولگرا در این دوره در کنار هم قرار گرفتند که این آغاز خوبی برای یک حرکت اعتدالی در کشور است.

وی با اشاره به شعار دکتر روحانی مبنی بر تدبیر و امید، گفت: این شعار باتوجه به بی تدبیری های دولت گذشته انتخاب شد.

زاهدی اعتدال را یک راه و طریقت دانست و ریشه آن را در عدالت دانست و گفت: متاسفانه در دولت گذشته که شعار عدالت سر می دادند عدالت تنها در حد شعار باقی ماند و پردرآمدترین دولت بعد از انقلاب اکنون بدهکارترین دولت است.

به گفته وی رویکرد اعتدالی در درون خود، قانونگرایی دارد و این نشان می دهد که روح قانون باید جاری و ساری باشد.

وی توزیع اعتبارات براساس چانه زنی را عین بی عدالتی دانست و آن را مغایر قانون دانست و گفت: مبنا و اساس هر حرکتی باید قانون باشد.

وی برنامه ریزی و کار کارشناسی را مبنای کار دولت تدبیر و امید دانست و گفت: این دولت باتجربه ترین دولت بعد از انقلاب است.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبه مردم کردستان از دولت یازدهم در جهت انتخاب استاندار بومی اشاره کرد و گفت: بنده نیز با انتخاب فردی از میان خود مردم استان به عنوان استاندار موافق بودم اما به دلایلی، بار این مسوولیت سنگین بر دوش بنده افتاد.

وی مردم کردستان را شایسته بهترین خدمتگزاری ها دانست و افزود: تجربه های مدیریتی بنده بار من را سنگین کرده و تمام تلاش خود را در راستای توسعه کردستان بکار می بندم.

وی با اشاره به اینکه تجربه به تنهایی کافی نیست، از مردم، نخبگان و صاحب نظران خواست به وی کمک فکری و مشورتی دهند و اعلام کرد از نیروهای بومی در پست های مدیریتی استفاده می کنم.

زاهدی به سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان نیز اشاره کرد و با اشاره به فرهنگی نامیدن این استان از سوی معظم له، گفت: این نام نهادن شعار نیست چون کردستان خصوصیات استان فرهنگی را دارد.

وی کردستان را دارای غنی ترین فرهنگ ایرانی و قوم کرد را قوم اصیل آریایی دانست و تاکید کرد به مباحث فرهنگی کردستان باید توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه استان مبنای کار بنده است، گفت: در کنار آن به مسایل فرهنگی نیز توجه ویژه ای دارم.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود، مردم را صاحب و بانی این نظام دانست و از انقلاب اسلامی ایران به عنوان مردمی ترین انقلاب دنیا نام برد و گفت: در میان انقلاب های دنیا انقلاب ما استثنایی ترین انقلاب ضد استبدادی بود.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) در تمام حرکت های انقلاب بر مردم تکیه کرده بود، افزود: برگزاری رفراندوم های متعدد نشان از اعتقاد حضرت امام (ره) به نقش سرنوشت ساز مردم داشت
نظرات بینندگان