arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۸ - ۲۵ آذر ۱۳۹۲

موگابه:برای من جانشین تعیین کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

  تلویزیون سراسری اس ای بی سی آفریقای جنوبی روز یکشنبه درگزارشی از هراره پایتخت زیمبابوه به نقل از رییس جمهور آن کشور خبر داد که وی از هم حزبی های خود خواست به فکر جانشین او باشند.
 
بر اساس این گزارش، رابرت موگابه 89 ساله پس از 33 سال ریاست جمهوری بر زیمیابوه که با تردید مخالفان درباره میزان درستی رای گیری ها به جنجال کشیده شد، پس از شرکت در مراسم یادبود «نلسون ماندلا» رهبر ضدتبعیض نژادی جهان و رهبر فقید آفریقای جنوبی از اعضای حزب حاکم زانو-پی اف خواست تا در فکر تعیین یک جانشین پس از او (موگابه) باشند.
 
بنا به این گزارش، وی به عنوان تنها رهبر آفریقایی که طولانی ترین دوره ریاست جمهوری را در سطح این قاره داشت پیش از برگزاری کنگره سالانه حزب حاکم زانو-پی اف، بدون تعیین قید زمانی برای تعیین جانشینی خود تلویحا برای کناری از قدرت اعلام آمادگی کرد.
 
موگابه که از زمان استقلال رودزیای سابق (زیمبابوه فعلی) تحت استعمار انگلیس و حاکمیت یان اسمیت به قدرت رسید در این اواخر از بیماری سرطان نیز رنج می برد.
 
وی در یک گفت وگوی درون حزبی، بدون نام بردن از فرد خاصی گفت که رهبری بعدی حزب باید دریک کنگره حزبی توسط مردم تعیین شود لذا این مردم هستند که تعیین می کنند چه کسی بر حزب حاکم باشد و بر آنها حکومت کند.

نظرات بینندگان