arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۲۸ آذر ۱۳۹۲

توطئه ۲ خواهر بازاریاب براي ورشکستگی شرکت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدتی پیش حسابدار یک شرکت تولیدی در شهرک صنعتی توس به پلیس مراجعه کرد و از سرقت مرموز ۲ برگ چک میلیونی خبر داد. این مرد در ادعاهایش گفت: در بررسی چک‌های مشتریان که در گاوصندوق شرکت بود متوجه ناپدیدشدن ۲ برگ چک که ۴میلیون‌تومان ارزش داشت، شدم. با توجه به این‌که هیچ سرنخی در دست نبود سناریوی مرموزی پیش روی ماموران قرار گرفت و مشخص نبود دزدان چرا فقط ۲برگ چک را سرقت کرده و به دیگر چک‌ها دست نزده‌اند.

بلافاصله تیمی از ماموران پلیس آگاهی بینالود خراسان‌رضوی برای افشای این ماجرای مرموز وارد عمل شدند. تجسس‌های پلیسی در گام‌های نخست به بن‌بست خورد و سرنخی از دزدان به دست نیامد تا این‌که مردی در تماس با پلیس ادعا کرد ۲ دختر جوان که از بازاریاب‌های شرکتی سرشناس هستند با رفتارهای مرموزی قصد دارند ۲ چک شرکت را پیش از سررسید آنها وصول کنند. همین تماس کافی بود تا کارآگاهان به سراغ تماس‌گیرنده ناشناس بروند و درباره او تحقیق کنند.

این مرد به کارآگاهان گفت: ۲ خواهر جوان که از بازاریاب‌های شرکت تولیدی هستند روز گذشته با در دست داشتن ۲ برگ چک که از قبل برای شرکت صادر کرده بودم نزد من آمدند و خواستند تا چک‌ها را پیش از سررسید تاریخشان نقد کنم اما من با خواسته آنها مخالفت کردم. وی افزود: چون رفتار ۲ خواهر مرموز بود قبل از سررسید چک‌ها به بانک رفتم و همه حسابم را خالی کردم. کارآگاهان که پی برده بودند سرقت از شرکت، داخلی بود و ۲ خواهر بازاریاب طراح این توطئه بودند، به سراغ آنان رفتند و درحالی‌که فرضیه‌ها نشان از دزدبودن ۲ خواهر داشت ادعا کردند که بی‌گناه هستند و اطلاعی از ماجرای چک‌های مرموز ندارند.

کارآگاهان ۲ خواهر را که اصرار بر بی‌گناهی داشتند تحت بازجویی‌های فنی قرار دادند تا این‌که توانستند آنها را در تناقض‌گویی‌های خود گرفتار ببینند.

رقابت ۲ شرکت موازی
مرجان که ۲۰ سال دارد در بازجویی‌ها گفت: به خاطر کارمان به دفتر حسابداری شرکت زیاد رفت‌وآمد داریم و همه به ما ۲ خواهر اعتماد دارند تا این‌که با همدستی خواهر بزرگترم زمانی که حواس حسابدار پرت بود در فرصتی مناسب توانستیم ۲ برگ چک را که امضای مدیرعامل روی آن بود از روی میز حسابدار برداریم.

«معصومه» ۲۱ساله نیز با تایید حرف‌های خواهرش افزود: ما دزد نیستیم و تنها از یک شرکت رقیب ماموریت داشتیم تا این ۲ برگ چک را در اختیارشان قرار دهیم. وی افزود: بازاریاب شرکت رقیب با وعده‌ووعید کار بهتر و حقوق بیشتر ما را وسوسه کرد تا از شرکتمان دزدی کنیم تا پول خوبی به دست بیاوریم. وقتی نتوانستیم در نقش نماینده شرکت چک‌ها را وصول کنیم چک‌ها را به شرکت رقیب به نصف قیمت فروختیم. با ادعاهای این ۲ خواهر ماموران در کمین نشستند تا روز سررسید چک‌های سرقتی کسی را که برای نقدکردن یا برگشت‌زدن چک‌ها به بانک می‌رود دستگیر کنند.

مرد بازاریاب شرکت رقیب زمانی که از خالی بودن حساب‌ها اطلاع پیدا کرد تصمیم گرفت تا با برگشت‌زدن چک‌های سرقتی، حساب بانکی صاحب چک را مشکل‌ساز کند که کارآگاهان با همکاری کارمندان بانک، وی را دستگیر کردند. سرهنگ عباس صارمی‌ساداتی رئیس پلیس آگاهی بینالود خراسان‌رضوی به خبرنگار ما گفت: بالا بردن سطح آگاهی بهترین سلاح در پیشگیری طمع و فریب است و چه‌بسا اگر این ۲ خواهر از مجازات‌های اعمال مجرمانه خود باخبر بودند دست به چنین کاری نمی‌زدند و از این زمان به بعد به‌عنوان مجرمان سابقه‌دار جایگاه خود را در جامعه از دست نمی‌دادند.

منبع: شهروند
نظرات بینندگان