arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۰۴ دی ۱۳۹۲

وزیر کشور: رییس جمهور نسبت به اصل موضوع انتقال پایتخت نظر مثبتی دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کشور با اعلام این‌که رییس جمهور نسبت به اصل موضوع انتقال پایتخت نظر مثبتی دارد، از وزیر راه و شهرسازی به عنوان مسئول برآوردهای مالی این موضوع از جانب دولت نام برد.

به گزارش ایسنا،رحمانی فضلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره بحث انتقال مرکز سیاسی از تهران، اظهار کرد: آقای روحانی نسبت به اصل این موضوع نظر مثبتی دارد و دولت در این باره همکاری‌های جدی با مجلس خواهد داشت تا جمع‌بندی‌های لازم انجام شود و بتوانیم به راه‌حل‌های مناسب برسیم.

وی با بیان این‌که برآوردهای مالی این موضوع نیز در حال مطالعه و بررسی است، افزود: قرار شد آقای مهندس آخوندی متولی این موضوع باشند و در جلسه هیات دولت این موضوع مورد توجه قرار گرفت که در یک بازه زمانی مطلوب به این امر پرداخته شود، ولی از الان نمی‌شود زمان آن را تعیین کرد.

وزیر کشور در ادامه در پاسخ به این سوال که در بحث انسداد مرزها چه اولویت‌هایی را مدنظر قرار خواهید داد و آیا بودجه مناسب برای این موضوع در نظر گرفته شده است، گفت: برای مدیریت و کنترل مرز که به انسداد مرزها معروف شده اعتباری معادل سال 92 در نظر گرفته شده و ما امیدواریم بتوانیم اقدامات لازم در بحث حفره‌ها و حلقه‌های مفقوده در مرزها را به پایان برسانیم.

رحمانی‌فضلی در ادامه از در نظر گرفتن ردیف‌های جدید بودجه‌ای در مرزها خبر داد و اظهار کرد: قرار شد در بحث بازارچه‌های مرزی درآمدها در همان محل هزینه شود، ضمن اینکه ردیف جدیدی هم برای توسعه منطقه غرب و شرق مرزی در نظر گرفته شده و ردیف جدید دیگر در نظر گرفتن بیست میلیارد تومان برای مابه‌التفاوت سود تسهیلات در مناطق مرزی است.

وی همچنین گفت: کارگروه ویژه مرز نیز طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی مورد توجه قرار گرفته و ما برای سال آینده مدیریت یکپارچه مرزی را مدنظر قرار دادیم و در همین راستا تمامی دستگاه‌ها در این مسیر باید مصوبات خود را با توجه به مصوبات این کارگروه هماهنگ و هزینه کنند.

وزیر کشور همچنین درباره بحث دعوتش از احزاب و گروه‌های سیاسی در یک نشست، تصریح کرد: برای هفته بعد این نشست برگزار می‌شود و من می‌خواهم کلید تعامل و همکاری با احزاب را بزنم و بحث قانونمند کردن و مسئولیت‌پذیری احزاب و گروه‌های سیاسی را مورد توجه قرار دهم.

رحمانی‌فضلی همچنین درباره انتخاب استاندار استان خراسان رضوی نیز گفت: خراسان رضوی آخرین استانی است که باید برای آن تصمیم بگیریم. در شرایط مختلف اسامی متفاوتی مطرح شده است، اما به هر ترتیب ظرف یکی دو هفته آینده استاندار این استان نیز تعیین خواهد شد.

وی همچنین درباره کشته شدن شهروندان کرد که در این باره یکی از نمایندگان کرد مجلس نیز تذکری داده بود، اضافه کرد: در مناطق مرزی ترددهای مختلفی انجام می‌شود و نیروی انتظامی با برخی درگیر می‌شود. در مورد خاصی که آن نماینده محترم فرمودند من معاون امنیتی خود را مامور کردم که با مسئولان استان مربوط جلساتی گذاشتند تا این موضوع بررسی شود و اگر در این باره حقی از کسی ضایع شده باشد احقاق خواهد شد.

خبرنگار دیگری از رحمانی‌فضلی سوال کرد گفته می‌شود در بحث نظرسنجی با آمریکا که مورد نظر آقای روحانی بوده است یکی از مسئولین در این راستا وزارت کشور بوده، در این باره شما چه اقداماتی انجام داده‌اید که وزیر کشور اظهار کرد: این بحث به ما مربوط نمی‌شود و ما اصلا متولی نبوده‌ایم و دخالتی در این بحث نداشته‌ایم.

وی همچنین در ادامه شناسنامه‌دار شدن خبرنگاران که مورد سوال یکی از خبرنگاران در این نشست بود را مورد توجه قرار داد و گفت: باید یک تفکیکی بین خبرنگاران قائل شد و نظامی در این باره تعریف کرد که البته متولی آن خود خبرنگاران باشند.

نظرات بینندگان