arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۰۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۲

جنایت مسلحانه در پی رابطه پنهانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
مردی بعد از برقراری رابطه پنهانی با زنی جوان توسط برادر این زن با شلیک گلوله کشته شد. پرونده این جنایت روی میز قضات دادگاه کیفری استان فارس قرار گرفته است و متهم به‌زودی پای میز محاکمه می‌رود.

این پرونده روز 13 مهر سال 89 با اعلام گزارش قتل مردی جوان گشوده شد. کارآگاهان بعد از اطلاع از وقوع جنایت به منزل مسکونی موردنظر رفتند و جنازه احمد را در حالی‌که با شلیک گلوله از پا درآمده بود، مشاهده کردند. آنها همچنین با توجه به شواهد باقی‌مانده مطمئن شدند چند پوکه دیگر نیز در محل حادثه شلیک شده است. ماموران همچنین مطلع شدند محل قتل خانه زنی به نام مهرانه است که شوهرش را چندی قبل از دست داده. سرنخ‌های موجود حکایت از آن داشت که مهرانه و احمد با هم رابطه داشتند به همین دلیل زن جوان به‌عنوان نخستین مظنون پرونده شناخته شد اما او قتل را انکار کرد و توضیحی در این خصوص نداد.

کارآگاهان که در بن‌بست قرار گرفته بودند در ادامه تحقیقات پی بردند شوهر مهرانه چندی قبل به طرز مرموزی به قتل رسیده و راز این جنایت هنوز فاش نشده است. این موضوع پرونده را پیچیده‌تر از قبل کرد اما هیچ سرنخی از قتل اول در دست نبود و کارآگاهان چاره‌ای نداشتند جز اینکه به تجسس‌های خود درباره زندگی خصوصی مهرانه و اعضای خانواده‌اش ادامه دهند. این تفحص‌ها سرانجام سبب شد برادر مهرانه به نام بهرام به‌عنوان مظنون شناخته شود.

او وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، گفت اصلا احمد را نمی‌شناسد و زمان حادثه نیز در محل دیگری بود. این مرد هیچ مدرکی برای اثبات گفته‌های خودش نداشت. بازجویی‌های تخصصی از بهرام، این مرد را دچار تناقض‌گویی کرد و او بالاخره بعد از چند جلسه بازجویی مسوولیت قتل احمد را برعهده گرفت.

متهم در اعترافاتش گفت: «بعد از آنکه شوهرخواهرم کشته شد مهرانه و بچه‌هایش در همان خانه زندگی می‌کردند و من نیز هرازگاهی به آنجا می‌رفتم تا از اوضاع و احوالشان باخبر شوم. شب حادثه وقتی به خانه خواهرم رفتم هرچه زنگ زدم کسی جواب نداد به همین دلیل نگران شدم و هرطور که بود داخل خانه رفتم در آنجا احمد را در وضعیت نامناسبی دیدم و فهمیدم او قصد دارد به خواهرم تعرض کند به همین دلیل جلو رفتم تا با وی درگیر شوم اما او مسلح بود و به سمتم تیراندازی کرد. من نیز همیشه با خودم سلاح حمل می‌کردم وقتی در برابر چنین صحنه‌ای قرار گرفتم دست به سلاح بردم و به سمت احمد شلیک کردم که او در جریان تیراندازی کشته شد.»

متهم به قتل در ادامه به بازسازی صحنه قتل پرداخت و بار دیگر ادعا کرد مزاحمت‌های مقتول برای مهرانه باعث شد او دست به چنین جنایتی بزند.

این پرونده در حالی به نتیجه رسیده که هنوز معلوم نبود شوهر مهرانه چگونه و به دست چه کسانی کشته شده است. این احتمال مطرح شد که احمد عامل جنایت نخست باشد اما این موضوع فقط در حد فرضیه باقی ماند و مدارکی که آن را ثابت کند به دست نیامد. در نهایت بازپرس جنایی بهرام را در قتل مجرم شناخت و نماینده دادستان نیز علیه این فرد کیفرخواست صادر کرد. به این ترتیب پرونده در اختیار قضات دادگاه کیفری استان فارس قرار گرفت و متهم به‌زودی محاکمه می‌شود.
منبع: روزنامه شرق
نظرات بینندگان