arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۰۹۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۲

انفجار جدید در روسیه/ نگرانی جدی امنیتی برای بازیهای المپیک

شورشیان قصد دارند دولتی اسلامی در قفقاز شمالی ایجاد کنند و دوکو عمروف رهبر این شورشیان که دشمن شماره یک کرملین است در ماه ژوئیه در پیامی ویدئویی درخواست طراحی این حملات را مطرح کرد و گفت به هر طریق باید مانع برگزاری بازی های المپیک سوچی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


بر اثر انفجار در اتوبوسی برقی در ولگوگراد در جنوب غربی روسیه امروز دوشنبه دست کم ده نفر کشته و پنجاه نفر زخمی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ این خبر در حالی مخابره شده است که دیروز یکشنبه نیز در حادثه ای مشابه در ایستگاه قطار در این شهر 17 نفر جان خود را از دست دادند.

ولادیمیر مارکین سخنگوی کمیته تحقیق روسیه به خبرگزاری های روسیه گفت تحقیق درباره این حادثه در چارچوب تحقیق درباره حملات تروریستی و قاچاق اسلحه آغاز شده است.

وی آمار اولیه قربانیان انفجار امروز را ده نفر اعلام کرد که تائید کننده آمار مقامات محلی منطقه ولگوگراد است.

این منطقه با قفقاز روسیه که منطقه ای بی ثبات است فاصله چندانی ندارد.

بنا به گزارش ریانووستی به نقل از منابع آگاه در این انفجار دست کم پنجاه نفر نیز زخمی شده اند.
وزارت حوادث غیر مترقبه روسیه در بیانیه ای تاکید کرد این حادثه ساعت هشت و 23 دقیقه امروز به وقت محلی رخ داده است.

تصاویر پخش شده از تلویزیون روسیه نشان می دهد اتوبوسی که در آن انفجار رخ داده کاملاً تخریب شده است.

دیروز یکشنبه نیز در حادثه ای مشابه که گفته می شود حمله ای انتحاری بوده است دست کم 17 تن کشته شدند.

این حوادث بیم از چگونگی تامین امنیت بازی های المپیک زمستانی را که قرار است در ماه فوریه در سوچی برگزار شود افزایش داده است.

بعد از این حوادث تدابیر امنیتی در کلیه ایستگاه های اصلی قطار و فرودگاه های مهم روسیه تشدید شده است.

مقامات محلی از اعلام هشدار بالای ضد تروریستی در منطقه ولگوگراد برای پانزده روز آینده خبر داده اند.

شورشیان قصد دارند دولتی اسلامی در قفقاز شمالی ایجاد کنند و دوکو عمروف رهبر این شورشیان که دشمن شماره یک کرملین است در ماه ژوئیه در پیامی ویدئویی درخواست طراحی این حملات را مطرح کرد و گفت به هر طریق باید مانع برگزاری بازی های المپیک سوچی شد.

نگرانی جدی امنیتی برای بازیهای المپیک روسیه

شبکه تلویزیونی بی بی سی اعلام کرد انفجارهای زنجیره ای در روسیه، نگرانی جدی امنیتی برای بازیهای المپیک روسیه به وجود آورده است.

به گزارش این شبکه ، امروز انفجار دیگری شهر ولگوگراد روسیه را لرزاند. براثر این انفجار پانزده نفر کشته شدند. وقوع این انفجارها سبب شده است نگرانی های جدی درباره امنیت روسیه در آستانه میزبانی رقابتهای المپیک زمستانی بوجود بیاید.

قرار است بازیهای المپیک زمستانی ماه فوریه درمنطقه سوچی روسیه برگزار شود. در مدت دو ماه سه انفجار در این شهر روسیه رخ داده است که دو مورد آن در فاصله دو روز بوده است. افزایش چنین بمب گذاری هایی نمی تواند به هیچ عامل دیگری غیر از میزبانی روسیه برای المپیک زمستانی مرتبط باشد.

شدت انفجار امروز در ولگوگراد به حدی بود که اتوبوس کاملا منهدم شد. این انفجار ساعت هشت صبح به وقت محلی رخ داد، یعنی زمانی که پرآمد و شد بود. این اتوبوس برقی زمانی هدف قرار گرفت که مردم برای خریدهای پایان سال خود به سرعت به سمت مغازه ها می رفتند. انفجار امروز ولگوگراد سبب کشته شدن پانزده نفر ازجمله یک کودک یک ساله شده است. انفجار روز گذشته در این شهر نیز به کشته شدن دست کم هفده نفر منجر شد. این شهر بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

این شهر قبلا استالینگراد نام داشت و به همین علت مشهور بود. این شهر در جنگ جهانی دوم نقطه عطفی برای مشخص شدن تکلیف نهایی جنگ بود. این شهر ، شهری مهم در قلب روسیه است. برخی از کارشناسان می گویند شاید همین مسئله ، علت انفجارهای اخیر در روسیه باشد زیرا بزرگترین پیروزی های نظامی روسیه در این شهر بوده است. این شهر ، نقطه اتصالی مهمی برای ارتباط با مناطق مختلف روسیه است. البته این شهر هفتصد کیلومتر با شهر سوچی فاصله دارد که محل برگزاری بازیهای المپیک زمستانی است. این شهر با مناطق بحران زده ای ازقبیل داغستان و چچن نیز هفتصد کیلومتر فاصله دارد که به نظر می رسد خاستگاه همه این مشکلات است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱۳
غیر قابل انتشار: ۶
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
5
16
خدا بداد روسیه برسه مثل اینکه هدف بعدی تروریستا روسیه هست
شاهین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
21
15
روسیه حقشه
سلامت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
4
17
خیاط هم درکوزه افتاد
رضا
|
GERMANY
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
4
21
خوب وزیر اطلاعات عربسیان که به پوتین گفته بود همه این اوباشان تروریست تحت امر آنها هستند! پس روسیه میباید که حالا این موضوع را با عربستان حل و فصل نماید!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
6
11
عکس مربوط به روسیه است یا عراق با اون سیم برق هاش
نظرات بینندگان