arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۲

رضا خاتمی: نظر حجاریان را نمی‌پسندم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: با نظر حجاریان در مورد انحلال مجلس موافق نیستم.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا خاتمی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در حاشیه مراسم ختم والده محمدجواد ظریف در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات سعید حجاریان پیرامون انحلال مجلس، گفت: من نظر آقای حجاریان را در اینباره نمی‌پسندم. دیکتاتوری مجلس بهتر از دیکتاتوری فرد است.

وی افزود: ما در همین مجلس نهم می‌بینیم فردی مانند آقای مطهری چه سخنانی را مطرح می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه شما از کدام حق خود در انتخابات 88 گذشتید، گفت: منظور من از حق، حق شهروندی بود که زیر پا گذاشته شد.

خاتمی درباره موضع خود درباره اصلاح‌طلبان و نقش آنها در فتنه88، گفت: منظور از نظام به چه کسی می‌گویید؟ منظورتان چیست؟ در سال 88 تمام بچه‌های ما به زندان افتادند ما می‌گوییم خوب شما کار خودتان را کردید حالا ما یک پله بالاتر می‌رویم و می‌گوییم که ما از حق خودمان و ظلمی که به حقوق شهروندیمان شده بود، گذشتیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات نیز مدعی شد: اصلاح‌طلبان در هر فعالیت سیاسی حضور دارند. اما در انتخابات مجلس نهم، فضا به گونه‌ای بسته شده بود که هیچ حزبی نمی‌توانست فعالیت کند.

خاتمی درباره فعالیت برخی از احزاب که به گفته یکی از خبرنگاران بدون مجوز فعالیت می‌کند از جمله جبهه پایداری گفت: من معتقد به این نیستم که یک حزب برای فعالیت خود باید قید و بندهای خاصی داشته باشد. ما قانون احزاب را داریم و باید فعالیت ما بر اساس آن باشد اما اینکه کمیسیون ماده 10 احزاب بخواهد در  اینباره و فعالیت یک حزب اظهارنظر کند، مسخره است
نظرات بینندگان