arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۸ - ۱۳ دی ۱۳۹۲

بیمه بازنشستگی و درمان برای ایرانیان شاغل در خارج

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌ الملل، از فراهم شدن امکان بیمه درمان و بیمه بازنشستگی برای نیروهای کار ایرانی شاغل در خارج کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدتقی حسینی گفت: بر اساس تفاهم نامه همکاری میان وزارت کار و وزارت امور خارجه، نیروهای کار ایرانی شاغل در خارج کشور علاوه بر بیمه درمانی از بیمه بازنشستگی هم برخوردار می‌شوند.

وی جابجایی نیروی کار در سطح دنیا را امری اجتناب ناپذیر عنوان کرد و گفت: نیروی کار ایرانی در سایر کشورها سفیران فرهنگی کشورمان محسوب می‌شوند و باید از تمام جوانب مورد حمایت قرار گیرند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین ‌الملل افزود: سرمایه‌گذاری یکی از لوازم اشتغالزایی است و باید زمینه برای امنیت سرمایه‌گذاری فراهم و با کمک کارآفرینان، مشکل اشتغال کشور حل شود.

به گفته وی تلاش برای رفع مشکلات بنگاههای اقتصادی، مانع تعطیلی این بنگاهها و گسترش بیکاری می‌شود.

به اعتقاد حسینی نخستین گام در جلوگیری از گسترش بیکاری حفظ اشتغال موجود است.

وی خاطرنشان کرد: پسندیده نیست که جوان تحصیل کرده‌ای که زمان و هزینه صرف کرده تا به این نقطه برسد، بیکار بماند و این امر شرایط خانواده‌ها را در نگرانی قرار ‌می‌دهد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین ‌الملل در عین حال برخی تغییرات صورت گرفته در وزارت کار را غیر رادیکال و فارغ از ملاحظات سیاسی و حزبی دانست که بر مبنای عقلانیت و خیر صورت گرفته است.

وی گفت: با گستردگی و تنوع کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری و هماهنگی همه مجموعه‌ها می‌توان به مردم خدمت کرد.
نظرات بینندگان