arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۱۳ دی ۱۳۹۲

سایت آرژانتینی: ایرانِ "بی‌تجربه" در جام‌جهانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک سایت آرژانتینی، ایران را تیمی "بی‌تجربه" در جام‌جهانی 2014 توصیف کرد و از جواد نکونام به عنوان بهترین بازیکن ایران نام برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی ایران در بیستمین دوره جام‌جهانی در گروه F با تیم‌های آرژانتین، بوسنی و نیجریه همگروه است و در اولین دیدار خود در شهری کوریتیبا به دیدار تیم ملی نیجریه می‌رود. روزنامه آرژانتینی Alitoral در گزارشی به تیم ملی ایران پرداخت و تیم ایران را تیمی بی‌تجربه توصیف کرد.

در این گزارش آمده است: «ایران با هدایت کارلوس کی‌روش پرتغالی که از سال 2011 هدایت این تیم را برعهده داشته است، یکی از حریفان آرژانتین در جام جهانی خواهد بود. آنها که چهارمین حضورشان در جام جهانی را تجربه خواهند کرد، در تاریخ این رقابت‌ها تنها طعم یک پیروزی را چشیده‌اند. با این حال ایران بهترین تیم آسیا در رده‌بندی فیفاست. بهترین روزهای آنها در رده‌بندی فیفا به سال 2005 برمی‌گردد که در رده 15 قرار گرفتند.

آنها در جام جهانی 1978 تنها نماینده قاره آسیا بودند که با کسب یک تساوی در رده چهاردهم قرار گرفتند. تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 فرانسه بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشت و با پیروزی برابر آمریکا در رده بیستم در بین 32 تیم قرار گرفت و در جام جهانی 2006 آلمان نیز با یک تساوی برابر آنگولا در بین 32 تیم در رده 25 قرار گرفت.

ایران در 9 بازی خود در تاریخ بازی‌های جام‌جهانی 6 گل به ثمر رسانده و 18 بار نیز دروازه خود را باز شده دیده است.

ایران در سال 2014 توانست با قرار گرفتن در گروه خود در انتخابی جام‌جهانی مسافر جام جهانی شود. ایران در بازی آخر خود توانست کره‌جنوبی را در خانه خودش یک بر صفر شکست دهد. ایران در انتخابی جام جهانی 2014 در مجموع موفق شد به 10 پیروزی، 4 تساوی و دو شکست دست یابد.

سرمربی تیم ملی ایران درباره حضور این کشور در جام جهای 2014 می‌گوید: باید به جام جهانی برویم و از حضور در آن لذت ببریم.

کی‌روش بازی برابر تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2014 را نوعی افتخار می‌داند. او خوان سباستین ورون و گابریل هاینسه را دوستان نزدیک خود در آرژانتین نام برد و معتقد است تیم ملی آرژانتین با لیونل مسی یکی از بهترین تیم‌های جهان است.

تیم ملی ایران یازده بار در تاریخ جام ملت‌های آسیا بازی کرده است و 3 بار توانسته در این رقابت‌ها به قهرمانی برسد. ایران درسال‌های 1968، 1972 و 1976 قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را تجربه کرده است. بهترین بازیکن تیم ملی ایران را باید در خط هافبک جست‌وجو کرد. جایی که جواد نکونام 33 ساله قرار دارد. بیشتر بازیکنان دعوت شده به تیم ملی ایران بازیکنانی هستند که در لیگ این کشور بازی می‌کنند.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران درباره حضور ایران در جام جهانی 2014 برزیل می‌گوید: باید خودمان را بسیار خوب برای این رقابت‌ها آماده کنیم و از هر دقیقه این رقابت‌ها لذت ببریم. مردم ایران علاقه زیادی به فوتبال دارند و فوتبال در خون آنها است و از این که تیم‌شان در جام جهانی حضور دارد، بسیار خوشحال هستند.

آرژانتین و ایران تنها یک بار با هم دیدار کردند. آن دیدار در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو اسپانیا برگزار شد که با تساوی یک بر یک به پایان رسید. تک گل آرژانتین را در آن دیدار دانیل برتونی به ثمر رساند. گلزن ایران هم در آن بازی محمد صادقی بود.
نظرات بینندگان