arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۱۴ دی ۱۳۹۲

اتهام جدید بحرین به ایران: سپاه پاسداران پشت پرده عملیات انتحاری است!

دادستان کل بحرین، گفته که ۵ مظنون در این رابطه دستگیر شده اند و آنها پذیرفته اند که برای انجام عملیات تروریستی در بحرین به خاک ایران رفته و از سوی سپاه پاسداران آموزش دیده و تأمین مالی شده اند!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات بحرینی در تازه ترین اتهام سازی علیه ایران، سپاه پاسداران را به آموزش نیروهای شبه نظامی برای انجام عملیات در خاک بحرین متهم کرده‌ و از بازداشت پنج منظون در این رابطه خبر داده‌اند!

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از "بنا"- خبرگزاری رسمی بحرین، "عثمان العوفی"- دادستان کل این کشور، اعلام کرده که گزارشی از سرویس‌های اطلاعاتی بحرین به دادسرای این کشور رسیده که بر اساس آن، "احمد محفوظ موسوی"- یک تبعه بحرین که اکنون در ایران زندگی می کند، چندین عملیات را علیه مکان‌های امنیتی و حکومتی بحرین طراحی کرده است.

دادستان کل بحرین، اضافه کرده که ۵ مظنون در این رابطه دستگیر شده اند و آنها پذیرفته اند که برای انجام عملیات تروریستی در بحرین به خاک ایران رفته و از سوی سپاه پاسداران آموزش دیده و تأمین مالی شده اند!

همچنین دستگیرشدگان به جاسوسی به نفع یک کشور خارجی با هدف انجام حملاتی علیه بحرین متهم شده اند و دیگر اتهام آنها، حمل سلاح غیرمجاز برای انجام حملات تروریستی است.

روز دوشنبه، بحرین مدعی «ضبط مواد منفجره ساخت ایران و سوریه در دو قایق در حاشیه خلیج فارس» شده بود

بحرین که از سوی یک خانواده وهابی اداره می شود، از فوریه سال 2011 دستخوش اعتراضاتی شد که اغلب معترضان، شیعیان اکثریت و ناراضی این کشور بودند؛ بحرین، ایران یکی از همسایگان خود را، متهم کرد که از معترضان حمایت می کند.

بر اساس فدراسیون بین المللی حقوق بشر، حداقل 89 نفر در اعتراضات بحرین جان خود را از دست دادند و ده ها نفر از شیعیان این کشور نیز دستگیر و به اتهام حمله به نیروهای پلیس با استفاده از مواد منفجره دست‌ساز، احکام سنگینی در مورد آنها صادر شد.

با ادامه اعتراضات بحرین، حکومت پادشاهی این کشور به کمک آل سعود، مجازات محکومان را افزایش داد و همچنین هرگونه تظاهرات در"منامه"- پایتخت این کشور، را ممنوع اعلام کرد.



نظرات بینندگان