arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۱۴ دی ۱۳۹۲

سرنخ انفجارهای روسیه هم به ریاض می‌رسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تحلیلگر سیاسی مشهور چک، سررشته انفجارهای ولگوگراد روسیه را در پایتخت عربستان می بیند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، لادیسلاو زیمانک تحلیلگر برجسته اهل چک در گفتگو با سایت خبری "پروتی پرودو" تصریح کرد: باوجود آن که تروریست ها اهل قفقازند، سرنخ انفجارهای ولگوگراد تنها به چچن و مرزهای قفقاز منتهی نمی شود، بلکه به ریاض می رسد.

این تحلیلگر سیاسی افزود: عربستان سعودی که طی سالیان دراز هم پیمان راهبردی امریکا در منطقه بود، در پی ناکامی در تغییر مواضع مسکو درباره بحران سوریه، در روابط خود با روسیه به بن بست رسیده است.
زیمانیک گفت: برای درک ابعاد حادثه تروریستی ولگاگراد باید به دیدار تابستان گذشته بندر بن سلطان رئیس سازمان اطلاعات عربستان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نگاهی بیندازیم. در این دیدار بن سلطان علی رغم پیشنهادهای سخاوتمندانه ای که به پوتین داد، در تغییر موضع مسکو نسبت به بحران سوریه ناکام ماند، چرا که پوتین بشار اسد را بهترین نماینده منافع سوری ها می داند.

زیمانیک خاطرنشان کرد: مقامات آل سعود مدت زمانی است که کمر همت به تخریب سوریه بسته اند و از این رو با کمک شیخ نشین قطر، سخاوتمندانه تروریست هایی را که هدفشان نه فقط جنگ با دولت، بلکه جنگ با همه طیف ها و اقشار ملت سوریه است، مورد حمایت مالی و تسلیحاتی قرار می دهند.

وی تاکید کرد: تغییر در سیاست آل سعود مدتی است که آغاز شده و آنان را از مخالفت با اسرائیل، به دوستی و شراکت با این رژیم مبدل کرده زیرا هردوی آنها برای یک هدف می کوشند و آن چیزی نیست جز نابودی ایران و سوریه که مانع پیشرفت خواسته های آنان در منطقه هستند.
نظرات بینندگان