arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۲

راه‌های پیشگیری از آلزایمر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پزشک متخصص اعصاب و روان گفت: سبک زندگی سالم، مهمترین عامل پیشگیری از فراموشی و ابتلا به آلزایمر است.

به گزارش ایرنا، دکتر «آزاده شمسی»، آلزایمر را شایع ترین علت زوال عقل دانست و گفت: در بیماری آلزایمر، شدت از بین رفتن توانایی های ادراکی و اجتماعی آن قدر شدید است که سبب اختلال در عملکرد روزانه بیمار می شود.

وی با بیان اینکه عامل ایجاد کننده آلزایمر بیشتر ژنتیکی است، افزود: بیماری آلزایمر با اختلال حافظه آغاز می شود بطوریکه فرد قادر به صحبت کردن نیست و مهارت های زبانی خود را از دست می دهد.

این پزشک متخصص اعصاب و روان سن، شروع این بیماری را سنین سالمندی عنوان کرد و گفت: اگر فرد در سن کمتر از 65 سال، دچار این بیماری شود به نوع زودرس آلزایمر دچار شده است.

وی سبک زندگی سالم، ورزش، سیگار نکشیدن و مصرف میوه و سبزیجات تازه را بهترین گزینه ها برای پیشگیری از بیماری آلزایمر دانست.

شمسی خاطرنشان کرد: فعال بودن ذهن نیز عامل مهمی برای پیشگیری از این بیماری است، بنابراین افراد تحصلیکرده و اهل مطالعه و کارهای فکری کمتر به این بیماری دچار می شوند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این متخصص اعصاب و روان گفت: فعالیت های فکری و ذهنی نظیر شطرنج، حل جدول، روابط اجتماعی روزانه و یادگیری زبان دوم بیش از مصرف داروها می تواند در مقابله با آلزایمر موثر باشد.
نظرات بینندگان