arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۲

ظریف خواستار همکاری لبنان با گروه اعزامی وزارت دادگستری ایران شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در جریان دیدار عدنان منصور همتای لبنانی اش خواستار همکاری بیروت با تیم اعزامی وزارت دادگستری ایران برای پیگیری اقدام تروریستی انفجار در مقابل سفارت کشورمان در بیروت، شد.

به گزارش شامگاه دوشنبه اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در دیدار عدنان منصور وزیر امور خارجه لبنان با اشاره به برنامه آتی گروه اعزامی وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران برای سفر به لبنان به منظور پیگیری اقدام تروریستی انفجار در مقابل سفارت کشورمان در بیروت، این مطلب را بیان کرد.

وی در این دیدار با مرور روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و با اشاره به اهمیت مناسبات فی مابین، بر گسترش روابط دو کشور در تمامی حوزه ها تاکید کرد.

ظریف وحدت همه گروهها و طیف های لبنانی را با اهمیت خواند و پشتیبانی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از وحدت ملی لبنان را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت: ضروری است همه کشورها در راستای جلوگیری از تداوم خشونت گرایی و تروریسم و افراط گرایی با حامیان و عاملان ایجاد این پدیده های شوم بیش از پیش مقابله کنند.

«عدنان منصور» وزیر خارجه لبنان نیز ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، وقوع آن را لطمه به لبنان دانست.

وزیر امور خارجه لبنان برقراری روابط متوازن با جمهوری اسلامی ایران در حوزه های اقتصادی و فرهنگی را با اهمیت خواند و بر ضرورت پیگیری و تحقق توافقات تاکید کرد.

وی همچنین دیدگاه دولت لبنان مبنی بر راه حل سیاسی به عنوان تنها مسیر حل بحران سوریه و اقدام عملی مبارزه با تروریسم را مورد تاکید قرار داد.

در این نشست همچنین آخرین تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر وزرای خارجه دو کشور قرار گرفت.
نظرات بینندگان