arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۲

آلودگی هوای اصفهان در وضعیت خطرناک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس اداره امور آزمایشگاههای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از گذر شاخص كيفيت هواي اصفهان از وضعيت بسيار ناسالم و قرار گرفتن آن در وضعيت خطرناك خبر داد.

بابك صادقيان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر شاخص آلودگی هوای اصفهان 231 (AQI ) است.

وي در اين خصوص افـزود : بـراساس گزارش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، بزرگراه شهید خرازی با 241 و خیابان وحید با 238 بیشترین آلودگی را در اصفهان دارند.

احسان مرادي پژوهشگر هواشناسي نيز در اين خصوص به مهر گفت: در پايتخت اين همه صحبتي كه از آلودگي هفته اول ديماه شد روي اعداد ميان 140 تا 160 بود، اما در اصفهان بارها عدد ميانگين شاخص آلودگي از 200 هم فراتر رفته و در مقاطعي از 300 نيز فراتر رفته و متاسفانه حتي مهدكودكها نيز تعطيل نشده است!

به گزارش مهر، در حال حاضر همه مهدكودكها، مدارس و اداره ها باز است و اطلاع رساني مسئولان به مردم بسيار ضعيف است، طي روزهاي متوالي ديماه نيز شاخص آلودگي اصفهان بارها و بارها از حد هشدار فراتر رفته اما جلسه بحران در اين شهر فقط چند مرتبه تشكيل شده است بدون آنكه چاره‌اي اساسي در اين خصوص انديشيده شود.

طي سالهاي اخير اصفهان ركوردار بيشترين عدد آلودگي ميان كلانشهرهاي كشور است كه اين معضل توسط مسئولان بايكوت خبري مي شود و تلاشهاي چند ماهه خبرنگار مهر براي صحبت با استاندار اصفهان در اين زمينه نيز بي ثمر مانده است.
نظرات بینندگان