arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۵۰۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۲

نشست سه جانبه ایران، سوریه و روسیه در مسکو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
وزیر امور خارجه کشورمان پس از اتمام دیدارهای منطقه‌ای، همراه با همتای سوری خود به مسکو می‌رود تا در نشستی سه‌جانبه، به بررسی چگونگی اتخاذ مواضع هماهنگ در قبال مذاکرات ژنو۲ بپردازند.

به گزارش تسنیم بحران سوریه و چگونگی پایان صلح‌آمیز آن بدون شک یکی از مهمترین محورهای رایزنی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان طی سفر دوره‌ای خود به کشورهای منطقه است.

بنا به برخی گزارش‌های رسمی و غیر رسمی، ظریف در این دیدارها ضمن تشریح مواضع ایران در مورد سوریه، حامل این پیام برای تمامی کشورهای منطقه بود که بشار اسد به هیچ وجه با کاربرد قوه قهریه سرنگون نخواهد شد. وی همچنین در این سفر ضمن دیدار با مقامات و مسئولان آن‌ها، مواضع و رویکردها آن‌ها در مسأله سوریه را نیز احصاء کرده است.

ظریف طی ساعات آینده نیز پس از ملاقات با مسئولان سوری، همراه با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه به سمت مسکو پرواز کرده و با رهبران کرملین دیدار خواهد داشت.

هرچند ایران به نشست ژنو2 دعوت نشده است، اما اتخاذ مواضع و سیاست‌های هماهنگ در رابطه با این نشست مهمترین دستور کار این نشست سه جانبه خواهد بود. بقای اسد در قدرت در هر شرایطی تا موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آتی سوریه و امکان کاندیداتوری وی در آن انتخابات از مهمترین نکات مد نظر این سه کشور است که احتمالا محور مذاکرات سه جانبه ایران، سوریه و روسیه پیش از مذاکرات ژنو2 است.

ایران و روسیه مهمترین حامیان سوریه بوده و دمشق با اتکا بر توان داخلی و حمایت‌های این متحد خود توانسته علی‌رغم تحمل سه ساله موج تروریسم و افراطی‌گری،‌ همچنان پابرجا بماند و حتی طی 9 ماهه اخیر بر شدت سرکوب گروهک‌های تروریستی بیفزاید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
JAPAN
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
0
0
ایول!! مسکو 2 در مقابل ژنو 2
نظرات بینندگان