arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۲

بارش صدها تن گوگرد از نیروگاه‌ها بر سر مردم اصفهان!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی هوا در اصفهان با بیان به اینکه رفع معضل آلودگی هوا در اصفهان نیازمند عزمی ملی است گفت: آنچه که شرایط را از حالت عادی خارج کرده صدها تن گوگردی است که در نتیجه مصرف مازوت در نیروگاه‌ها حادث می‌شود.

عباس مقتدایی در گفتگو با مهر افزود: اگر مردم اصفهان و برخی از شهرهای پیرامون آن عمق این موضوع که چه بالایی به سر شهر اصفهان می‌آید را با آمار و ارقام متوجه شوند قطعا فشار افکار عمومی اجازه نخواهد داد سوخت مازوت و آلودگی‌های ناشی از آن در نیروگاه‌های برق تداوم یابد.

وی ادامه داد: اگر چه منابع مختلف آلایندگی در اصفهان وجود دارد که بخشی از آن به سوخت خودروها و بخشی مربوط به آلایندگی صنعت و بخشی به سایر منابع مربوط می‌شود اما آنچه که شرایط را از حالت عادی خارج کرده صدها تن گوگردی است که در نتیجه مصرف مازوت در نیروگاه‌ها حادث می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استاندار اصفهان اخیرا اذعان کرده که روزانه 500 تن گوگرد بر سر شهر ریخته می‌شود و البته ما معتقد هستیم در برخی مواقع این میزان بیش از ارقام یاد شده است.

تاوان عدم پایبندی بخش‌های مسئول دولت به تعهداتش را مردم اصفهان می‌پردازند

وی بیان داشت: این در حالی است که دولت در مصوبات قبلی خود چند کلان شهر آلوده کشور را در اولویت بندی برای دریافت گاز در نیروگاه‌ها تعیین کرده ولی متاسفانه عدم پایبندی بخش‌های مسئول دولتی سبب شده تاوان آن را مردم اصفهان و شهرهای مجاور بپردازند.

مقتدایی تصریح کرد: خواسته عمومی مردم و نمایندگان آنها آن است که مدیریت کلان استان با بهره‌گیری از توان ملی و نه استانی به حل این معزل اقدام فوری کند.

عزم جدی برای برطرف کردن معضل آلودگی هوا در اصفهان قابل مشاهده نیست

وی در ادمه گفت: ما چندین بار به صورت تذکر کتبی و حتی طرح موضوع در کمیسیون تخصصی مجلس مسئولان ارشد و برخی از وزرا را نیز برای بررسی موضوع به مجلس فرا خوانده ایم اما متاسفانه عزم جدی قابل مشاهده نیست اگر چه اقدامات استاندار جدید در نوع رویکرد قابل قدردانی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توقع نمایندگان آن است که با توجه به ابعاد و حساسیت‌ها و خطرات ناشی از این  وضعیت حجم تلاش برای توقف آلودگی افزایش یابد.

مقتدایی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نامه‌ای که هم اکنون در حال تدوین آن بود بیان داشت: من به عنوان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از دادستان اصفهان خواسته‌ام تا به عنوان مدعی العموم مقصرین این امر را به دادگاه احضار کند.

نظرات بینندگان