arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۲

اکثر بداخلاقي‌ها از سوي موسپيدان فوتبال است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئيس کميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: بيشتر آسيب‌هايي اخلاقي که ما با آن مواجه هستيم از سوي بزرگان فوتبال و کساني است که در اين راه مو سفيد کرده‌اند
 

اسماعيل حسن‌زاده با حضور در برنامه ورزش و مردم در مورد اتفاقات ديدار ملوان - استقلال گفت: نظارت انضباطي اين بازي برعهده من بود و پيش از آغاز بازي تا بعد از اتمام آن هم در ورزشگاه بودم و مطالبي را ياداشت کردم، بنابراين شاهد تمام اتفاقات آن بازي بوده‌ام. امروزه سليقه‌اي پيدا شده که مي‌خواهد کميته انضباطي را تحت تاثير قرار دهد و از اين موضوع خوشحال نيستم. اجازه بدهند خودمان کارمان را انجام مي‌دهيم.

وي افزود: يکي از بازيکنان استقلال در مصاحبه‌اي گفته است که کميته انضباطي ما را در هفته دوم تنبيه مي‌کند ولي حالا که حسن‌زاده خودش در انزلي حضور داشت، چه شد؟! حرفم اين است که از اتفاقاتي که در اين بازي افتاد، يادداشت‌برداري کردم. از دوستان مي‌خواهم اجازه دهند تا جمع‌بندي کنيم و تصميم بگيريم.

رئيس کميته انضباطي درمورد اعمال کسر امتياز در فصل جاري گفت: وقتي ديديم در همان هفته‌هاي اول و دوم فحاشي‌ها و اهانت‌ها از نظر کمي و کيفي افزايش پيدا کرده است تصميم قاطع گرفتيم تا به عنوان اقدام پيشگيرانه از کسر امتياز استفاده کنيم. اکثر افرادي که در فوتبال هستند مي‌دانند که اين تصميم تا پايان نيم فصل نتيجه داد. از اين به بعد هم اگر اتفاقي بيفتد که نياز به جريمه و کسر امتياز داشته باشد اين کار را انجام مي‌دهيم. ما از نظر قانوني اين اجازه را داشتيم. اگر دقت کنيد رفتارهاي پرخاشگرانه نسبت به گذشته کمتر شده است.

حسن‌زاده در پاسخ به اين سوال که چرا به خاطر رفتار تماشاگران فولاد از اين تيم مانند 5 تيم ديگر کسر امتياز نشد، گفت: اگر براي يک تيم شهرستاني و يا کم تماشاگر راي صادر کنيم، انعکاس مطبوعاتي ندارد و از طريق هواداران اين تيم هم دهان به دهان نمي‌شود ولي وقتي حکم براي تماشاگران استقلال و پرسپوليس باشد به کوچک‌ترين چيزي حساسيت نشان داده مي‌شود و مطبوعات هم آن را تيتر مي‌کنند.

رئيس کميته انضباطي افزود: ما براي ابلاغ راي يک مکانيزمي داريم و آن را به افراد مورد نظر ابلاغ مي‌کنيم اما براي اينکه اطلاع‌رساني هم شود آن را روي سايت هم مي‌گذاريم. اصل اين نيست که همه بدانند ما چه رايي داده‌ايم و رسانه‌اي نشدن يک راي به معناي صدور آن راي نيست.

وي در پاسخ به سوال ديگري که چرا جريمه فولاد مانند ساير تيم‌ها کسر امتياز نبود، عنوان کرد: وقتي گزارش عملکرد آنها به ما رسيد و بررسي کرديم، چون ميزان تخلف به اندازه‌اي نبود که کسر امتياز انجام شود اين کار را نکرديم. تشخيص اين موضوع برعهده خودمان است ضمن اينکه در طول فصل از همين 5 تيمي که با کسر امتياز مواجه شدند تقدير هم شده است.

حسن‌زاده با اشاره به شيوع رفتارهاي غيراخلاقي در فضاي فوتبال گفت: متاسفانه بيشتر آسيب‌هايي اخلاقي که ما با آن مواجه هستيم از سوي بزرگان فوتبال و کساني است که در اين راه مو سفيد کرده‌اند وقتي آنها پشت يک تريبون هر چه که دوست دارند به يکديگر مي‌ گويند تاثيرات سوء اخلاقي‌اش را در افرادي که کم سن و سال هستند مي‌بينيم و اين موضوع به فضاي اخلاقي فوتبال ضربه مي‌زند.


نظرات بینندگان