arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۲

طی یک نظرسنجی مردم آمریکا ایران را دشمن خود نمی‌دانند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : در حالی که فقط یازده روز به کنفرانس سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا - اسراییل (آیپک) زمان باقی است، این سازمان اخبار بدتری را این بار از طریق نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ دریافت می کند، مبنی بر اینکه تلاش هایی که تقریبا 10 سال به کار گرفته شده تا از ایران در اذهان مردم آمریکا دیو بسازد، در حال ضایع شدن است.

پایگاه خبری لوبلاگ در گزارشی به قلم ˈجیم لوبˈ روزنامه نگار برجسته آمریکایی به نقل از موسسه گالوپ آورد: تعداد آمریکایی هایی که دو سال پیش ایران را بزرگترین دشمن کشور خود می دانستند، اکنون به نصف کاهش یافته است.

طبق نظر سنجی صورت گرفته از جامعه آماری یکهزار نفری مردم آمریکا، مردم این کشور برای نخستین بار از سال 2006 ابراز داشته اند که ایران را دشمن قسم خورده ایالات متحده نمی دانند.

32 درصد از آمریکایی ها در سال 2012 ایران را بزرگترین دشمن واشنگتن می دانستند که بیش از رقم 22 درصدی متعلق به چین بود. اکنون پکن جای تهران را به عنوان بزرگترین تهدید ذکر شده برای آمریکا گرفته است.

این مساله، شکست بزرگی برای لابی رژیم صهیونیستی و آیپک است که ایران را در مرکز فعالیت های لابی گرایانه خود طی یک دهه گذشته قرار داده اند.

همانطور که می توان از نتایج نظرسنجی سلسله وار موسسه گالوپ از سال 2001 تا 2014 مشاهده کرد، کاهش برداشت تهدیدآمیز بودن ایران در اذهان مردم آمریکا از سال 2012 در مقایسه با کشورهای دیگری چون چین که رقم نسبتا ثابتی را نشان می دهد، به طور قابل توجهی زیاد است.

بعلاوه چنانچه درتحلیل موسسه گالوپ آمده است، شمار مردان، سالخوردگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی آمریکا که در سال های قبل گرایش زیادتری به نام بردن از ایران به عنوان بزرگترین دشمن آمریکا داشتند، اکنون به شدت کمتر شده است.

بدیهی است که ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری ایران و ˈمحمد جواد ظریفˈ وزیر خارجه کابینه وی تفاوت بزرگی را خلق کرده اند که این مساله، هراس ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی و گروه آیپک را توجیه می کند.

نتانیاهو که انتظار می رود در کنفرانس آیپک به لفاظی های منتقدانه خود علیه توافق هسته ای ایران و تنش زدایی بین واشنگتن و تهران ادامه دهد، با چالش سخت تری برای متقاعد کردن مردم آمریکا در این خصوص که ایران بزرگترین تهدید را متوجه امنیت ایالات متحده می کند، روبروست.

منبع: ایرنا
برچسب ها: ایران ، مردم
نظرات بینندگان