arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۲

پوتین بر تداوم همکاری واشنگتن و مسکو تاکید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه در گفت و گو با همتای آمریکایی خود خواستار تداوم روابط و همکاریهای مسکو و واشنگتن شد و تاکید کرد: این روابط نباید دستخوش اختلافات پیرامون بحران اوکراین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ˈروماندی نیوزˈ، کرملین با انتشار بیانه ای اعلام کرد: رییس جمهوری روسیه با یادآوری اهمیت روابط مسکو و واشنگتن برای حفظ و استقرار ثبات و امنیت در جهان گفت که این روابط نباید قربانی مسایل محدود منطقه ای شود.

بنابر این گزارش، اندکی پیش از انتشار بیانیه کرملین ، کاخ سفید نیز اعلام کرد که پس از اینکه آمریکا مقررات مربوط به سختگیری اعطای روادید به مقامات روسیه و بررسی اعمال تحریم ها علیه روسیه را به مورد اجرا گذاشت، روسای جمهوری دو کشور در یک گفت و گوی تلفنی مسایل دو جانبه را مورد بررسی قرار دادند.

ˈباراک اوباماˈ در این مکالمه تلفنی، بار دیگر بر لزوم گفت و گوهای مستقیم بین مسکو و کیف تاکید کرد . وی همچنین خواستار حضور ناظران بین المللی برای حمایت از تمامی شهروندان اوکراینی و اقلیت روس تبار این کشور شد.

رییس جمهوری آمریکا همچنین در این مکالمه تلفنی خواستار بازگشت نیروهای روسیه به پایگاههای خود شد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در پی تحولات اخیر در اوکراین مقررات خاصی را برای اعطای روادید به مسوولان روسیه به مورد اجرا گذارده است .

اوباما همچنین با امضای فرمانی اجازه مسدود کردن دارایی های برخی مقامات و شخصیتهای روسیه را صادر کرده است.

نظرات بینندگان