arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۲

جواد لاریجانی: گزارش آمانو و گزارشگر حقوق بشر دارای اشکالات محتوایی و رسوایی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به گزارش آمانو و گزارشگر حقوق بشر گفت: این گزارشها و اتهاماتی که علیه ایران وارد شده دارای اشکالات محتوایی، حرفه ای و رسوایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد لاریجانی صبح سه شنبه در نشست سالیانه خود با خبرنگاران اظهار داشت: سال 92 پر از دستاوردهای بزرگ برای ملت ایران بود که در رأس این دستاوردها انتخابات 24 خرداد بود. در این روز، حماسه سیاسی به ثمر نشست و رئیس جمهوری فاضل، فرهیخته و توانمند انتخاب شد، فضای نشاط و شادی نیز در کشور حیات پیدا کرد.

وی افزود: رئیس جمهور گفتمان جدیدی را آغاز کرد که طبیعی است دشمنان دوست نداشتند این گفتمان را ببینند، عجیب نیست که دشمنان بر علیه این تجربه تعرضاتی را آغاز کنند. مردم نباید از این تعرضات تلخ کام باشند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: دشمن علیه ایران یک چرخه تبلیغاتی را تکرار می کند که یکی از موارد آن حقوق بشر است. بحث حقوق بشر موضوع جدیدی نیست و 35سال است تعرضاتی با این عنوان به کشور وارد می شود. ملت با این چرخه آشنا هستند و این یک چرخه باطل می باشد که هر سال چرخی می زند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به گزارش آمانو و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل اظهار داشت: در هفته های اخیر این چرخه دور تازه ای پیدا کرده و با گزارش آمانو و گزارشگر ویژه حقوق بشر آغاز شد. وزارت امور خارجه امریکا نیز وارد این چرخه شد.

وی افزود: به طور خلاصه بگویم این اتهاماتی که در این گزارش نسبت به ایران وارد شده است دارای اشکالات محتوایی، حرفه ای و همراه با رسوایی است. در این گزارش ها ماهیت نظام به صورت صریح مورد تعرض قرار گرفته و از حدود اسلامی مثل قصاص و مبارزه با مفاسد اجتماعی به عنوان احکام غیر انسانی نام برده شده است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در این گزارشها توهین به مقدسات امری معمول پنداشته شده و آنها مدعی شدند کسی نباید به خاطر توهین به انبیاء تحت پیگرد قرار گیرد.

وی به فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت: این کشورها به طور وسیع در امور داخلی ما دخالت می کنند که این بر خلاف مقررات بین المللی است برای مثال در فتنه سال 88 از افرادی که نا ارامی ایجاد کرده بودن حمایت کردند در همه کشورها ناآرامی وجود دارد و آیا مسئولان کشور ما از افرادی که در دیگر کشورها ناآرامی راه انداختند حمایت کردند؟

لاریجانی ادامه داد: به ما می گویند شما نباید در خصوص امنیتتان حساس باشید در حالی که خودشان هیچ مرزی را برای امنیت قائل نیستند در اتفاقات سال گذشته در امریکا و انگلیس افرادی دستگیر و در دادگاههایی مانند دادگاههای صحرایی محاکمه شدند. یک دختر به اتهام اینکه از مردم خواسته بود در این اعتراضات شرکت کنند به اتهام تشویق به نا آرامی به دو سال زندان محکوم شد استکبار دولتهایی هستند که خود را گنده می بینند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان