arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۳

نشنال اینترست: سیاست های غلط آمریکا مصر را به دامن روسیه انداخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه اینرتنتی نشنال اینترست با انتقاد از سیاست های غلط آمریکا در خاورمیانه مدعی شد مصر به خاطر این سیاست ها به دامن روسیه افتاده است.
به گزارش خبر، نشنال اینترست نوشت تحولات سالهای اخیر در مصر موجب دور شدن فزاینده این کشور از آمریکا و نزدیک شدن آن به روسیه شده است. چهل سال پیش دیپلماسی ماهرانه آمریکا و نیز اقدامات انور سادات رییس جمهور وقت مصر منجر به تغییری شگرف در جهت گیری سیاست خارجی مصر شد. 

این منبع خبری در ادامه افزود امروز مناسبات آمریکا و مصر به علت تحولات داخلی مصر و واکنش های آمریکا که به نفع روسیه تمام شده، بسیار پرتنش شده است. به نوشته نشنال اینترست نشانه های نزدیک شدن روسیه و مصر چندین ماه است از رفت و آمدهای دوجانبه مسئولان نظامی و دیپلماتیک از جمله سفر ژنرال سیسی به مسکو و سفر احتمالی پوتین به قاهره قابل مشاهده است. 

این منبع اطلاعاتی با اشاره به قرارداد چند میلیارد دلاری نظامی که اخیرا در سفر سیسی به مسکو بین دو کشور منعقد شد نوشت: توافقنامه اخیر نظامی مصر و روسیه نهایی شود این نخستین توافقنامه دو کشور در این زمینه از اوایل دهه هزارو نهصد و هفتاد میلادی تاکنون خواهد بود.


این توافقنامه در واقع نشان دهنده معکوس شدن روند سیاست خارجی مصر است و پیامدهای شدیدی برای صلح و ثبات منطقه خواهد داشت. این اقدام همچنین سیلی عمدی مصر و عربستان به صورت آمریکا خواهد بود. این اقدام همچنین پیامی برای توجه بیشتر آمریکا خواهد بود. در هر صورت این توافقی است که مصر احساس می کند به علت سیاسی های آمریکا مجبور به اتخاذ ان شده است. در واقع می توان گفت از زمان برکناری حسنی مبارک رییس جمهور مخلوع مصر در سال 2011 میلادی، سیاست های آمریکا در دور کردن همه بخشهای جامعه مصر موفق بوده است.
نظرات بینندگان