arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۳

پیش بینی وضع آب و هوای کشور / افزايش دما در راه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد از امروز تا آخر هفته در اکثر مناطق کشور شاهد روند افزایش دما هستیم و از فردا دمای استان‌های هرمزگان، نواحی شرقی کشور و جنوب سیستان و بلوچستان روند افزایشی خواهد داشت.

به گزارش انتخاب، این روند در استان هرمزگان شامل تنگه هرمز و مجموعه کامل استان هرمزگان است.

از روز چهارشنبه شاهد بارش در جنوب کرمان و فارس به صورت رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد خواهیم بود که در پنجشنبه میزان بارش در این دو استان با شدت کمتری ادامه خواهد یافت.

احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در جنوب کرمان و استان فارس دور از انتظار نیست.

بنابر این گزارش از روز پنج شنبه به تدریج شاهد افزایش ابر در استان‌های شمال غرب، سواحل غرب خزر و استان‌های شمالی و غربی خواهیم بود که انتظار می‌رود در این نواحی شاهد بارش باشیم.

هوای تهران در سه روز آینده شاهد آسمان صاف تا کمی ابری خواهد بود و بیشینه دما در تهران امروز به 14 درجه و فردا به 16 درجه و در روز چهارشنبه به 17 درجه می‌رسد.

سردترین مرکز استان در کشور شهر کرد و شهر اردبیل بود که دمای هوای آن‌ها امروز به 6 درجه زیر صفر رسیده و گرمترین مراکز استان‌ها مربوط به شهر بندرعباس در استان هرمزگان و شهر اهواز در استان خوزستان است.

امروز در مشهد شاهد مه صبحگاهی ، افزایش ابر و بارش پراکنده هستیم و فردا آسمان مشهد همراه با مه صحبگاهی و کمی ابری خواهد بود و احتمال بارش پراکنده برای شهرهای شمالی خراسان رضوی همچون نیشابور و سرخس وجود دارد.
نظرات بینندگان