arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۳

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: جان مرزبانان به خطر بیفتد تروریست ها پاسخ محکمی خواهند گرفت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت پاکستان مسوول حفظ جان مزربانان ایرانی ربوده شده است، گفت: چنانچه جان مرزبانان ایرانی به خطر بیفتد، گروههای تروریستی پاسخ محکمی خواهند گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت پاکستان مسوول حفظ جان مزربانان ایرانی ربوده شده است، گفت: چنانچه جان مرزبانان ایرانی به خطر بیفتد، گروههای تروریستی پاسخ محکمی خواهند گرفت.


به گزارش انتخاب، محمد حسن آصفری افزود: کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تدوین نامه ای برای سفیر پاکستان اعلام آمادگی کرده تا در صورت نیاز با سفر به این کشور راهکارهای دیپلماتیک به منظور آزادی مرزبانان ایرانی با طرف پاکستانی بررسی کند.

وی از مقامات خواست برای آزادی هر چه سریعتر این مرزبانان تلاش بیشتری داشته باشند و افزود: گروه های تروریستی هنوز از اعمال وحشیانه و ضد حقوق بشر خود دست برنداشته اند و سرنگونی و نابودی کسانی چون ریگی جنایتکار، دست عبرتی برای آنها نشده است.

گروهک تروریستی جیش العدل 17 بهمن ماه 1392 پنج مرزبان ایرانی را در منطقه جکیگور شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان ربود و به پاکستان منتقل کرد.

این گروهک تروریستی سوم فروردین ماه اعلام کرد که یکی از پنج مرزبان ایرانی ربوده شده به نام جمشید دانایی فر را اعدام کرده است.

در پی این اقدام، سفیر پاکستان در تهران در ارتباط با پیگیری جدی وضعیت مرزبانان ربوده شده ایرانی به وزارت امور خارجه احضار شد و جمهوری اسلامی ایران مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به حوادث تروریستی، عدم آزادسازی مرزبانان ایرانی و فقدان کنترل کافی مرزها توسط نیروهای پاکستان به سفیر این کشور در تهران اعلام کرد.

معاون مدیر کل غرب آسیای وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار سفیر پاکستان مجدداً ضمن اعلام مراتب اعتراض تهران به اسلام آباد، بر لزوم تحرک بیشتر و بسیج همه امکانات و نیروهای پاکستانی برای حل مشکل ، آزادی مرزبانان ایرانی ربوده شده ، حفظ سلامتی آنها، تضمین عدم تکرار در آینده و دستگیری و تحویل اشرار و تروریست ها تاکید کرد.

وی تصریح کرد که نهادهای ذیربط ایرانی برای هرگونه همکاری و اقدام مشترک در تمامی سطوح آمادگی کامل داشته و متقابلاً انتظار دارند همه نهادهای پاکستانی نیز در این زمینه با آمادگی کامل ، هماهنگی و اقدام کنند .

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در نامه ای به «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل با اشاره به احتمال کشته شدن یکی ازپنج مرزبان ایرانی و برشمردن جنایات تروریستها علیه شهروندان و دیپلمات های کشورمان ، خواستار اقدام قاطعانه جهانی علیه این اقدامات جنایتکارانه و آزادی گروگان های ایرانی شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری را بسیار هوشمندانه و با بصیرت دانست، گفت: عمل به فرامین معظم له، کشور را از نیاز به بیگانه می رهاند.

آصفری بیان کرد: اقتصاد و فرهنگ با تکیه بر مدیریت جهادی و عزم ملی شاخص های توسعه در کشور را شتاب می دهد و با محوریت تولید کالای ملی زمینه شکوفایی اقتصادی نیز فراهم می شود.

وی افزود: ایران منابع ارزشمندی از ذخایر زیرزمینی دارد که باید با مدد از کار و سرمایه ایرانی در مسیر رشد و بالندگی هدایت شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر فرهنگ یک کشور غارت شود بازپس گیری آن به سادگی میسر نیست و این گونه است که دشمنان با تهاجم فرهنگی قلب تپنده ایران را نشانه رفته اند.

وی گفت: مقام معظم رهبری با درک شرایط حساس کشور به ویژه در مقوله فرهنگ ، با طرح ˈمقابله با تهاجم فرهنگیˈ دسیسه های دشمنان را نقش بر آب کردند.

آصفری ادامه داد: قوای سه گانه با تدوین سیاستهای بلند مدت و راهگشا باید ضمن توجه به فرامین مقام معظم رهبری در راستای شکوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان