arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۳

عذرخواهی فرانسه از مراکش

وزیر خارجه فرانسه به دلیل بازرسی مسئولان فرودگاه «شارل دوگل» در پاریس از «صلاح الدین مزوار» همتای مراکشی وی، عذرخواهی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه فرانسه به دلیل بازرسی مسئولان فرودگاه «شارل دوگل» در پاریس از «صلاح الدین مزوار» همتای مراکشی وی، عذرخواهی کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از تسنیم خبرگزاری آناتولی اعلام کرد:  برخی رسانه‌های خبری گزارش دادند که مسئولان فرودگاه شارل دوگل پاریس چهارشنبه گذشته از صلاح الدین مزوار وزیر خارجه مراکش که در این فرودگاه در انتظار پرواز به مقصد مراکش بود، خواستند تا کفش، کمربند و کت خود را دربیاورد.

در بیانیه صادره از وزارت خارجه فرانسه آمده است که «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه در تماس تلفنی با همتای مراکشی خود از وی به دلیل این بدرفتاری در فرودگاه شارل دوگل عذرخواهی کرد.

بر اساس این گزارش، فابیوس به طور مستقیم در این موضوع دخالت کرده و به وزارت کشور و مسئولان فرودگاه دستور داد تا قوانین و معیارهای دیپلماتیک را رعایت کنند.

بر پایه این گزارش، روابط بین دو کشور مراکش و فرانسه به دلیل اختلافی که فوریه گذشته بین دو طرف بوجود آمد، متزلزل شده است و این اختلافات نیز زمانی بروز کرد که پلیس فرانسه سعی داشت از «عبد اللطیف حموشی» رئیس دستگاه اطلاعات مراکش در جریان سفر وی به پاریس، به دلیل اتهامات وارده به حموشی در خصوص دست داشتن دستگاه متبوع وی در شکنجه افراد، بازجویی بعمل آورد و پس از این حادثه بود که وزارت دادگستری مراکش همکاری حقوقی بین این کشور با فرانسه را به تعلیق درآورد.
نظرات بینندگان