arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۳

معاون سیاسی شورای‌ ‌ائمه‌ جمعه: هاشمی رعایت وحدت و انسجام ملی را نمی کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون سیاسی شورای‌سیاستگذاری ‌ائمه‌ جمعه در گفتگو با «نسیم»: دانشگاه آزاد تبدیل به یک حیاط خلوت خانوادگی برای آقای هاشمی و فرزندان وی شده است/ هاشمی معتقد بود از 5 روزنامه رسمی کشور باید 2روزنامه به دلیل عدم همراهی با دولت سازندگی بسته شود.

 مهم ترین محورهای گفتگوی حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده، معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با «نسیم» بدین شرح است:

ـ آقای هاشمی در واقع در برخی موضوعات اختلاف مبنایی با اندیشه های امام و همین طور مقام معظم رهبری دارد. نگاه ایشان به مسائل سیاسی واجتماعی بیشتر یک نگاه لیبرالیستی است. بنابراین ممکن است از همین زاویه هم موضوعات را تجزیه و تحلیل کنند. معمولاً نوع نگاه و نگرش هر انسانی در ارتباط با پدیده‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به پشتوانه نوع نگرش ها، بینش ها، باورها و مبانی فکری هر انسان است.
ـ متاسفانه آقای هاشمی رعایت وحدت و انسجام ملی را نمی کنند. علی رغم این که ایشان در جایگاه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند اما مصالح ملی را مورد توجه و عنایت قرار نمی دهند.

ـ آقای هاشمی در مورد مباحث مربوط به فتنه 88 و وضعیت بعد از آن، علی رغم آن که حضرت آقا نسبت به این ظلمی که نسبت به انقلاب و ملت شده بود، تصریح می فرمودند، هیچ گاه واژه فتنه را به کار نبردند و در مقاطع مختلف به نوعی در حمایت از سران فتنه گام برداشتند. در برخی صحبت ها حتی آرزوی آزادی سران فتنه را مطرح می کردند.

ـ بحث دانشگاه آزاد امروز تبدیل به یک موضوع خاص شده است؛ کیست که نداند که امروز دانشگاه آزاد تبدیل به یک خانه خلوت خانوادگی برای آقای هاشمی و فرزندان ایشان شده است.مگر دانشگاه آزاد میراث خانوادگی و شخصی این آقایان است؟ بالاخره به پشتوانه این نظام و بیت المال چنین دانشگاهی در جای جای کشور شعبه زده است اما امروز ایشان با به خدمت گرفتن فرزندان خود، آن جا را با میل شخصی خود اداره می کنند و بعضاً این دانشگاه را پشتوانه برخی اغراض سیاسی قرار داده اند.

ـ اظهارات ایشان در حوزه فضای مجازی و مسائل فرهنگی نیز قابل تأمل است؛ موضوع سانسور و فیلترینگ و فضای مجازی که یک موضوع جدی است، ما نمی توانیم در این فضای بلبشو و غیر قابل مدیریت فضای مجازی به نوعی به ول انگاری نیز دامن بزنیم در حالی که در زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی، 5 روزنامه منتشر می شد که ایشان اصرار داشتند که 2 روزنامه از آن 5 روزنامه به دلیل آن که همفکر با ایشان نبود، بسته شود. ایشان با این که در آن زمان چنین دیدگاهی داشتند امروز چنین اظهاراتی درباره سانسور دارد
.
ـ قطعاً ما باید متناسب با ارزش ها و فرهنگ ملی و دینی خودمان، سیستم های نظارتی و کنترلی را داشته باشیم و به نظر می رسد جاهایی استفاده از فیلترینگ واجب و لازم باشد. این ظلم است که امکانات رسانه ای جمهوری اسلامی را در اختیار بیگانه بگذاریم. خود غربی ها هم چنین نمی کنند مثلاً شما دیده اید که آمریکا، خبرها و واقعیت ها و موفقیت های مربوط به جمهوری اسلامی مثلاً حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را آن طور که هست، منعکس نمی کند.

ـ بدیهی است چون مبانی فکری آقای هاشمی دچار خطاست، در تحلیل هایی که از انتخابات گذشته به ویژه انتخاباتی که خودشان هم در آن کاندید بودند، دارند ارائه می دهند، نوع نگاهشان به پدیده های سیاسی و اجتماعی نیز خطا و تحلیل های ایشان از انتخابات گذشته نیز غیر منطقی است. از همه مهم تر متاسفانه طوری صحبت می کنند که به نحوی بر انحرافات دیگران به ویژه ادعای ظالمانه تقلب در انتخابات که بارها از زبان شخصیت های دیگری همچون سید محمد خاتمی به صراحت رد شده است، صحه می گذارند.

ـ اظهارات آقای هاشمی در مورد انتخابات گذشته واقعاً برای ما جای تعجب بسیار دارد؛ از شخصیتی مانند آقای هاشمی واقعاً بعید است.برای ما جای تعجب است که ایشان این طور تجزیه وتحلیل می کند و می گوید آن ها هر رایی که دلشان خواست در صندوق ها ریختند.

ـ در انتخابات 84، حضرت آیت الله خامنه ای به دلیل مصالح ملی از حکم حکومتی استفاده کردند و در جواب اعتراضات اصلاح طلبان به برخی رد صلاحیت ها اجازه دادند تا صلاحیت دو چهره از کاندیداهای وابسته به جناح اصلاح طلب وارد عرصه رقابت انتخابات بشوند. آقای هاشمی این مسائل را به گونه ای یک طرفه که واقعیت های تاریخ انقلاب را زیر سوال می برد، مطرح می کنند.

ـ آقای هاشمی در بخشی از صحبت هایشان گفته اند که در سال 84 وقتی دیدم کار دارد به دست چند نفر تندروی به اصطلاح اصول گرا می افتد که توان مدیریت کشور را ندارند. تصمیم گرفتم بیایم. چند نفر آدم خوبی هم بودند که گفتم اگر این ها بیایند من نخواهم آمد و در نهایت آمدم. در حالی که تنها نامزدهای اصول گرا آقای لاریجانی، آقای قالیباف و آقای احمدی نژاد بودند. این چه اظهاراتی درباره رییس قوه مقننه کشور است؟ این اظهار نظر در حالی است که افراد بسیاری در جریان اصول گرا معتقدند اقای لاریجانی در برخورد با مسائل فتنه 88 آن طور که باید در برابر عناصر موثر در جریان فتنه ظاهر نمی شود. چگونه است که آقای هاشمی ایشان را تندرو می داند؟

ـ باید دید که از این صحبت ها چه کسی سود می برد و چه کسی ضرر می کند. قطعاً این دشمن است که از این تحلیل ها و اظهار نظرها سود می برد. ایشان با بیان این حرف ها می خواهد چه چیزی را در حق مردم، انقلاب، امام، شهدا و رهبر انقلاب به رخ بکشد؟ آیا شخصیتی مانند ایشان که در جایگاهی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصلحت نظام و ملت را این می بیند؟ در شرایطی که دشمن به این ملت چنگ و دندان نشان می دهد و به دنبال شکار چنین اظهارات و مطالبی از چنین شخصیت هایی است آیا ایشان باید خیلی راحت چنین اظهاراتی را در تریبون های رسمی بیان کند و خوراک هایی برای دشمن فراهم کند؟

ـ قطعاً دشمنان ملت این خوراک ها را در استفاده رسانه ای خود علیه ملت ایران در "بوق و کرنا" خواهند کرد و قطعاً متقابلاً تمام ضررهای این اظهارات و صحبت ها متوجه ملت خواهد شد اگرچه من معتقدم که دیگر موضوع اندیشه های آقای هاشمی و مواضع خاص ایشان تاریخ مصرفش را از دست داده است و مردم راه خود را پیدا کردند. انقلاب ما آن قدر ریشه دار و استخوان دار است که با این زاویه گرفتن ها و بیان این قبیل مطالب و آب به آسیاب دشمن ریختن ها به لطف خدا هیچ آسیب و صدمه ای نخواهد دید.

نظرات بینندگان