arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۳

پيروزي حزب اردوغان در انتخابات شهرداري‌هاي ترکيه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نخست وزير ترکيه از پيروزي قاطع حزب عدالت و توسعه در انتخابات شهرداري‌هاي اين کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاري آريا ،پس از شمارش بيش از هشتاد درصد آراء انتخابات شهرداري‌هاي ترکيه، حزب عدالت و توسعه با کسب بيش از 45 درصد آراء کاملاً از رقباي خود پيشي گرفته است.

اردوغان در سخناني در برابر هزاران تن از هواداران حزب عدالت و توسعه که در مقابل مقر اين حزب در آنکارا جمع شده بودند گفت: مردم ترکيه امروز تمام نقشه‌هاي دشمنان را نقش بر آب کردند.

اين پيروزي باعث خواهد شد اردوغان در انتخابات رياست جمهوري اوت آينده شرکت کند.

حزب عدالت و توسعه در تکميل پيروزي خود در اين انتخابات، همچنان کنترل آنکارا و استانبول دو شهر بزرگ اين کشور را در اختيار خواهد داشت.

تحليلگران سياسي عقيده دارند اين آمار نشان دهنده آن است که اردوغان بدون اينکه آسيب چنداني ببيند، موفق شد رسوايي‌ها را پشت سر بگذارد.

به گزارش پايگاه اينترنتي تلويزيون تي آر تي ترکيه ، تاکنون آراي 98 درصد از صندوق هاي اخذ راي شمارش شده و شهرداران جديد بيش از 70 مرکز استان مشخص شده اند.

کانديداهاي حزب عدالت و توسعه در استانبول ، آنکارا و بورسا به پيروزي رسيدند.

در ازمير و اسکي شهر کانديداهاي حزب جمهوريت خلق ،‌در مرسين کانديداي حزب حرکت ملي به عنوان شهرداران جديد انتخاب شدند.

در دياربکر کانديداي حزب (‌کردي) صلح و دموکراسي به عنوان شهردار جديد دياربکر انتخاب شد.

بر اساس اين گزارش تاکنون 98 درصد از صندوق هاي راي شمارش شده و حزب عدالت و توسعه  45.5 درصد ، حزب جمهوريت خلق 27.8 درصد ،‌ حزب حرکت ملي 15.1 درصد ، حزب صلح و دموکراسي 40.1 درصد مجموع آراء را کسب کرده اند.
نظرات بینندگان